• Anonym (D)

Vad var du arg/sur över senast?

Vad var du arg/sur över senast? Eller du kanske fortfarande är arg, skriv av dig här.

Blev arg och sur idag över att jag och min barndomsbästis som jag nyss börjat prata med igen hade planerat nu ett tag att åka till gekås nästa vecka, men plötsligt ska hennes mamma och syster med. Hon kom aldrig på tanken att fråga mig om jag vill ha med dem. Vi har bara träffats en gång på flera år och då tog hon också med sin syster.

Hennes mamma är en bitter kvinna och har alltid avskytt mig utan anledning och har försökt mörda mig med blicken under flera år och alltid kommit med elaka kommentarer.

Mitt mission på gekås är gravid och bebisgrejer, alltså en del rätt privata saker som amningsinlägg, stora bindor, mormorstrosor mm, vilket jag inte! vill köpa med hennes sura mamma bredvid mig.

Sen blev jag också ledsen över att detta var vår tripp, vi har inte snackat själva på flera år utan någon bredvid som lyssnat och jag hade sett fram emot att ett par timmar i bilen ensamma med uppdateringar. Inte sitta i flera timmar i en bil med en otrevlig kvinna och känna att jag inte kan säga nånting utan att bli dömd. Och att hon inte tänkte till alls eller ens frågade mig utan bara plötsligt sa att "dom följer med så vi tar pappas bil".

Sen stör det mig också att jag hade hellre åkt för flera veckor sen innan jag blev såhär tung och varm med foglossning och folk inte hade semester, alltså det är knökat med folk nu, men har snällt väntat på att hon har tid, också blir det inte av utan jag får åka dit själv ändå, och ni under sämsta tiden på året. Om jag skulle säga nej till hennes mamma och syster nu så blir ju dom sura på mig och trippen blir inte rolig ändå.

Vad var det senaste du var sur över, eller fortfarande är sur på?

• Svar på tråden Vad var du arg/sur över senast?
  • Anonym (Semesterfiraren)

Blev sjukt arg på en kollega som idag, dagen innan jag går på semester, skickade över ett tiotal ärenden till mig varav hälften var ett halvår gamla med bifogat meddelande att de inte kunde vänta till efter min semester eftersom kunden förtjänade ett svar snabbt.

Jag mailade tillbaka (med min chef på kopia) att om kunden väntat sex månader redan eftersom kollegan inte hanterat ärendena skyndsamt nog kan de nog vänta fyra veckor till utan problem.

För jag har inga andra saker att avsluta innan semestern liksom....

• Anonym (D)
    Anonym (Semesterfiraren) skrev 2015-07-09 17:43:49 följande:

Blev sjukt arg på en kollega som idag, dagen innan jag går på semester, skickade över ett tiotal ärenden till mig varav hälften var ett halvår gamla med bifogat meddelande att de inte kunde vänta till efter min semester eftersom kunden förtjänade ett svar snabbt.

Jag mailade tillbaka (med min chef på kopia) att om kunden väntat sex månader redan eftersom kollegan inte hanterat ärendena skyndsamt nog kan de nog vänta fyra veckor till utan problem.

För jag har inga andra saker att avsluta innan semestern liksom....

Har din kollega emot dig eller? Han verkar ju vilja jävlas?
  • Anonym (Semesterfiraren)
    Anonym (D) skrev 2015-07-09 18:46:50 följande:

Har din kollega emot dig eller? Han verkar ju vilja jävlas?

En hon är det... Näe det hoppas jag inte hon har. Vi har aldrig haft med varandra att göra förut, känner inte ens varandra. Hon var nog bara stressad över att ärendena inte hade hanterats och ville väl få dem ur vägen innan sin egen semester men det blev väldigt fel när hon uttryckte sig som hon gjorde.
  • Anonym (D)

Just nu är jag arg på mig själv. Min sambo frågade för en stund sedan om han kunde ut och äta och dricka öl med en polare och jag lyckades inte dölja att jag blev besviken för att vi skulle lagat middag och jag är också jävligt ölsugen (gravid). Så stannar hemma fastän jag vill att han ska åka och försöker övertala honom. Får ju ändå bara dåligt samvete nu när han inte åker. Knas det kan bli!

• Anonym (D)
    Anonym (Semesterfiraren) skrev 2015-07-09 18:52:04 följande:

En hon är det... Näe det hoppas jag inte hon har. Vi har aldrig haft med varandra att göra förut, känner inte ens varandra. Hon var nog bara stressad över att ärendena inte hade hanterats och ville väl få dem ur vägen innan sin egen semester men det blev väldigt fel när hon uttryckte sig som hon gjorde.

Ja så är det nog förmodligen :)
  • IsDimma

Senast jag var sur och irriterad var faktiskt tidigare idag. Jobbar på förskola och vecka 28-31 har vi bara en sommaröppen förskola. Där har jag jobbat denna veckan.
    Och jag har verkligen haft toppentur med kollegorna på min avdelning. Men resten av huset... Unga tjejer utan erfarenhet som inte verkar tänka framåt alls. Att försöka att personalmässigt lösa eftermiddagen klockan 12.30 gör mig smått sur. Och imorgon när jag är sen så kommer jag att gå i taket om jag är tvungen att stänga (18 istället för att gå hem enligt schemat 17).
    Jag har full förståelse för om jag får stanna kvar om den som är sensen ringer sig sjuk på morgonen. Och jag kan i princip alltid stanna. Men när det beror på en oförmåga att planera längre än näsan räcker blir jag galen. När det dessutom beror på att det finns vissa som vill ha tidiga pass för att få gå hem tidigare (utan att tänka på att resten av dagen ska fungera)? Nej, då kan dom glömma att jag hjälper till. Tänker skylla på vad som helst imorgon om det blir som jag tror

• Anonym (D)

Grrrrr!!!! Jag är på semester hos svärföräldrarna och fick gräsfläckar på mina vita byxor igår, no worries tänkte jag, lånade lite vanish av svärmor, baddade på lite och la dem i blöt. Nån timme senare är byxorna LJUSBRUNA och fullt av ROSTFLÄCKAR av vattnet!!! Gah är så arg! Då är det så mycket järn i vattnet här i jävla Ulricehamn så byxorna nu är missfärgade, fläckiga och förstörda! Förvarna mig om det kanske? Är så arg!!!!

• Anonym (Suris)

Är sur för att jag inte fick nån gonatt puss av min man igår kväll... Han kanske inte älskar mig längre, beror kanske på att jag gått upp några kg? Nu känns livet skit och jag ligger kvar under täcket, tänker inte stiga upp mer... :(

• Anonym (surikat)

Blev sur i morse när fastighetsskötaren körde åkgräsklipparen utanför sovrumsfönstret kl 07.30. Han börjar alltid klippa vid den tiden och jag tycker det är för tidigt att bli väckt då i semestertider, även om det bara sker var fjortonde dag eller nåt sånt.
    Börja med nåt annat liksom och starta inte maskiner förrän kl 9.

Svar på tråden Vad var du arg/sur över senast?