Tingeling03 skrev 2015-07-24 23:00:16 följande:
Åh jag förstår ???? Jag hade jätte bra koll på ÄL förut genom sekret, livmodertappens placering och ÄL-tester men nu är allting så svårt att tyda, sekretet blir aldrig riktigt som det var förut och livmodertappens placering är aldrig riktigt där jag tycker att den bör vara till skillnad från förut. När man tempar, tempar man hela cykeln då? Kanske jag skulle prova det också. ?? Fick akut magknip idag igen ca två timmar efter intag av Munkpeppar, sprang på toa och dålig i magen idag med, 8:e dagen i rad, jag ger upp den snart, det kan inte vara nyttigt. ????
Ojdå - magknip..inte bra. Jag har inte hört det från andra, men om du känner så ska du absolut inte ta den.
Ja, man tempar hela cykeln, samma tid varje dag. Man ska ha sovit minst 4 sammanhängande timmar (en del säger 3 och en del 5). Jag har en app som.är superbra, Fertilityfriend. Man registrerar ett konto, fyller i div uppgifter och sen börjar man tempa. Under 20 dagar får man mail som innehåller massor av bra info. Det är som en 20-dagars kurs i hur allt funkar med hormoner, temp, sekret med mera. Du behöver en termometer som har 2 decimaler och sen är det bara att köra

Tempningen är det säkraste (förutom blodprov) sättet att ta reda på om man haft ägglossning sägs det.