Inlägg från: Anonym (nn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (nn)

Jag tror att jag såg en pedofil i helgen

molly50 skrev 2015-06-23 13:41:45 följande:
    Men varför bara förlita dig på att andra ska ha anmält?
    Varför inte bara göra det själv?
    Ju fler som anmäler desto större chans att förövaren åker dit.
    Det stämmer och jag hoppas att det finns flera som lägger märke till någonting och agerar i tid.
  • Anonym (nn)
    Faber skrev 2015-06-23 14:05:08 följande:

Hoho, hypomammorna i aktion. Begriper ni inte att OP ä'r en student som skriver en C uppsats om suggerering och masspsykos.

Här kommer någon och skriver ett osammanhängande svammel utan detaljer och substans, vips är alla uppe i varv utan nåot som helst konkret att ta på.

Jag studerar inte någonting, det ska samtliga ha klart för sig. Att det blir liv i luckan kan vara för att ämnet är känsligt.
  • Anonym (nn)
    Philanthropy skrev 2015-06-23 14:27:59 följande:
    Anledningen till att du beslutat det är vad?
    Se inlägg #110
  • Anonym (nn)
    Anonym (Blä) skrev 2015-06-23 14:34:06 följande:

Vissa länder har lag om att ingripa på något sätt om någon annan far illa. Här är ett sådant exempel på att den lagen hade behövts.

Att tvinga någon att agera låter inte sunt.
  • Anonym (nn)
    Anonym (vilket skämt) skrev 2015-06-23 14:51:47 följande:
    du menar din OVILJA att hjälpa till.
    gör om, gör rätt.
    Hur jag än hade gjort hade det lett till mer bekymmer. Alternativet kunde då förstås ha varit att inte säga någonting istället. Men som människa har även jag behov av att skriva och prata om saker.
  • Anonym (nn)
    Anonym (funtad) skrev 2015-06-23 16:18:36 följande:
    mer bekymmer för dig ja, kors i taket va jobbigt.
    Jag är inte Jesus ok.
  • Anonym (nn)
    detkanskefunkar skrev 2015-06-23 16:33:11 följande:
    Frågorna får ju anpassas efter hur situationen ser ut.
    Jag förstår vad du skriver, det är så mina tankegångar går som oftast. Blunda gjorde jag väl inte, jag såg det hända inte speciellt långt i från mig heller och blev rätt ställd.
  • Anonym (nn)
    puss skrev 2015-06-23 16:37:45 följande:

"Finns i chatten"

Det tycks inte finnas någon riktig diskussion här nej, det liknar mer en offentlig domstol.
  • Anonym (nn)
    Åsa skrev 2015-06-23 16:55:55 följande:

Vad är syftet med trådstarten? Få igång en diskussion om upplevda sociala krav i Sverige? Lufta sin upplevelse och därmed försöka lindra ångest över sin underlåtenhet på ett offentligt forum? Om man inte upplever något problem med att titta åt andra hållet, varför ta upp saken alls?

Jag vet inte riktigt, kunde inte hålla det inom mig. Undrar om det verkligen rörde sig om en pedofil, aldrig sett ens en misstänkt innan och det kändes inte så trevligt att vittna sådant.
  • Anonym (nn)
    Anonym (.?) skrev 2015-06-23 16:58:49 följande:

[quote=75452483][quote-nick]Anonym (nn) skrev 2015-06-22 21:17:45 följande:[/quote-nick]

Det hoppas jag verkligen inte, önskar att flera var modigare..

[/

Så du förväntar dig hjälp o räddning, men vill inte ge det till andra? Inte ens ett litet barn som inte alltid kan värna om sig själv?

Förlåt, men nu förstår jag faktiskt inte din fråga.
Svar på tråden Jag tror att jag såg en pedofil i helgen