Inlägg från: Alexi |Visa alla inlägg
  • Alexi

Vad är pojkfärger enligt dig?

Är med i flera köp- och säljgrupper på fb och ser då ibland folk som efterlyser kläder i en viss storlek och skriver att det ska vara "pojkfärger". Vilka färger syftar man på då?

Jag skulle nog gissa att personen inte vill ha rosa då, det klassar ju tyvärr ofta som en tjejfärg. Men finns det någon mer färg som folk tycker är en tjejfärg? Annars borde man ju kunna skriva alla färger utom rosa?

• Svar på tråden Vad är pojkfärger enligt dig?
  • Alexi

Vad mycket svar och diskussion, roligt! Jag köper nästan bara kläder med glada färger (rött, orange, gul, turkost förutom blått och grönt) till min fyraårige son men tyvärr börjar han redan ha krav på att kläderna ska vara "coola" vilket för honom ofta betyder spindelmannen, blixten osv på, eller även den älskade Barcelonatröjan. Det är också svårt att hitta killkläder med mycket färger.

Rosa har han haft lite grann men det är sällan det säljs rosa kläder som inte samtidigt är utpräglat tjejiga med rosetter och volanger men en helrosa skjorta hittade jag på kappahl förra året, den gjorde mig glad. jag är tyvärr inte normbrytande nog för att köpa volangerna och rosetterna.

Letade efter en glittrig tröja till honom i vintras, alla tjejkläder har ju glitter men det är hemskt svårt att hitta på killavdelningen.

• Alexi
    HundvaktÖrebro skrev 2015-07-05 15:27:32 följande:

Och din son? Blev han lika glad?

Absolut, han hade den flera gånger. Men det var ett år sedan, i år har han blivit mer medveten om vad han har på sig så jag vet inte om hade tyckt annorlunda. Men han har haft flera andra rosa tröjor senaste månaderna, en hellila solskyddströja hade han igår.
Svar på tråden Vad är pojkfärger enligt dig?