-
Om du anser att frågan är viktig, då borde du rimligen lägga energin på att skriva någonting mer matnyttigt istället för att munhuggas om ingenting.Tokfrans skrev 2015-06-24 15:23:23 följande:du har tydligen tid, annars skriver man väl inte här? -
Mm, men barn är inte det viktigaste för mig just nu. Har heller ingen erfarenhet av utsatthet av det slaget. Ursäkta pratar i telefon samtidigt.Tokfrans skrev 2015-06-24 15:52:10 följande:jadu, svara på frågorna så slipper du oss sen så, upp till dig vettu
-
Ok, är det på den nivån du vill diskutera.detkanskefunkar skrev 2015-06-24 15:57:44 följande:Om inte en enda person här begriper det du skriver så är det kanske ett tecken på att det är DU som uttrycker dig otydligt och "luddigt".
Den enda som begriper det du skriver tycks ju vara du själv... om ens du begriper det...
Men jag tror som sagt inte att du är ute efter en diskussion överhuvudtaget.
Snarare tror jag att det här är lite av en lek för dig, och att du medvetet uttrycker dig otydligt och vagt.
Frågan du tar upp är dock en allvarlig, viktig och högst relevant fråga som - i mitt tycke - bör diskuteras på ett vuxet och seriöst sätt.
Att bara jag här av de som skriver förstår betyder nödvändigtvis inte att jag har fel, det är ett uråldrigt trick i att försöka vända skallen på någon. Jag är tydlig, det gäller för dig att ta in det skriva också. I annat fall händer det väl ingenting. -
Jag kan inte ha 100% koll hela tiden. Vad vill du av mig?Tokfrans skrev 2015-06-24 16:02:29 följande:men då borde du inte startat en tråd då och sen kolla nonchalant över våra frågor, jag har vart med om övergrepp och att du som kunde hindrat ett "möjligen" övergrepp får mig att fråga hur och varför man kan göra så?, eller hur?
Detta är seriöst, och om du nu skulle va ett "troll" så hoppas jag för ditt bästa att du säger att detta inte är seriöst.
Diskutera sakfrågan. -
Vadå med?Tokfrans skrev 2015-06-24 16:07:51 följande:jag vill ha svar, som alla klart och tydligt säger med! trög eller? -
Jag tar det på allvar som sagt. Vad vill du säga?detkanskefunkar skrev 2015-06-24 16:26:40 följande:Personligen så diskuterar jag gärna den här frågan eftersom den - som jag nämnde tidigare - är mycket viktig och relevant. Men jag vill inte diskutera den med någon som inte tar den på allvar, och som inte kan diskutera på ett vuxet sätt. -
Det jag såg var nog gränsfall. Hade jag sett någonting mer tydligt tolkat övergrepp hade jag agerat. Jag kommer inte att beskriva vad jag såg på annat vis.Philanthropy skrev 2015-06-24 16:27:44 följande:Varför menar du att du riskerar att outa dig själv TS om du ger så lite som minsta information om vad du såg? Det sker ganska många övergrepp runt om i landet och en stor andel är mörkertal som aldrig anmäls. Vill du verkligen riskera att bidra till den statistiken, och ännu värre; till att ett barn i utsatthet inte blir hjälpt.
-
Ok även det inlägget var mer vettigt än dom flesta. Tack för din - åsikt?Anonym (Shit!) skrev 2015-06-24 16:29:43 följande:Jag har under dagen läst igenom hela den här tråden och dess innehåll, och jag hoppas verkligen av hela mitt hjärta att du TS är ett troll...för om det är så att du måste starta en tråd på FL om hur vida det är rätt eller fel att skita i ett pågående övergrepp mot ett barn! (Ja jag har läst att du påstår dig inte vara SÄKER på om det var ett övergrepp eller inte) så är du min kära inget annat än en stor idiot. Jag bara hoppas att det inte finns fler som du, som av rädsla för konfrontation hellre ser ett barns liv förstöras....tack för ordet
-
Snacket går.Philanthropy skrev 2015-06-24 16:35:47 följande:Du svarade inte på min fråga. Hur riskerar du att outa dig själv menar du? För det är väl därför du vägrar beskriva vad du såg? -
Jag förstår det och jag vill inte beskriva händelsen eftersom jag inte vill ta risken.Philanthropy skrev 2015-06-24 16:43:33 följande:Snacket går? Du verkar inte förstå. Sannolikheten för att någon ska koppla ihop din anonyma signatur nn med dig som person bygger på huruvida händelsen du bevittnat är one of a kind, samt att personerna inblandade läser här på familjeliv. Jag undrar hur du gjort den bedömningen att så kommer att ske bara för att du ens ger minsta lilla fingervisning om vad som hände.