• Anonym (D)

Vad var du arg/sur över senast?

Vad var du arg/sur över senast? Eller du kanske fortfarande är arg, skriv av dig här.

Blev arg och sur idag över att jag och min barndomsbästis som jag nyss börjat prata med igen hade planerat nu ett tag att åka till gekås nästa vecka, men plötsligt ska hennes mamma och syster med. Hon kom aldrig på tanken att fråga mig om jag vill ha med dem. Vi har bara träffats en gång på flera år och då tog hon också med sin syster.

Hennes mamma är en bitter kvinna och har alltid avskytt mig utan anledning och har försökt mörda mig med blicken under flera år och alltid kommit med elaka kommentarer.

Mitt mission på gekås är gravid och bebisgrejer, alltså en del rätt privata saker som amningsinlägg, stora bindor, mormorstrosor mm, vilket jag inte! vill köpa med hennes sura mamma bredvid mig.

Sen blev jag också ledsen över att detta var vår tripp, vi har inte snackat själva på flera år utan någon bredvid som lyssnat och jag hade sett fram emot att ett par timmar i bilen ensamma med uppdateringar. Inte sitta i flera timmar i en bil med en otrevlig kvinna och känna att jag inte kan säga nånting utan att bli dömd. Och att hon inte tänkte till alls eller ens frågade mig utan bara plötsligt sa att "dom följer med så vi tar pappas bil".

Sen stör det mig också att jag hade hellre åkt för flera veckor sen innan jag blev såhär tung och varm med foglossning och folk inte hade semester, alltså det är knökat med folk nu, men har snällt väntat på att hon har tid, också blir det inte av utan jag får åka dit själv ändå, och ni under sämsta tiden på året. Om jag skulle säga nej till hennes mamma och syster nu så blir ju dom sura på mig och trippen blir inte rolig ändå.

Vad var det senaste du var sur över, eller fortfarande är sur på?

• Svar på tråden Vad var du arg/sur över senast?
  • Anonym (trött mamma)

sur o besviken på min 20-åriga dotter som tog studenten i våras och sedan dess bara leker runt och har "sommarlov".  Hon skrev in sig på arbetsförmedlingen men gör ingenting för att varken hitta jobb eller söka jobb.  
    Hennes pengar är slut och hon ringer och gnäller över att hon är pank tigger pengar från mig, hennes pappa och farmor.  Hon är på resande fot nånstans i sverige hos några vänner. 
    HOn gör som hon vill säger hon, visst men då ska hon också finna sig i att hon får vuxna svar och att försörjningen av henne har upphört. 

• Anonym (D)

Ja hon är 20 och har slutat skolan, nu är hon vuxen och du är inte hennes bankomat. Det är hårt att växa upp, söker hon inget jobb får hon söka bidrag.

• Anonym (Trött)

Jag blir galen på dessa jävla fiskmåsar som flyger omkring & "skriker" från kl.03.00-06.00, varje natt/dag! Demon

• Whitehorse1979
    Anonym (trött mamma) skrev 2015-07-02 22:28:42 följande:

sur o besviken på min 20-åriga dotter som tog studenten i våras och sedan dess bara leker runt och har "sommarlov".  Hon skrev in sig på arbetsförmedlingen men gör ingenting för att varken hitta jobb eller söka jobb.  
    Hennes pengar är slut och hon ringer och gnäller över att hon är pank tigger pengar från mig, hennes pappa och farmor.  Hon är på resande fot nånstans i sverige hos några vänner. 
    HOn gör som hon vill säger hon, visst men då ska hon också finna sig i att hon får vuxna svar och att försörjningen av henne har upphört. 

1.Säg nej.
    2.Skit i att svara.

Enkelt.
  • Anonym (:-()

Är fortfarande sur över att hon som skulle köpa min barnvagn igår aldrig dök upp när jag släpat med mig ungar och vagn in till stan för att underlätta för henne!

• Anonym (D)
    Anonym (Trött) skrev 2015-07-03 09:15:00 följande:

Jag blir galen på dessa jävla fiskmåsar som flyger omkring & "skriker" från kl.03.00-06.00, varje natt/dag! 

Åh jag förstår dig! Vi har kråkor mm utanför som jag fantiserar om att sjuta varje natt vid tre!

Jag blir jävligt sur över att jag samtidigt måste ha fönstret öppet för det blir extremt varmt av pizzerians ungn som är under mitt sovrum. Sen vaknar jag ofta av att pizzakillarna tar sina morgoncigg nedanför mitt fönster så hela min läghetet luktar rök.

Är gravid och vill inte att min bebis ska behöva utsättas för det, sen blir jag jävligt röksugen själv också av den lukten.
  • Anonym (gege)

Att det tog 1,5 dygn innan jag fick en skråma på min förlovningsring (förlovade oss i måndags) fast jag hade varit JÄTTEFÖRSIKTIG. Efter att jag upptäckte det var jag grinig hela dagen sen.

• Persso

På en receptionist som anklagar mig för att luras när jag tog en del prover och inte betalade med kort/kontant på plats. Då hade en sjuksköterska informerat mig innan att det gick bra att betala med faktura fredagen innan besöket. Hade heller inte fått information om att jag måste ha med mig pappersutskrift på att jag betalt fakturan på internet. Så fick gå till vårdcentralen två gånger och bli utskälld för inget jag gjort fel.

• Persso

Sen på mina chefer som måste ta 6 månader på sig att skaffa fram ett arbetsintyg. Träffade en chef i en affär av en slump och hade då väntat i 2 månader på ett arbetsintyg. Så när jag frågar om det säger han bara att det ligger längst ner i högen, skrattar och säger att det tar till augusti. Kontaktade högsta chefen men har ännu inte hänt något konkret.

Företaget heter ABF Vux i Västerås.

Vårdcentralen är läkargruppen i Västerås med en mycket sur receptionist.

• Anonym (D)
    Persso skrev 2015-07-04 19:41:05 följande:

Sen på mina chefer som måste ta 6 månader på sig att skaffa fram ett arbetsintyg. Träffade en chef i en affär av en slump och hade då väntat i 2 månader på ett arbetsintyg. Så när jag frågar om det säger han bara att det ligger längst ner i högen, skrattar och säger att det tar till augusti. Kontaktade högsta chefen men har ännu inte hänt något konkret.

Företaget heter ABF Vux i Västerås.

Vårdcentralen är läkargruppen i Västerås med en mycket sur receptionist.

Störigt! Det hår ju jättefort för dem att skriva ut!
Svar på tråden Vad var du arg/sur över senast?