Inlägg från: eilema |Visa alla inlägg
  • eilema

Kan inte sluta handla barnkläder på tradera del II

Ewis: 20:-

• eilema

Jag handlar mest polarn o pyret, katvig och IdaT just för att jag är frälst i 70-tals kläder, färger och mönster. + att deras kvalite inte går att jämföra med tex Lindex och H&M. Men självklart har jag en del basplagg och lite pyamasar och annat från Lindex och KappAhl till exempel.

Hade jag inte kunnat sälja vidare kläderna sedan och få tillbaka lite av pengarna hade jag nog inte köpt lika mycket "märkeskläder" som jag gör...

• eilema

Salmiak6: Kvalitet på slitning är väl inte så nödvändigt hos så små barn, men däremot tvättar!! Min son har alltid kräkts som attan och han dreglar till tusen och kladdar med maten. Jag får tvätta hans kläder hela tiden. Och jämför en tröja från tex po.p och en tröja från H&M efter 15 tvättar.

• eilema

Salmiak6: Ja det är det jag menar. Har tvättat flera av min sons kläder säkert 20-30 gånger och de är fortfarande hur fina som helst. Det gillar jag. =)

• eilema

Salmiak6: Det är det som är det knasiga! Man får det sålt ändå, ÄVEN om de är trasiga eller har fläckar! Kanske inte till världens höjdarpris, men jag tycker att det är ju bättre att få ett par kronor för något än att slänga det. Många bäckar små...

• eilema

Beatrize74: Men om man är så petig då så får man väl helt enkelt ta av bodyn när det är dags för mat, eller klä på barnet något annat.

• eilema

Jag har lagt ut kläder med fläckar, men ringat in fläckarna och beskrivit dom mycket noga och jag har fått bud. Ett par pyamasar fick jag till och med runt 20 kr styck för fastän de hade både fläckar och hål. Så länge man skriver ordentligt vad som är fel är det helt okej tycker jag.

• eilema

Argh! Det är nog 5:e auktionen jag missar sluttiden på nu denna veckan. Blir så trött på mig själv.....

Beatrize: Jag skickar alltid som A-post. Säger alltid fraktkostnad 11,22,33 osv. Skulle köparen i fråga be mig om att skicka det som B-post skuklle jag göra det så klart, men annars är det automatiskt A-post, och jag vill ha mina saker skickade till mig som A-post också. Detalar hellre en krona eller 2 extra för att få min vara snabbare

• eilema

Åh.. Jag vill ha en brun skaljacka från polarn o pyret men det finns inte en enda sån på tradera i 74 eller 80.. har alla gått tror ni?

Likaså randiga tights i gul/brunt, finns inte heller en enda.. Har letat ganska länge nu.

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på tradera del II