• Enelya of Dorthonion

    OVANLIGA vackra flicknamn?

    Har ni förslag på ovanliga vackra flicknamn så skrev dem här!!
    Långa eller korta spelar ingen roll, de får gärna ha en betydelse, men det är inget måste!

    Hjälp mej nu!

  • Svar på tråden OVANLIGA vackra flicknamn?
  • steffo trish

    Em kanske? Det är ett väldigt fint namn tycker jag och det finns bara en 13 - 14 st som har det som förnamn Kika gärna in hos oss så får du se hur en EM ser ut

  • Vintersaga

    Min dotter heter Klara-Fina!
    Kommer från Kejsaren avPortugalien av Selma Lagerlöf. Föräldrarna kom inte överrens om namnet på den högt älskade dottern, och fadern ställde sig ute på verandan för attse vem som först kom förbi, det namnet skulle dottern då. Han önskade att någon med riktigt vackert namn skulle komma förbi, men ingen kom. Så steg solen upp på himelen och vad kunde väl vara vackrare än att döpa dottern än efter solen. Klara Fina Gulleborg blev det. I boken kallas hon för Klara-Gulla, men i filmatiseringen Klara-Fina och jag har älskat det namnet sedan jag spåg tv-serien (för ca 15 år sedan).

  • Ebbalisa och Majastinas mamma

    Min döttrars namn kan jag rekomendera...

  • Sherma

    Om jag får en dotter ska hon heta Lima. Har älskat det sen jag gick i lågstadiet. =)

  • PeggyLee

    Min dotter heter Aimee o det betydewr älskad - i Frankrike:o)))

  • Little Ms Chatterbox

    i början av denna graviditet funderqade vi på Fragancia, men gav upp det eftersom vi ville ha lite kortare namn, bara 2 stavelser. Men tycker fortfarande att det är vackert. Det är från någon trubadurvisa, Evert Taube eller Cornelus, tror jag. Rätta min gärna någon om jag har fel.

  • Vintersaga

    Zander O Pricken: Jag tycker inte att barnens namn behöver vara tvåstaviga, men man bör tänka på att om de inte är det, så kommer barnet kallas för något tvåstavigt. Fraggan eller Cia. Tycker ni ska hålla fast vid det! Blir ju extra mysigt med ett så romantiskt ursprung!

Svar på tråden OVANLIGA vackra flicknamn?