• Anonym (Undrande tjej...)

Söker...

Hur i hela friden, (och framförallt var) kan man möjligtvis springa på en fullt normal, trevlig, lättsam, högst vanlig och gladlynt tjej som kan tänkas ses över ett glas vin eller två. Någon som inte är så burdus och framfusig att man ramlar av stolen eller är så sexuellt avancerad att man framstår som ett stycke fossil. Som, (om tycke uppstår) skulle vilja inleda ett förhållande vid sidan av som älskarinna.

Har under en längre tid letat med både ljus och lykta efter henne men antingen är jag både blind och ful eller så har tjejerna jag sprungit på varit fullkomliga idioter. Börjar nästan undra om jag har för högt ställda krav.

Är det någon som lyckats finna något liknande så låt mig få höra för jag börjar verkligen undra om detta ens är möjligt....

• Svar på tråden Söker...
    Anonym (Biet) skrev 2015-07-03 08:09:54 följande:

Precis! När jag var singel och hade (manliga) kk's så "löste" jag det genom att träffa killar som jag av olika anledningar inte skulle vilja vara tillsammans med, de var för olika helt enkelt. Funderar på hur det skulle vara att köra samma stuk när det gäller tjejer...fast då blir det ju ännu värre om man skulle tokfalla ändå :D men som sagt, det funkade relativt bra på killfronten :)

Haha, ja av någon underlig anledning tycker jag att kontakten på något sätt är annorlunda med en tjej.

Man borde ju rimligtvis kunna lösa det på samma sätt som med killar...kan inte riktigt sätta fingret på vad som egentligen är skillnaden även om jag upplever en.

Löjligt konstigt men kul är det när det går vägen förstås :)...men lite krångligare är vi tjejer tycker jag nog ändå haha...
  • Anonym (Maya)

Känner precis samma sak. Fast jag har problem att ens träffa någon. Varför gillar inte tjejer mig när alla killar tyckt jag dugit bra?

Vet att jag kanske inte vart i de rätta kretsarna men inte ens på nätet verkar det finnas någon passande så får väl ge upp vad mitt hjärta brinner och längtar för.

Får väl hoppas på ett mirakel en dag innan mitt liv är över. Men vill inte höra om fler som det går så bra för... vad tusan är fel på mig för? :'(

• Anonym (Biet)
    Anonym (Undrande tjej...) skrev 2015-07-03 14:30:25 följande:

Haha, ja av någon underlig anledning tycker jag att kontakten på något sätt är annorlunda med en tjej.

Man borde ju rimligtvis kunna lösa det på samma sätt som med killar...kan inte riktigt sätta fingret på vad som egentligen är skillnaden även om jag upplever en.

Löjligt konstigt men kul är det när det går vägen förstås :)...men lite krångligare är vi tjejer tycker jag nog ändå haha...

Jag håller med om det, har funderat på vad skillnaden är ganska mycket. Med en kille så kan jag vara lite olik och det funkar ändå, det känns ju som att man inte är så nära varandra trots att man har en connection liksom. Eller rättare sagt, jag har tyckt att jag varit nära de killar jag haft förhållanden med men i jämförelse med tjejer så är det inte så. Det blir mer intensivt och exakt för mig, mer under huden liksom. Killar är generellt mer som (låter hemskt jag vet :)) en förbrukningsvara för mig medans tjejer är det som ger mig klart mest känslor och spänning.

På senare år så har jag trillat mycket hårdare för tjejer, så som jag gjorde för killar tidigare. Så jag tänker mig att den där metoden inte kommer att funka lika bra, men jag har ju inte testat utan bara blivit intresserad av de jag har råkat träffa på i min vardag.

Visst är vi det, iallafall hittills för mig! :) Och då brukar min flirtar vara riktiga alfa-tjejer som verkligen tar för sig när det gäller annat, ändå blir det den där dansen där ingen vågar ta nästa steg :/
  • Anonym (Biet)
    Anonym (Maya) skrev 2015-07-05 07:05:13 följande:

Känner precis samma sak. Fast jag har problem att ens träffa någon. Varför gillar inte tjejer mig när alla killar tyckt jag dugit bra?

Vet att jag kanske inte vart i de rätta kretsarna men inte ens på nätet verkar det finnas någon passande så får väl ge upp vad mitt hjärta brinner och längtar för.

Får väl hoppas på ett mirakel en dag innan mitt liv är över. Men vill inte höra om fler som det går så bra för... vad tusan är fel på mig för? :'(

För mig är det lite motsatt, visst killar gillar mig men tjejer en hel del mer? Det är intressant, jag förstår inte själv varför.

De kanske inte uppfattar att du skulle kunna vara intresserad av tjejer?
    Anonym (Biet) skrev 2015-07-05 08:35:26 följande:

Jag håller med om det, har funderat på vad skillnaden är ganska mycket. Med en kille så kan jag vara lite olik och det funkar ändå, det känns ju som att man inte är så nära varandra trots att man har en connection liksom. Eller rättare sagt, jag har tyckt att jag varit nära de killar jag haft förhållanden med men i jämförelse med tjejer så är det inte så. Det blir mer intensivt och exakt för mig, mer under huden liksom. Killar är generellt mer som (låter hemskt jag vet :)) en förbrukningsvara för mig medans tjejer är det som ger mig klart mest känslor och spänning.

På senare år så har jag trillat mycket hårdare för tjejer, så som jag gjorde för killar tidigare. Så jag tänker mig att den där metoden inte kommer att funka lika bra, men jag har ju inte testat utan bara blivit intresserad av de jag har råkat träffa på i min vardag.

Visst är vi det, iallafall hittills för mig! :) Och då brukar min flirtar vara riktiga alfa-tjejer som verkligen tar för sig när det gäller annat, ändå blir det den där dansen där ingen vågar ta nästa steg :/

ja, metoden kanske inte lämpar sig när det väl kommer till tjejer :)...själv drar jag mig för dessa alfa-tjejer. Tycker att det blir lite för mycket av allt. Lite killstuk på dem på något sätt. De har har sånt behov av att hävda sig och så är de lite väl framfusiga för min smak. Det ska pladdras högt och vitt och brett om ditt och datt :)...

För egen del dras jag nog till lite mjukare och blygare damer...problemet med dessa tjejer är att de är så himla svåra att finna :)...eller rättare sagt, finna tjejer är inte svårt men att finna någon och att "klicka" med är något svårare men sen är man dock fast :)...och som du beskriver intensivitet och spänning råder.

och den där dansen...när det väl kommer till det där så skulle det vara lätt avhjälpt om man själv tog nästa steg men det är man ju också helt kass på när det väl kommer till kritan,(och så undrar man varför inget händer), så tröttsamt haha...

Det är inget fel på dig, lika lite som på mig ...jag antar att vi inte är bäst på att ta för oss helt enkelt :)...jag upplever nog också att tjejer kräver lite mer för att få på fall än killar.

Har du varit på tjejklubb?
  • Anonym (Biet)
    Anonym (Undrande tjej...) skrev 2015-07-05 12:25:32 följande:

ja, metoden kanske inte lämpar sig när det väl kommer till tjejer :)...själv drar jag mig för dessa alfa-tjejer. Tycker att det blir lite för mycket av allt. Lite killstuk på dem på något sätt. De har har sånt behov av att hävda sig och så är de lite väl framfusiga för min smak. Det ska pladdras högt och vitt och brett om ditt och datt :)...

För egen del dras jag nog till lite mjukare och blygare damer...problemet med dessa tjejer är att de är så himla svåra att finna :)...eller rättare sagt, finna tjejer är inte svårt men att finna någon och att "klicka" med är något svårare men sen är man dock fast :)...och som du beskriver intensivitet och spänning råder.

och den där dansen...när det väl kommer till det där så skulle det vara lätt avhjälpt om man själv tog nästa steg men det är man ju också helt kass på när det väl kommer till kritan,(och så undrar man varför inget händer), så tröttsamt haha...

Mm..jag gillar nog att de i kombination med att vara de snyggaste tjejerna har guts och att de är oreserverade och kul, man kan prata och skämta om det mesta. De gör vad de känner för liksom så får andra tycka vad de vill, de (och alla andra) vet ju att de ändå gör rätt, haha. Jag tycker att den här typen av tjejer är känsliga när man lär känna dem, att de kan vara mjuka när man är i små sällskap. Sen så inte minst så är det de här tjejerna som brukar gilla mig, det lär ju spela in :) Jag kan bli rätt trött på bekräftelsesugna människor överlag, så jag förstår dig.

Såå rätt! Brukar bli så subtilt att hastigheten på framåtskridandet skulle få en snigel att bli otålig. Och jag vet med mig att jag faktiskt har flytt iväg när det på något sätt blivit intensivt med min crush, av ren feghet :(
    Anonym (Biet) skrev 2015-07-06 09:24:26 följande:

Mm..jag gillar nog att de i kombination med att vara de snyggaste tjejerna har guts och att de är oreserverade och kul, man kan prata och skämta om det mesta. De gör vad de känner för liksom så får andra tycka vad de vill, de (och alla andra) vet ju att de ändå gör rätt, haha. Jag tycker att den här typen av tjejer är känsliga när man lär känna dem, att de kan vara mjuka när man är i små sällskap. Sen så inte minst så är det de här tjejerna som brukar gilla mig, det lär ju spela in :) Jag kan bli rätt trött på bekräftelsesugna människor överlag, så jag förstår dig.

Såå rätt! Brukar bli så subtilt att hastigheten på framåtskridandet skulle få en snigel att bli otålig. Och jag vet med mig att jag faktiskt har flytt iväg när det på något sätt blivit intensivt med min crush, av ren feghet :(

Ja, men det låter ju härligt att du tycker om dessa tjejer, det blir liksom lite mindre konkurrens om de andra då för egen del ;)...och eftersom de gillar dig så är det ju win-win...eller så kanske du rent av är tokfin. Svårt att säga läsandes på FL *asg*....

Reflektion; om en snigel blir otålig så är det illa hehe...Jag funderar lite över din "feghet"...ursäkta uttrycket, (ditt ordval) men hur tänker du när du väljer att fega ur. Är du rädd för att livet med en tjej kommer att vara jobbigare än med en man?
  • Anonym (tjugosju)
    Anonym (Undrande tjej...) skrev 2015-07-03 10:58:45 följande:
    Ja, själv är jag som modigast efter några glas vin haha...

Kan inte säga att jag springer ute speciellt ofta heller men det brukar bli kul när det väl sker :)...och ja jag bor i närheten av Göteborg, typ hehe....

Kan du gå ut där du bor och vara anonym? (eller det kanske du inte har nåt behov av iofs)...

Kram
    Haha, jag med :) Så det är väl ända chansen då att träffa någon ;)

Var går du till för ställen när du väl är ute? Jag brukar också ha väldigt roligt! Jag gillar mer bar/pub-liknande ställen där man snackar mer. Dansa är kul också, men inte när man bara står och trängs på dansgolvet. Eller när man inte hör något alls när man försöker prata.
    Jag brukar vara ute i Malmö, antingen med någon/några tjejkompisar eller med jobbkompisar. Då är jag någorlunda anonym, men hon jag flörtade med sist var en vän till en vän. Jag hade tyckt det var fruktansvärt pinsamt om hon berättade det för min vän. Vet inte varför egentligen, men eftersom det handlar ganska mycket om just sex & närhet i mitt fall (alltså jag menar att jag letar ju uppenbarligen inte flickvän) så känns det väldigt intimt eller privat eller vad man ska säga. Vem går du ut med? Kan du flörta "i smyg"?

Plus att jag väl är rädd att folk ska döma. Alltså inte på grund av tjej-tjej-situationen (känner ingen som bryr sig om sånt), men mer grejen att jag skulle ha någon vid sidan av min man (även om han tycker det hade varit OK). Du kanske känner igen dig?

Kram
  • Anonym (tjugosju)

Hej Maya!

Inget fel på dig givetvis!

Men ja, det är svårt det där. När du raggar, går du då efter tjejer du vet är lesbiska/bi eller flörtar du med "random" tjejer som du gissar skulle kunna vara intresserade? Det kan ju påverka :)

Vilka ställen försöker du på? Var bor du (ungefär)?

Har du också kille/sambo/man?

Kram
Svar på tråden Söker...