Inlägg från: Tokfrans |Visa alla inlägg
  • Tokfrans

Jag tror att jag såg en pedofil i helgen

Anonym (Lina) skrev 2015-06-24 11:25:29 följande:
    Jag väljer absolut inte och se på detta med stängda ögon. Jag var fly förbannad när jag såg detta men folk runt om kring mig tyckte inte jag skulle anmäla för att jag kanske uppfattat det fel men jag tänker på det då och då hela tiden. 
    Jag har pratat med honom.. men han verkar inte förstå vad det är jag vill komma fram till. Har ni några förslag på hur man kan fråga honom?  ...Jag skulle göra det på en gång om jag visste hur man kan göra det? Samt på vilket sätt kan jag säga att det här är fel. Är mycket tacksam för tips och råd och jag skulle absolut kunna anmäla en orosanmälan... för jag tycker det känns väldigt fel.
    va rak, fråga varför han har nakenbilder på barn? simpelt.
  • Tokfrans
    Anonym (nn) skrev 2015-06-24 11:26:23 följande:
    Å andra sidan vet jag ju inte vad ni är för typer.
    dito, men har mina aningar 
  • Tokfrans
    Anonym (nn) skrev 2015-06-24 11:27:36 följande:
    Jag tänkte först ställa frågan, men gjorde det inte.
    ne du sa detta, och de va ett fel val, men gjort är gjort, stå för dina handlingar
  • Tokfrans
    Anonym (nn) skrev 2015-06-24 11:29:39 följande:
    Du har dina aningar. Då vet vi det.
    Skål
  • Tokfrans
    Anonym (nn) skrev 2015-06-24 11:30:50 följande:
    Jag kan ju anmäla ändå, men det kanske blir konstigt om jag inget vet?
    Lite sent nu väl eller ser du han än?
  • Tokfrans
    Anonym (nn) skrev 2015-06-24 12:17:00 följande:
    Verkligen inte, jag hade förväntat mig ett lite mer sakligt bemötande.
    behandla andra som du själv vill bli behandlad
  • Tokfrans
    molly50 skrev 2015-06-24 12:17:20 följande:
    Men hur ska vi kunna föra en saklig diskussion när du inte ens vill förtydliga dig och försöka svara på frågor som vad det är vi ska diskutera,vad du såg osv?  
    Kort sagt,sakfrågan.
    För det är väl egentligen det det handlar om. Om det du såg var ett sexuellt övergrepp eller ej,och om du har handlat rätt eller fel?

Men vad är sakfrågan då?
    Om det hade varit en eller två st som inte hade uppfattat den,men det verkar ju inte vara någon här som har förstått vad sakfrågan är.
    Så då är det kanske du som borde förtydliga dig litegrann. Inte vi andra som har problem med läsförståelsen.

• Tokfrans
    Anonym (nn) skrev 2015-06-24 12:20:10 följande:
    Jag har redan skrivit att det var oklart om det var ett övergrepp. Det förvånar mig att inte enda enda person här begriper skriven text.
    Det måste ha varit första gången jag sett en person jag verkligen tyckte verkade märklig och tog på ett barn på ett sätt jag inte tyckte var normalt. Jag valde ändå att inte lämna vare sig tips eller signalement. Det är möjligt att det kommer att uppröra barnet när denne växer upp och ställa frågan:"Varför gjorde ingen någonting fast de såg?". Min förklaring är och blir att jag inte kan agera på allt jag ser. Världen är tuff och det gäller att se till sitt eget bästa när man bor i ett land som Sverige. Jag tycker att vittnet/offret kan själv anmäla denne när hen inser att någonting är galet. Sorry...

Vart står de att de va oklart?
  • Tokfrans
    Anonym (nn) skrev 2015-06-24 12:25:04 följande:
    Bli inte upprörd nu, men vi får fortsätta senare.
    blir inte upprörd, jag väntar gärna. Knappra du ihop nått till sen Flört
  • Tokfrans
    Anonym (nn) skrev 2015-06-24 15:17:03 följande:
    Jag har tyvärr inte tid att svara på exakt alla frågor. Om ni har någonting mer vettigt att tillföra så kan vi ta en diskussion.
    vi har massa, men du är inte vettig nog att kunna svara så.

Du kan ju börja med att svara på frågorna så kan vi alla ha en mer vuxen diskussion. skit bra right? Flört
  • Tokfrans
    Anonym (nn) skrev 2015-06-24 15:20:41 följande:
    Jag skrev, att jag inte har tid.
    du har tydligen tid, annars skriver man väl inte här?
  • Tokfrans
    Anonym (nn) skrev 2015-06-24 15:27:18 följande:
    Om du anser att frågan är viktig, då borde du rimligen lägga energin på att skriva någonting mer matnyttigt istället för att munhuggas om ingenting.
    jadu, svara på frågorna så slipper du oss sen så, upp till dig vettu Flört
  • Tokfrans
    Anonym (nn) skrev 2015-06-24 15:57:24 följande:
    Mm, men barn är inte det viktigaste för mig just nu. Har heller ingen erfarenhet av utsatthet av det slaget. Ursäkta pratar i telefon samtidigt.
    men då borde du inte startat en tråd då och sen kolla nonchalant över våra frågor, jag har vart med om övergrepp och att du som kunde hindrat ett "möjligen" övergrepp får mig att fråga hur och varför man kan göra så?, eller hur?

Detta är seriöst, och om du nu skulle va ett "troll" så hoppas jag för ditt bästa att du säger att detta inte är seriöst.
  • Tokfrans
    Anonym (nn) skrev 2015-06-24 16:05:50 följande:
    Jag kan inte ha 100% koll hela tiden. Vad vill du av mig?
    Diskutera sakfrågan.
    jag vill ha svar, som alla klart och tydligt säger med! trög eller?
  • Tokfrans
    Anonym (Man i kalasbyxor) skrev 2015-06-25 10:32:40 följande:
    Efter ett par dagars mystiska svar tvivlar jag på trovärdigheten...
    Vad skall vi diskutera när ts inte säger något?
    Varför inte berätta vad som skett? TS är anonym och ingen kommer att hängas ut.
    "Världen är tuff" vettu xD
Svar på tråden Jag tror att jag såg en pedofil i helgen