• Kit

30+ som väntar på PLUS

Någon mer som är 30+ och försöker att bli gravid? Jag plockar ut min spiral nu på måndag sen är det full fart mot PLUS som gäller. Vore kul att hitta nån PLUS-jagande kompis att surra med.

KRAM!

HjärtaPlusGravidBaby

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-30 22:15
    2015-07-30

Nick
    Ålder
    Plus Ja/Nej + ev datum
    Barn sen innan Ja/Nej + antal
    Försökt sen datum

Kit
    34
    Nej
    Nej
    Augusti -15

Miamarina84
    31
    inga barn
    sedan sep-14.

Trixxilump
    32år
    Inte plussat
    3:e försöket

Lillajag84
    31
    Inget plus
    Inga barn sen innan
    Slutade med piller Mars -15

CarroK
    32 år
    inget plus
    inga barn sedan tidigare
    Försökt sedan feb 2015.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-30 22:19
    Misslina
    33 år
    Bim 20 augusti
    två barn sedan tidigare
    andra försöket

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 10:45
    Beccabus
    31 år
    -
    En dotter sedan tidigare
    Första försöket juli 2015

Skatergirl81
    34
    inget plus
    inga barn
    försökt sen början av april

Nenna9
    32 år
    Inget plus än -3 BIM
    Inga barn sedan tidigare
    Försökt ca 10 månader

Viscaria
    30
    Inte plussat
    Försökt sedan Januari 2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 23:24
    Pyret13
    -
    Dotter på 2år
    -
    Första försöket juli 2015

• Svar på tråden 30+ som väntar på PLUS
  • CarroK
    Att vänta skrev 2015-08-19 22:27:33 följande:

Nu verkar det faktiskt som att den knasiga blödningen hade med ägglossning att göra ändå för nyss fick jag glad gubbe på äl-testet! Testade negativt tidigare idag men hade så ont i äggstocken så jag tänkte att hormonerna kanske var starkare nu på kvällen. Hoppas på samma för dig CarroK!

Va bra att de är ÄL på G för dig! Då hoppas ja på samma, dock inget på stickan än. Fast ÄL får gärna vänta till helgen, sambon jobbar borta i veckorna!
  • Nenna9
    Kit skrev 2015-08-18 22:35:15 följande:
    Ja, det är helt sanslöst! Vi lyckades ligga en gång under de dagar då jag misstänkte att det var ÄL på g så det var verkligen ett lyckokast.

Ringde till MVC idag och fick tid om en vecka.

Tänkte på det ni skriver om sexlust. Jag blir supersugen när det är dags för ÄL. Är det nån mer som upplever samma sak? Dessutom upplever jag att sexet är mycket bättre vid de tillfällena är annars.
    Det var väl på första försöket du blev gravid? Då känner man nog extra sexlust (gjorde jag iaf) då man börjar försöka bli gravid. Efter några ggr blir det faktiskt lite extra press att man "måste" ligga äldagarna för att det ens ska kunna bli en bebis.
  • Loppan84

Haha så sant. Har ÄL nu och försökte stressa in ett ligg tidigt på morgonen innan jobbet när båda var supertrötta ich dessutom hade varit ute sent på middag igår. Kan säga att det inte gick vägen :( Hoppas inte det är för sent ikväll när jag hade psoitivt ÄL test igårkväll och idag tidigt? Fick nämligen inte till det igår heller för då var sambon bortrest

Nenna9 skrev 2015-08-20 10:58:40 följande:

Det var väl på första försöket du blev gravid? Då känner man nog extra sexlust (gjorde jag iaf) då man börjar försöka bli gravid. Efter några ggr blir det faktiskt lite extra press att man "måste" ligga äldagarna för att det ens ska kunna bli en bebis.

• Nenna9
    Loppan84 skrev 2015-08-20 11:36:39 följande:

Haha så sant. Har ÄL nu och försökte stressa in ett ligg tidigt på morgonen innan jobbet när båda var supertrötta ich dessutom hade varit ute sent på middag igår. Kan säga att det inte gick vägen :( Hoppas inte det är för sent ikväll när jag hade psoitivt ÄL test igårkväll och idag tidigt? Fick nämligen inte till det igår heller för då var sambon bortrest

Det är säkert inte försent, låter som du tajmar bra ändå:). Även om ägget släppt så är du fertil ca 24 Tim efter så kör på bara:)! Vi hade sex dagen innan glad gubbe och dagen då gubben kom. Sen försökte vi få till det dagen efter också men det var kört tyvärr.. Så förhoppningsvis räcker det med de gångerna men känns sådär.. Vill försöka få till det så mycket som möjligt de dagarna;)
  • Nenna9

Förresten någon som har koll på CB rosa digitala ägglossningstest? Visst är man fertil även några dagar innan glada gubben visar sig? Även om de säger att man är mest fertil samma dag samt dagen därpå?

• skatergirl81

Fick glad gubbe på ältest idag, skulle inte ha äl förrän på måndag! Det kanske är så att vi har prickat in fel hela tiden. Så glad att jag köpte dessa tester!

• skatergirl81
    Nenna9 skrev 2015-08-20 15:16:45 följande:

Förresten någon som har koll på CB rosa digitala ägglossningstest? Visst är man fertil även några dagar innan glada gubben visar sig? Även om de säger att man är mest fertil samma dag samt dagen därpå?

Spermierna lever ju flera dagar så de kan ju invänta ägget när det kommer i äggledaren, så på det sättet kan man ju vara fertil flera dagar. Är det så du menar?
  • Nenna9
    skatergirl81 skrev 2015-08-20 17:36:24 följande:
    Spermierna lever ju flera dagar så de kan ju invänta ägget när det kommer i äggledaren, så på det sättet kan man ju vara fertil flera dagar. Är det så du menar?
    Precis så hade jag med! Nej menade om jag är fertil dagarna innan glada gubben kommer, men det borde vara så iaf:). Vad skönt att du börjat med testerna, visst är det enkelt och bra! Enligt dom så maximerar det chanserna att bli gravid första dagen gubben kommer och dagen därpå. Men tänker då att man säkert är någorlunda fertil dagarna innan också, kanske inte lika högt men ändå?
  • skatergirl81
    Nenna9 skrev 2015-08-20 18:13:58 följande:

Precis så hade jag med! Nej menade om jag är fertil dagarna innan glada gubben kommer, men det borde vara så iaf:). Vad skönt att du börjat med testerna, visst är det enkelt och bra! Enligt dom så maximerar det chanserna att bli gravid första dagen gubben kommer och dagen därpå. Men tänker då att man säkert är någorlunda fertil dagarna innan också, kanske inte lika högt men ändå?

Ja verkligen enkelt! De andra äl - stickorna jag använde var väldigt svårt att vara säker på att man faktiskt hade äl.

Ja jag tror absolut att det är bra om man ligger dagarna innan glada gubben, sen kan ju inget hända innan ägget har lossnat.
Svar på tråden 30+ som väntar på PLUS