• Anonym (Varför)

Linda Bengtzings pojke uthängd i klänning

www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article20990085.ab

Hur grym kan man vara? Linda Bengtzing är ju själv känd för att själv gilla muskorta klänningar men nu har hon spökat ut sin lilla son i klänning för att han skulle "på tjejkalas". Hon påstår att han älskade det. Pojken är ett och ett halvt år, han vet nog inte vad han älskar.

Klänningen är så kort att blöjan putar ut därbak. Att hon inte tog på honom Ankstjärtstrosa också? Det hade han säkert också älskat.

Kul för honom att se de bilderna när han blir tolv. "Mamma ville nog ha en flicka"...

• Svar på tråden Linda Bengtzings pojke uthängd i klänning
  • Anonym (Splappna av)

Vem bryr sig?

Jag tycker inte om hen och allt sånt tjafs, och jämställdhet hit och dit. 

Men vad gör det om en 1 1/2 år kille har kjol egentligen? Skit samma!

Jag skulle inte bry mig om jag som 12-åring, fick se mina bilder från då jag var 1-2 år i vad det nu än må vara?

Tycker hela artikeln också är helt meningslös, att ens dra upp det? 

• Anonym (Varför)
    Anonym (Splappna av) skrev 2015-06-18 17:23:13 följande:

Vem bryr sig?

Jag tycker inte om hen och allt sånt tjafs, och jämställdhet hit och dit. 

Men vad gör det om en 1 1/2 år kille har kjol egentligen? Skit samma!

Jag skulle inte bry mig om jag som 12-åring, fick se mina bilder från då jag var 1-2 år i vad det nu än må vara?

Tycker hela artikeln också är helt meningslös, att ens dra upp det? 

Nä prisiss, varför dra upp det? Stackars barn.
  • Anonym (varför inte)

Varför är det synd om barnet? Alla barn gillar väl att testa saker och varför ska de inte få det? Varför måste det vara synd om barnet om det förevigas på en bild. 

I så fall tycker jag att det är mer synd att det finns inskränkta vuxna.

• Anonym (Varför)
    Anonym (varför inte) skrev 2015-06-18 17:31:45 följande:

Varför är det synd om barnet? Alla barn gillar väl att testa saker och varför ska de inte få det? Varför måste det vara synd om barnet om det förevigas på en bild. 

I så fall tycker jag att det är mer synd att det finns inskränkta vuxna.

Jag tycker det är synd att han har en så mediasökande mamma
  • Anonym (Hej)

Varför är detta fel? Att just du har denna syn på det hela gör att fler borde lägga ut bilder som dessa.

Jag hade killkläder som lite, älskade att klä ut mig till cowboy, riddare, prins osv. Jag lekte till och med prins på dagis och de andra flickorna var prinsessor.

Hade det varit en bild på en tjej i killkläder hade du reagerat likadant då?

Mina småbröder har tex allihop tyckt att det är extremt roligt stt ha handväska och tagit klackskor och gått runt me när de var små.

Var för inte sluta bry sig om att små vill ha "tjej/killkläder" de är små och ser inte skillnaden vad som är Killigt ellee tjejigt, de tar det de vill ha, i detta fall en klänning.

• IsDimma

I den åldern brukar både pojkar och flickor gilla att klä ut sig i utklädningskläder som glittrar och är rosa. Kjolar är praktiska eftersom dom är lätta att båda ta av och på själv. Så ja, han gillar säkert sin klänning. Och nej, jag tror inte att han kommer att lida men av det när han är tonåring.

• Zarch

Nu brukar jag personligen byta kanal varje gång den där bruden dyker upp i rutan, fast just det där var väl ingenting att bedrövas över? Ta något lugnande och bry dig om viktigare saker här i livet.

• Anonym (Varför)
    Anonym (Hej) skrev 2015-06-18 17:40:12 följande:

Varför är detta fel? Att just du har denna syn på det hela gör att fler borde lägga ut bilder som dessa.

Jag hade killkläder som lite, älskade att klä ut mig till cowboy, riddare, prins osv. Jag lekte till och med prins på dagis och de andra flickorna var prinsessor.

Hade det varit en bild på en tjej i killkläder hade du reagerat likadant då?

Mina småbröder har tex allihop tyckt att det är extremt roligt stt ha handväska och tagit klackskor och gått runt me när de var små.

Var för inte sluta bry sig om att små vill ha "tjej/killkläder" de är små och ser inte skillnaden vad som är Killigt ellee tjejigt, de tar det de vill ha, i detta fall en klänning.

Det är ju inte det, det är ju att hon beskriver det som att han har valt och "älskar" sin klänning. Det är ju hon som vill att det ska vara så. Och varför en så kort klänning att blöjan syns? Förnedrade.
  • Anonym (Varför)
    Zarch skrev 2015-06-18 17:55:48 följande:

Nu brukar jag personligen byta kanal varje gång den där bruden dyker upp i rutan, fast just det där var väl ingenting att bedrövas över? Ta något lugnande och bry dig om viktigare saker här i livet.

Ok.tar ett glas vin. :)
Svar på tråden Linda Bengtzings pojke uthängd i klänning