• Anonym (D)

Vad var du arg/sur över senast?

Vad var du arg/sur över senast? Eller du kanske fortfarande är arg, skriv av dig här.

Blev arg och sur idag över att jag och min barndomsbästis som jag nyss börjat prata med igen hade planerat nu ett tag att åka till gekås nästa vecka, men plötsligt ska hennes mamma och syster med. Hon kom aldrig på tanken att fråga mig om jag vill ha med dem. Vi har bara träffats en gång på flera år och då tog hon också med sin syster.

Hennes mamma är en bitter kvinna och har alltid avskytt mig utan anledning och har försökt mörda mig med blicken under flera år och alltid kommit med elaka kommentarer.

Mitt mission på gekås är gravid och bebisgrejer, alltså en del rätt privata saker som amningsinlägg, stora bindor, mormorstrosor mm, vilket jag inte! vill köpa med hennes sura mamma bredvid mig.

Sen blev jag också ledsen över att detta var vår tripp, vi har inte snackat själva på flera år utan någon bredvid som lyssnat och jag hade sett fram emot att ett par timmar i bilen ensamma med uppdateringar. Inte sitta i flera timmar i en bil med en otrevlig kvinna och känna att jag inte kan säga nånting utan att bli dömd. Och att hon inte tänkte till alls eller ens frågade mig utan bara plötsligt sa att "dom följer med så vi tar pappas bil".

Sen stör det mig också att jag hade hellre åkt för flera veckor sen innan jag blev såhär tung och varm med foglossning och folk inte hade semester, alltså det är knökat med folk nu, men har snällt väntat på att hon har tid, också blir det inte av utan jag får åka dit själv ändå, och ni under sämsta tiden på året. Om jag skulle säga nej till hennes mamma och syster nu så blir ju dom sura på mig och trippen blir inte rolig ändå.

Vad var det senaste du var sur över, eller fortfarande är sur på?

• Svar på tråden Vad var du arg/sur över senast?
  • Anonym (Flickvän.)

Har för en gångs skull blivit inbjuden på fest hos en kompis till min kusin. Även om jag själv inte känner fler än mina kusiner där och jag kommer vara rätt mycket yngre än andra gäster är jag ändå bjuden på riktigt, inte för att de känner sig tvungna. Jag och pojkvännen gör ALDRIG något roligt då vi inte har något socialt umgänge typ men när jag föreslog de för honom tvärvägrade han för de "kommer klaga på att han inte dricker och vi inte känner nån där". Hemskt att göra något annat än att spendera lördagkvällen framför tv:n. Att gå ensam har jag redan gjort så många gånger så folk börjar nog misstänka att jag har ett fantasiförhållande + att jag inte vill utsätta min kille för det skitsnack mina kusiner kommer ge honom nästa gång de ses. Gjorde mig lite sur.

• Anonym (Huvvet)

Jag är sur på min pojkvän som är sur på min huvudvärk som jag har dragit på nu i tre månader, och så är jag sur på sjukvården som tycker att jag ska ha huvudvärk istället för att undersöka om något är fel.

• Anonym (D)

Jag är skitlack på tjejen som hyrde min läghetet i andrahand, nu när jag sa upp den och hon flyttade så lovade hon massor av gånger att hon skulle städa efter sig (jag var där och visade den för folk och den var fruktansvärt snuskig trots att hon lovade att städa inför visningen, jag storskurade från golv till tak när jag flyttade och den var jättefräsch när hon fick den). Men när jag kommer dit och ska lämna mina nycklar till den nya hyresgästen ser lägenheten fördärvlig ut, hon hade inte ens dammsugit! Den var jätteäcklig! Ingrodd smuts överallt, skräp kvar i skåpen, fullt med skräp, gammal mat som pommes bakom spisen, saker som hade runnit över hela kylskåpet, igenisad frys med grejer i. Ush!!! Så jag, höggravid med ljärnbrist fick lägga hela min helg på att sanera :( Hade velat anlita ett städbolag men det hade jag inte råd med och hon skulle ju aldrig betalat, bara skitit i att svara i telefon . (Hon drog hem till Haparanda, jag skojar inte, hon bor verkligen i Haparanda! Så vad skulle jag kunna göra från Gbg?)

Vill stämma den snuskiga iqbefriade idioten eller skicka en städräkning, men nu ska jag kunna kräva henne på pengar när jag var tvungen att göra jobbet själv?

Grr!! Har velat bryta nacken av henne såå många gånger under året hon bott där och det här är bara droppen!!

• Aniiee
    Anonym (D) skrev 2015-07-22 14:14:01 följande:

Jag är skitlack på tjejen som hyrde min läghetet i andrahand, nu när jag sa upp den och hon flyttade så lovade hon massor av gånger att hon skulle städa efter sig (jag var där och visade den för folk och den var fruktansvärt snuskig trots att hon lovade att städa inför visningen, jag storskurade från golv till tak när jag flyttade och den var jättefräsch när hon fick den). Men när jag kommer dit och ska lämna mina nycklar till den nya hyresgästen ser lägenheten fördärvlig ut, hon hade inte ens dammsugit! Den var jätteäcklig! Ingrodd smuts överallt, skräp kvar i skåpen, fullt med skräp, gammal mat som pommes bakom spisen, saker som hade runnit över hela kylskåpet, igenisad frys med grejer i. Ush!!! Så jag, höggravid med ljärnbrist fick lägga hela min helg på att sanera :( Hade velat anlita ett städbolag men det hade jag inte råd med och hon skulle ju aldrig betalat, bara skitit i att svara i telefon . (Hon drog hem till Haparanda, jag skojar inte, hon bor verkligen i Haparanda! Så vad skulle jag kunna göra från Gbg?)

Vill stämma den snuskiga iqbefriade idioten eller skicka en städräkning, men nu ska jag kunna kräva henne på pengar när jag var tvungen att göra jobbet själv?

Grr!! Har velat bryta nacken av henne såå många gånger under året hon bott där och det här är bara droppen!!

Trist!

Det du kan göra är att skicka henne en räkning och sedan vända dig till kronofogden för att driva in den om hon inte betalar. Det kan vara lite lurigt om ni inte haft något egentligt avtal om flyttstädningen, men det kan gå, beroende på hur hon tar hotet om kronofogden.

Nästa gång du hyr ut lägenhet så ha ett avtal om flyttstädningen redan när kontraktet skriv.
    I can't imagine a man really enjoying a book and reading it only once. - C.S. Lewis
  • Aniiee

Jag är idag sur på min dator som uppför sig dumt.

I can't imagine a man really enjoying a book and reading it only once. - C.S. Lewis
  • Anonym (D)
    Aniiee skrev 2015-07-22 14:22:30 följande:

Trist!

Det du kan göra är att skicka henne en räkning och sedan vända dig till kronofogden för att driva in den om hon inte betalar. Det kan vara lite lurigt om ni inte haft något egentligt avtal om flyttstädningen, men det kan gå, beroende på hur hon tar hotet om kronofogden.

Nästa gång du hyr ut lägenhet så ha ett avtal om flyttstädningen redan när kontraktet skriv.

Jag städade ju själv så jag har ingen räkning att skicka :( Då måste man väl ha ett företag?

Trodde det var självklart att man städar innan man flyttar, folkvett. Och jag sa till henne flera gånger Att städa just för att jag märkt att hon är, ursäkta, men totalt blåst. Skrev även flera gånger och övertydligt på sms med stora bokstäver FLYTTSTÄDA!

Om det hade stått i kontraktet, vad skulle jag kunna göra då?
  • Aniiee
    Anonym (D) skrev 2015-07-22 19:44:27 följande:
    Jag städade ju själv så jag har ingen räkning att skicka :( Då måste man väl ha ett företag?

Trodde det var självklart att man städar innan man flyttar, folkvett. Och jag sa till henne flera gånger Att städa just för att jag märkt att hon är, ursäkta, men totalt blåst. Skrev även flera gånger och övertydligt på sms med stora bokstäver FLYTTSTÄDA!

Om det hade stått i kontraktet, vad skulle jag kunna göra då?
    Nej, du behöver inget företag för att skicka en räkning för det. Räcker med ett papper där det står en summa pengar och varför du begär det. Rent strikt är det ingen räkning, utan ett skuldebrev. 

Har du några SMS från henne där hon lovar att städa? Ett  "Ja, jag ska". Det kan hjälpa.

Om det hade stått i kontraktet att den boende ska flyttstäda/betala för flyttstädning så hade det varit kontraktsbrott att inte göra det och du skulle ha ett starkare case om du vänder dig till kronofogden och eventuellt tingsrätten. 

Tyvärr är inte alla vettiga.  Jag vet. Been there, done that, nu står vilkoret flyttstäd i kontraktet varje gång jag hyr ut till nya hyresgäster.
  • Vlad

Jag var senast sur över en struntsak senast (på nivån "skulle inte du diska?"), det kan bli så när man umgåtts för tätt under en period

• Anonym (D)
    Aniiee skrev 2015-07-22 20:12:56 följande:

Nej, du behöver inget företag för att skicka en räkning för det. Räcker med ett papper där det står en summa pengar och varför du begär det. Rent strikt är det ingen räkning, utan ett skuldebrev. 

Har du några SMS från henne där hon lovar att städa? Ett  "Ja, jag ska". Det kan hjälpa.

Om det hade stått i kontraktet att den boende ska flyttstäda/betala för flyttstädning så hade det varit kontraktsbrott att inte göra det och du skulle ha ett starkare case om du vänder dig till kronofogden och eventuellt tingsrätten. 

Tyvärr är inte alla vettiga.  Jag vet. Been there, done that, nu står vilkoret flyttstäd i kontraktet varje gång jag hyr ut till nya hyresgäster.

Tack!
  • Anonym (D)

Blir väldigt väldigt väldigt irriterad på folk som använder ordet "han" istället för "honom", min sambo tillexempel, det skär i mina stackars öron och jag får inte rätta honom för då blir han sur :( Är att börja prata lika illa själv enda lösningen på att sluta störa mig på det? Grrr

• Anonym (Jävla fanskap)

Jag är förbannad på barnens pappa eftersom att han är rent jävla efterbliven.

• Anonym (D)
    Anonym (Jävla fanskap) skrev 2015-10-10 02:57:12 följande:

Jag är förbannad på barnens pappa eftersom att han är rent jävla efterbliven.

Varför tycker du att han är det?
Svar på tråden Vad var du arg/sur över senast?