Inlägg från: Anonym (nn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (nn)

Jag tror att jag såg en pedofil i helgen

molly50 skrev 2015-06-23 18:57:01 följande:
    Men då kan du ju inte heller förvänta dig en konkret diskussion eller sakliga svar på dina frågor.
    Och då är frågan vad vitsen med denna tråd är?
    Då får du väl klura på det ett tag om det ännu inte sjunkit in.
  • Anonym (nn)
    molly50 skrev 2015-06-23 18:57:49 följande:
    Då är du mer än lovligt egoistisk,i så fall.
    Hur vet du det?
  • Anonym (nn)
    molly50 skrev 2015-06-23 19:06:36 följande:
    Det är klart att jag inte kan veta. Men min högst personliga åsikt är att det är egoistiskt att sätta sitt eget väl och ve framför ett barns.

Då pratar vi mer sak trots att det är ett känsligt ämne i det känsliga rummet. Sen är det även så att jag bland andra kan ha goda skäl till att inte anmäla.
  • Anonym (nn)
    Regndamen skrev 2015-06-23 19:37:19 följande:

Troligen misstolkade du situationen helt. Du verkar lite förvorrad.

Du kanske menade förvirrad. Jo tagen av vad jag såg
  • Anonym (nn)
    Anonym (??) skrev 2015-06-23 19:55:23 följande:

Har använt några minuter på att försöka hitta förklaring utan framgång, vad är det du såg mer exakt?

Jag svarar inte på den frågan som sagt.
  • Anonym (nn)
    Anonym (??) skrev 2015-06-23 20:01:42 följande:

Så vad är syftet med tråden om du inte säger vad har hänt?

Det är i vilket fall ingen tråd där meningen är att förhöra TS.
  • Anonym (nn)
    Anonym (Sigrid) skrev 2015-06-23 20:11:25 följande:

Det gör du rätt i TS, man ska sköta endast sig själv och skita i andra. Och det du "trodde" såg pedofiliskt ut är nog till 99,9% icke pedofilrelaterat ändå. Om man anmäler så fort man "tror nåt" så blir det till en evig häxjakt och socialarbetarna får fullt upp att granska helt oskyldiga människor så att det riktiga pedofilerna kommer undan. En pedofil är oftast väldigt smart och är till det yttre oftast så "opedofilisk" som möjligt och det brukar alltid sluta med att "vi hade ingen aaaaaning om att XX var pedofil, h*n som var så normal och trevlig"

Det ligger en del i vad du skriver, att anmäla för minsta lilla har aldrig varit någonting för mig. Om jag däremot ser någonting allvarligt agerar jag på plats där och då, men då måste jag också vara säker på saken så att jag inte gör mig själv skyldig till någonting.
  • Anonym (nn)
    Anonym (funtad) skrev 2015-06-23 20:24:29 följande:
    varför startar du en tråd då (som de flesta ser allvarligt på) , och inte räknar med frågor som du inte vill svara på?

Hur gammal är du egentligen? Seriös fråga 
    Det är OT
  • Anonym (nn)
    Anonym (??) skrev 2015-06-23 20:24:37 följande:

ööhh, i så fall är detta den dummaste tråden på sidan jag hittade denna veckan.

Jag såg nått jag inte säger vad och jag gjorde inget åt det, vad säger ni, är din fråga.

För att säga nått överhuvudtaget måste man veta vad du såg.

Nu vill jag inte såra dina känslor, men om du hör någon säga sig vara omtumlad när denne trott sig se en potentiell pedofil, vittnat ett brott, är förhör det första DU tänker på? Har du inte vett att känna in dig i vittnets situation eller tror du att man som vittne njuter av att se på?
  • Anonym (nn)
    Anonym (funtad) skrev 2015-06-23 20:32:02 följande:
    vadå anmäla?
    De vi säger är att de skadar inte att gå fram till gubb fan och prata med han och kolla om han verkar va nervös eller liknande, fråga barnet om allt är okej, verkar inget fel och de visar sig vara pappan-skit bra då kan du gå hem med gott samvete och har gjort en bra gärning som visar att du bryr dig om barn i allmänheten.
    Men gå där ifrån och "misstänka" och startar en tråd om de istället går inte ihop i min skalle. 
    Sen inte svarar på frågor gör mig mer förbannad på dig som person.
    Ja, men nu är det så att jag har beslutat mig för att inte berätta.
Svar på tråden Jag tror att jag såg en pedofil i helgen