• E87

BIM 15-25 Juli 2015

Nu är mensen äntligen över och ett första försök till syskon kan börja, som jag har längtat. ÄL runt 8/7 och BIM 20/7.

Jag hoppas att fler med BIM under senare halvan an juli vill samlas här :) 

Jag är 27 år, ny gift och har en dotter på 1,5 år.

Välkommen hit :) 

• Svar på tråden BIM 15-25 Juli 2015
  • saklek

Hoppar också in här. Har BIM 17 juli, blir fjärde försöket på första barnet. Väntar på att få hem ÄL-stickor, annars har jag tempat ett par månader så har hyfsad koll på min ÄL. Köpte hem bidrottninggelebidrottninggele nu också men är osäker på om jag ska ta det, behöver nog läsa lite mer om det först...

• E87
    RapidAngel skrev 2015-06-22 22:05:22 följande:
    Hej!!
    Jag vet!! Aldrig har en månad gått så långsamt som nu. Vad gjorde man innan man bara tänkte på detta?
    Hur många försök tog det för er med din första?
    Välkomna alla nya:)

Dottern blev till på 3:e försöket och då "försökte" vi inte ens. På försök 1 och 2 använde jag ÄL tester och stressa som en tok, 3:e skulle vi inte försöka utan bara ta det som det kommer. När hon blev till åt jag rosenrot men vet ju inte om hon blev till pga det :)
  • Maalon

Hoppar gärna in här om jag får :) Jag är 23, sambon 29 och vi bor i Norge :) Slutade med p-piller för ett år sen, men kroppen kom inte riktigt igång, plus att jag har haft en kraftig viktnedgång som säkert spökat med hormoner också. Nu har jag klockat min cykel till 51 ( Obestämd) dagar och har köpt in ägglossningstester för första riktiga försöket. 

Litar inte heeelt på min cykel än, men stämmer det med 51 dagar har jag BIM den 11e :)

• marol
    9camilla9 skrev 2015-06-23 15:12:42 följande:

Är det här ett positivt äl test?:)

Nästan. Sådär brukar mitt se ut dagen innan :) dagen efter är det lika starkt och ser likadant ut som kontrollstrecket. För vissa blir det dock inte starkare än sådär har jag hört. Sen beror det ju på när man tar och om urinen kanske är utspädd
  • E87
    9camilla9 skrev 2015-06-23 15:12:42 följande:

phpMAEmVY26765.jpg

Är det här ett positivt äl test?:)

Ser inte positivt ut än men det ser ju lovande ut att ÄL är nära :)
  • Tussigullan

Mina stickor är hemma. Om jag tror mig veta när jag har äl men ändå vill vara säker, hur många dagar innan ska jag börja testa?

• E87
    Tussigullan skrev 2015-06-24 09:29:41 följande:

Mina stickor är hemma. Om jag tror mig veta när jag har äl men ändå vill vara säker, hur många dagar innan ska jag börja testa?

Jag skulle börja 4-5 dagar innan bara för att vara på säkra sidan:)
  • 9camilla9

Hej alla :)

Tog ut p staven för 4 veckor sedan. Har tagit ägglossning test idag och igår. Mina bröstvårtor ömmar och jag har värme böljningar. Tog ett gravtest idag och . På bilden ser ni ägglossning testerna dom två översta är från igår och dom 2 andra från igår och de nedersta ett gravtest vad tror ni? Och en bild på magen tycker ja ser en hormon eand?

Svar på tråden BIM 15-25 Juli 2015