Mija9988 skrev 2015-07-06 17:57:21 följande:
Jaha nu är man dum också :) haha... Jag anser att min katt är mer sund än sönderavlade raser som perser tex... Bara för att min katt är en huskatt betyder det inte att hon mår sämre, tvärtom är de just huskatter som oftast mår bättre och lever längre. Sen är det ju en annan sak om man säljer kattungarna för en billig peng till random personer som man inte känner, vilket jag inte kommer göra! Min katt mår 1000 gånger bättre än många raskatter kan jag lugnt säga... Jag kan också lägga ut flera tiden på raskatt men jag vill inte ha en raskatt, för mig handlar det inte om pengarna vilket det verkar göra för er med raskatter. Att störa sig på någon som har en huskatt som parat sig när man bor ute på landet är väl helt normalt???
Hon kanske mår bra...men det finns otroligt många huskatter som INGEN vill ha...som överges...ska vi då inte ta hand om dom först innan vi tillför världen fler?
Ja, visst finns det sönderavlade raskatter, men det var inte dom jag syftade på. Utan dom som verkligen vill hålla sin ras sund och kunna sälja ungar som lever upp till det rasen har som kännetecken vad det gäller bla temprament. En huskatt som paras med random hane ute på landet, vet man aldrig vad det blir av. Men sen glömde du kommentera det här med kattens hälsa och vad hon riskerar att råka ut för när hon går ut och löper och att du har noll koll på vad det är för hane som parar, hur frisk är den? Du är DUM som låter henne para sig utan att veta när, så du har dålig koll på när ungarna förväntas komma till världen.
Personer med lite i huvudet stör sig på när huskatter på landet parar sig, det blir MYCKET kattungar tillslut!!!!