• E87

BIM 15-25 Juli 2015

Nu är mensen äntligen över och ett första försök till syskon kan börja, som jag har längtat. ÄL runt 8/7 och BIM 20/7.

Jag hoppas att fler med BIM under senare halvan an juli vill samlas här :) 

Jag är 27 år, ny gift och har en dotter på 1,5 år.

Välkommen hit :) 

• Svar på tråden BIM 15-25 Juli 2015
  • Heavenlie

Jag hänger också på. Tredje försöker för tredje barnet. Lucky number three, eller? ???? Hade ÄL för tre dagar sen (fre) och BIM 14 juli. Bara 10-11 dagars lutealfas alltså. Vet inte om den ändrade sig efter de första barnen men det känns kort? Har idag migrän vilket jag brukar få ett par tre dagar före mens eller när jag har mens. Eller när jag stressar, men nu har jag semester så detta inte det. Hoppas, hoppas att det är pga hormonförändringar ist! ???? fyller på i listan:

14/7

Nr3 - första försöket, tredje barnet. ÄL ca 1/7.

Heavenlie - 3 försöker, barn tre. ÄL 3-4 juli.

18/7

QueenS - första försöket, första barnet

19/7

NIHa

20/7

E87- första försöket, andra barnet. ÄL ca 8/7

mkes - sjunde försöket

28/7

Sommarblomma1, 3:e barnet, äl ca 14/7

29/7

Miamarina84, tionde försöket och första barnet

Bumbleroot - tredje försöket, första barnet[/quote]

• Bumbleroot

Det här med att försöka skaffa barn är ingen enkel grej! Jag använder apparna ovia, fertility friend och womanlog (hihi). Förra mensen var bara 4 dagar och jag brukar ha 6-7.. Min temp gick ner på tredje dagen av mens till 36.2, sen ökade den igen till 36,9 och nu ligger jag på 36.7-36.9.. Så himla konstig temp.. Men gravtestet för en vecka sen visade neg.. Kan man ha ganska riklig mens utan ägglossning? Min app förra månaden visade äggloss vid cd16.. Denna månaden är den ändrad till cd19- cd21.. Oerhört förvirrande!!

• m2b

Äl + 3.....det Sniglar fram. Hur snabbt har ni andra tänkt testa?!

• E87

Enligt appen har jag ÄL idag så ikväll blir det mysa. Vi har kört varannan dag från senaste mens och fortsätter nog så några dagar till, drygt med oregelbunden mens.

Jag ska försöka hålla mig tills den 20/7, ÄL +12 enligt appen.

• Mitchu
    Hejsan!
    Jag hoppar också in här!
    Jag är 26 år, gift sedan 3 år snart och det här är vårt första försök för första barnet. Känns jättespännande, men vågar inte riktigt hoppas på något eftersom det är första gången, och det skulle va för bra för att vara sant.
    BIM är iaf den 16/7, så snart så >.<
    Ska bli kul att se hur det går för alla, hoppas vi plussar!!

14/7

16/7

Mitchu - första försöket, första barnet.

18/7 

19/7 

NIHa 

20/7 

mkes - sjunde försöket 

28/7 

29/7 

Bumbleroot - tredje försöket, första barnet
  • Anonym (Nr 3)
    m2b skrev 2015-07-08 10:36:37 följande:

ÄL +7 eller 8 idag, vill ju testa nu, nu, nu! Men tänkte att jag skulle testa på lördag, då är det bim-3 eller kanske att jag håller mig till söndag. Så svårt att kunna hålla sig! Jag plussade på bim -4 förra gången..

Vi åker till Stockholm på semester måndag kl 03, det hade ju varit en underbar semestergåva om vi fick ett plus innan dess!
  • Emmissara
    m2b skrev 2015-07-08 10:36:37 följande:

Min app har fortfarande inte satt ut ÄL, trodde dock att jag hade ÄL i fredags eller lördags men nu är jag osäker. 

Jag ska åka iväg på en stor festival om 2 veckor så jag hoppas att jag kan testa innan det så jag vet om jag kan dricka eller ej.
  • m2b
    Anonym (Nr 3) skrev 2015-07-08 12:09:08 följande:
    ÄL +7 eller 8 idag, vill ju testa nu, nu, nu! Men tänkte att jag skulle testa på lördag, då är det bim-3 eller kanske att jag håller mig till söndag. Så svårt att kunna hålla sig! Jag plussade på bim -4 förra gången..

Vi åker till Stockholm på semester måndag kl 03, det hade ju varit en underbar semestergåva om vi fick ett plus innan dess!
    Åh men inte många dagar kvar!! Förstår vill veta innan semestern. :)
  • Anonym (+1)

Hejhej!

hänger på här jag också. Fick äntligen tillbaka min mens i juni (19e) efter den försvann ett tag av oklara orsaker. Då min cykel rubbades så gick jag efter standard beräkning för Äl och kände faktiskt av något då och prickade in det så att säga. Nu är det bara att vänta... och vänta.. och vänta.. :)

Håller tummarna för allihopa!

14/7

16/7

Mitchu - första försöket, första barnet.

17/7

+1 - första "riktiga" försöket, första barnet

18/7 

19/7 

NIHa 

20/7 

mkes - sjunde försöket 

28/7 

29/7 

Bumbleroot - tredje försöket, första barnet

• m2b
    Emmissara skrev 2015-07-08 12:28:45 följande:
    Min app har fortfarande inte satt ut ÄL, trodde dock att jag hade ÄL i fredags eller lördags men nu är jag osäker. 

Jag ska åka iväg på en stor festival om 2 veckor så jag hoppas att jag kan testa innan det så jag vet om jag kan dricka eller ej.
    Vilken app använder du? Har du använt den länge? Klart man vill veta innan en festival så!
Svar på tråden BIM 15-25 Juli 2015