• Allex

Munkpeppar och progesterontråden

Tänkte dra igång en tråd och se om det är fler som vill hänga på. Vi har försökt bli gravid i 1 år och vi båda är över 40.

Min plan denna månad är att testa på att stimulera ägglossningen med hjälp av progesteronkräm och munkpeppar. Tar även Q10, e-vitamin och b-vitamin.

Är det nån som vill hänga med på resan till en "munkpepparbebis"?

• Svar på tråden Munkpeppar och progesterontråden
  • Tingeling03

Cykeldag 10 idag, igår var jag endast dålig i magen på morgonen, och idag är magen mycket bättre, så nu börjar hoppet komma tillbaka och jag tänker fortsätta fram till äl. :)

Åh det låter lovande kastrullen. Tar du kapslar eller droppar? :)

kastrullen skrev 2015-07-26 07:38:42 följande:

Inga spottings än så länge och BIM-3 :)

• kastrullen
    Tingeling03 skrev 2015-07-26 09:51:36 följande:

Cykeldag 10 idag, igår var jag endast dålig i magen på morgonen, och idag är magen mycket bättre, så nu börjar hoppet komma tillbaka och jag tänker fortsätta fram till äl. :)

Jag tar inte munkpeppar, utan bara progesteronkräm :)
  • Allex
    kastrullen skrev 2015-07-26 07:38:42 följande:

Inga spottings än så länge och BIM-3 :)

Woop woop! Härligt att krämen funkar
  • Allex
    Tingeling03 skrev 2015-07-26 09:51:36 följande:

Åh så bra - kämpa på nu. Jag är på cd4 än så länge. Började med MP igår och på onsdag blir det progesterall.
  • Allex
    mère de R skrev 2015-07-25 11:27:23 följande:

Tråkigt med mens. Nya tag och hoppas att den här månaden är vår månad.

You bet

Hoppas på en spottingfri cykel.
  • kastrullen
    Allex skrev 2015-07-27 01:30:26 följande:

Woop woop! Härligt att krämen funkar

Idag, BIM-2 kom spottings/mens.. får se det positiva i att de kom senare än tidigare och att jag knappt haft PMS. Har inga förhoppningar på att plussa denna månad :( provar krämen en till cykel får vi se om det hjälper.
  • Tingeling03
    Allex skrev 2015-07-27 01:32:15 följande:

Åh så bra - kämpa på nu. Jag är på cd4 än så länge. Började med MP igår och på onsdag blir det progesterall.

Åh tack detsamma Alex :) Idag är jag på CD11 och inga biverkningar. Flytningar började öka på idag så jag tog ett ägglossningstest och det visade att en stegring har börjat ske. Det är tidigare än vanligt. Oftast har jag haft tecken på ägglossning runt CD 18-20 och mens runt CD 25-30, så en stegring nu känns jätte bra. Mina menscykler är väldigt olika långa och jag har ingen koll på när äl sker nu efter ett missfall jag haft (+ ca 20 kg viktnedgång) och jag får spottnings varje cykel i princip.
  • mère de R
    Tingeling03 skrev 2015-07-27 17:55:14 följande:

Åh tack detsamma Alex :) Idag är jag på CD11 och inga biverkningar. Flytningar började öka på idag så jag tog ett ägglossningstest och det visade att en stegring har börjat ske. Det är tidigare än vanligt. Oftast har jag haft tecken på ägglossning runt CD 18-20 och mens runt CD 25-30, så en stegring nu känns jätte bra. Mina menscykler är väldigt olika långa och jag har ingen koll på när äl sker nu efter ett missfall jag haft (+ ca 20 kg viktnedgång) och jag får spottnings varje cykel i princip.

Det är ju väldigt positivt att du nu får tidig äl, är ju ganska kort med bara 10 dagar mellan äl och mens. Håller tummarna! Och du, imponerande viktnedgång ????

Här är det en vecka efter äl och jag känner inget :( Självmedicinerar med kortison också och hoppas det ska ge resultat.
  • Joozzaan

Hej allihopa!

Får man hänga på här? 
    Jag och mannen har försökt bli med barn i 10 månader nu och det verkar aldrig ta sig. Har väldigt långa cyklar och är just nu på dag 41 utan några tecken på mens. Beställde hem munkpeppar nu för att börja ta denna månad i hopp om att korta ner allt lite. Har tyvärr växlat mellan 29-45 dagar sedan jag slutade med p-piller i oktober...

• Allex
    kastrullen skrev 2015-07-27 17:51:36 följande:
    Idag, BIM-2 kom spottings/mens.. får se det positiva i att de kom senare än tidigare och att jag knappt haft PMS. Har inga förhoppningar på att plussa denna månad :( provar krämen en till cykel får vi se om det hjälper.
    Hmmm... fy då! Spottings vill man inte ha  Läste att det kan ta några månader med krämen innan kroppen fattar. Så prova krämen ett till cykel.
Svar på tråden Munkpeppar och progesterontråden