• E87

BIM 15-25 Juli 2015

Nu är mensen äntligen över och ett första försök till syskon kan börja, som jag har längtat. ÄL runt 8/7 och BIM 20/7.

Jag hoppas att fler med BIM under senare halvan an juli vill samlas här :) 

Jag är 27 år, ny gift och har en dotter på 1,5 år.

Välkommen hit :) 

• Svar på tråden BIM 15-25 Juli 2015
  • Heavenlie

Olika test är väl olika känsliga. Men det andra testet visade ju pos. Bara att vänta någon dag till eller ta ett CB. De brukar ju visa rätt :)

9camilla9 skrev 2015-07-12 10:10:46 följande:

Hej alla tog ett nytt test idag med testlagrets tror inte jag ser nånting. Hur kan man få ett sånt starkt streck o inte vara gravid ?

• 9camilla9

Ena de jag fick plus på var testlagrets stav o detta testlagrets sticka

Heavenlie skrev 2015-07-12 13:44:17 följande:

Olika test är väl olika känsliga. Men det andra testet visade ju pos. Bara att vänta någon dag till eller ta ett CB. De brukar ju visa rätt :)

• m2b

Äl+7. Nu börjar tiden snigla. Helgen har gått snabbt. Men nu känner jag nsta tre dagar kommer gå oj så sakta. Sen några dagar till på det innan dags att testa

• Heavenlie

Ok BIM idag men ingen mens, inga spottings, inga menskänningar men framförallt INGET plus! Åhhhh.... Tålamod är inte min grej, helt klart ;)

• Bumbleroot

Jag brukar inte få svar på mina inlägg så jag skriver lite för mig själv hehe. Snart antar jag att jag har ägglossning, och att försöka få igång sambon är inte alltid lätt :) vi fick till det igår, så jag tänker att vi försöker igen imorgon och kanske på torsdag, sen hoppas jag vi täckt äggloss-veckan. Enligt min app ovia har jag fertilt fönster från igår tom lördag ^^ hur håller ni koll på er ägglossning?

• Emmissara
    Bumbleroot skrev 2015-07-13 08:08:47 följande:

Jag brukar inte få svar på mina inlägg så jag skriver lite för mig själv hehe. Snart antar jag att jag har ägglossning, och att försöka få igång sambon är inte alltid lätt :) vi fick till det igår, så jag tänker att vi försöker igen imorgon och kanske på torsdag, sen hoppas jag vi täckt äggloss-veckan. Enligt min app ovia har jag fertilt fönster från igår tom lördag ^^ hur håller ni koll på er ägglossning?

Jag använder mig av Natural Cycles för att hålla koll på min ägglossning. Hur funkar appen ovia?
  • Bumbleroot
    Emmissara skrev 2015-07-13 08:18:52 följande:

Jag använder mig av Natural Cycles för att hålla koll på min ägglossning. Hur funkar appen ovia?

Än så länge tycker jag den är bra! Efter första månaden med temp så har den ändrat mina fertila dagar till lite senare, vilket mina andra appar inte gjort, så jag hoppas den är mer korrekt :) natural cycles, kostar den pengar? :)
  • Emmissara
    Bumbleroot skrev 2015-07-13 08:22:18 följande:
    Än så länge tycker jag den är bra! Efter första månaden med temp så har den ändrat mina fertila dagar till lite senare, vilket mina andra appar inte gjort, så jag hoppas den är mer korrekt :) natural cycles, kostar den pengar? :)
    okej, aa NC kostar pengar, kommer inte ihåg vad det kostar då de har ändrat priset
  • Bumbleroot
    Emmissara skrev 2015-07-13 08:31:21 följande:

okej, aa NC kostar pengar, kommer inte ihåg vad det kostar då de har ändrat priset

Är det värt pengarna? Jag har sett att många har den appen men inte fått något hum om den är bra eller inte ^^
  • Emmissara
    Bumbleroot skrev 2015-07-13 09:01:22 följande:
    Är det värt pengarna? Jag har sett att många har den appen men inte fått något hum om den är bra eller inte ^^
    jag tycker det är värt pengarna, men om man har halt koll på sin cykel så vet jag inte om det är värt det. jag har en väldigt oregelbunden cykel och min gyn ville egentligen att jag skulle ta LH-testa varje dag (har lite problem med det hormonet), men kände att det skulle bli väldigt jobbigt då man inte alltid är hemma, samt det skulle bli dyrare. 

Jag tycker den känns bra då den verkligen lär känna sin kropp och den går inte bara efter det den är programmerad för utan som sagt anpassar sig efter sin egna cykel.
Svar på tråden BIM 15-25 Juli 2015