• Kit

30+ som väntar på PLUS

Någon mer som är 30+ och försöker att bli gravid? Jag plockar ut min spiral nu på måndag sen är det full fart mot PLUS som gäller. Vore kul att hitta nån PLUS-jagande kompis att surra med.

KRAM!

HjärtaPlusGravidBaby

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-30 22:15
    2015-07-30

Nick
    Ålder
    Plus Ja/Nej + ev datum
    Barn sen innan Ja/Nej + antal
    Försökt sen datum

Kit
    34
    Nej
    Nej
    Augusti -15

Miamarina84
    31
    inga barn
    sedan sep-14.

Trixxilump
    32år
    Inte plussat
    3:e försöket

Lillajag84
    31
    Inget plus
    Inga barn sen innan
    Slutade med piller Mars -15

CarroK
    32 år
    inget plus
    inga barn sedan tidigare
    Försökt sedan feb 2015.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-30 22:19
    Misslina
    33 år
    Bim 20 augusti
    två barn sedan tidigare
    andra försöket

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 10:45
    Beccabus
    31 år
    -
    En dotter sedan tidigare
    Första försöket juli 2015

Skatergirl81
    34
    inget plus
    inga barn
    försökt sen början av april

Nenna9
    32 år
    Inget plus än -3 BIM
    Inga barn sedan tidigare
    Försökt ca 10 månader

Viscaria
    30
    Inte plussat
    Försökt sedan Januari 2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 23:24
    Pyret13
    -
    Dotter på 2år
    -

• Svar på tråden 30+ som väntar på PLUS
  • skatergirl81
    misslina skrev 2015-08-22 11:06:52 följande:

Jo jag tror jag ska sluta testa efter morgondagens test. det tär på en detta.

Men som det känns just nu så kommer mensen komma. En känsla... Plus att jag börjar få dålig hy, lättretlig... Och det brukar jag alltid få nån dag innan mens..

Tack för ditt svar!

Många tecken på graviditet är ju samma som man brukar få innan mens. Så det är ju svårt att veta.

En månad var jag helt säker på att jag var gravid för jag kände mig så konstig men det var jag ju inte.

Såg att du redan har barn, tycker du att det känns lika jobbigt nu att försöka bli gravid som med första barnet?
  • misslina
    skatergirl81 skrev 2015-08-22 11:20:58 följande:
    Många tecken på graviditet är ju samma som man brukar få innan mens. Så det är ju svårt att veta.

En månad var jag helt säker på att jag var gravid för jag kände mig så konstig men det var jag ju inte.

Såg att du redan har barn, tycker du att det känns lika jobbigt nu att försöka bli gravid som med första barnet?
    Mycket jobbigare denna gång. Med mina andra två barn gick det på första försöket.
    Men nu har jag en annan oro att det inte kommer gå. Tror jag var mer naiv för 8 år sedan. Att då var jag inte medveten om att det kunde ta lite tid. Tänkte knte på det på samma sätt som nu.

Förra månaden hade jag massa symptom men det var såklart neg. Denna månad har jag inte haft några symtom förrän dessa pms-symtom. Ja det är bara att avvakta. Men hatar känslan att varje gång man går på toa är man rädd att hitta det röda...

Hur går det för dig?
  • skatergirl81
    misslina skrev 2015-08-22 15:49:39 följande:

Mycket jobbigare denna gång. Med mina andra två barn gick det på första försöket.

Men nu har jag en annan oro att det inte kommer gå. Tror jag var mer naiv för 8 år sedan. Att då var jag inte medveten om att det kunde ta lite tid. Tänkte knte på det på samma sätt som nu.

Förra månaden hade jag massa symptom men det var såklart neg. Denna månad har jag inte haft några symtom förrän dessa pms-symtom. Ja det är bara att avvakta. Men hatar känslan att varje gång man går på toa är man rädd att hitta det röda...

Hur går det för dig?

Det är ju inte ovanligt att det kan ta några månader så då har du haft tur tidigare. Vi är inne på försök nr 6 nu, har bim om två veckor. Ska försöka fokusera på annat till dess och inte gå runt och fundera på om det tagit sig eller inte.
  • misslina

Ett till negtest igen. Tror jag är på bim idag. Stämmer med min lutealfas som är 15 dagar och det var den förra månaden också.
    Hatar när mensen har varit hoppig.
    Nu kommer jag inte ta nåt mer test just nu. Blir att invänta mensen helt enkelt...
    Har mensen inte kommit innan torsdag nösta vecka då får jag ta ett test till.

Så frustrerande när vi träffade in äl så bra.....

• Kit
    misslina skrev 2015-08-21 04:33:04 följande:

Åh vad frustrerande. Neg på testet idag också. Fattar inget. Gissar att bim är på
    Söndag, min mens kan vara lite hoppig men har inga pms-symtom. Men får bara blankt på Stickan.
    Känns som jag tappar hoppet för varje dag... Trodde verkligen att det tog, vi prickade ju in så rätt...

CarroK skrev 2015-08-21 19:26:17 följande:

Blir nog ingen ÄL denna månad... Helt blanka test! Så jobbigt att inte ens få chansen.

Har ni fått utslag på ÄL-test tidigare? Jag testade regelbundet 2 ggr/dag över hela den förvänta ÄL-perioden men fick aldrig något utslag, hade ju ÄL ändå eftersom det blev ett plus. Jag har alltid så tydliga symtom i övrigt, sexlust, flytningar osv...

• misslina
    Kit skrev 2015-08-23 11:45:53 följande:

Blir nog ingen ÄL denna månad... Helt blanka test! Så jobbigt att inte ens få chansen.

Har ni fått utslag på ÄL-test tidigare? Jag testade regelbundet 2 ggr/dag över hela den förvänta ÄL-perioden men fick aldrig något utslag, hade ju ÄL ändå eftersom det blev ett plus. Jag har alltid så tydliga symtom i övrigt, sexlust, flytningar osv...

Ja, fick utslag både denna månad och förra månaden. Har också rätt tydliga äl-känningar.

Sen är jag så dum att tro att bara för att mina andra två barn tog sig på första försöket så ska detta också gå snabbt.

Ingen mens i alla fall än så det finns ett litet hopp i alla fall;)
  • CarroK
    Kit skrev 2015-08-23 11:45:53 följande:

Jag fick utslag förra månaden. Denna månad har jag inte haft några tecken på ÄL alls. Vet ju att den kan hoppa över en månad utan att de är nått konstigt men har testat tre månader och bara en som jag fått utslag.
  • Sessie
    Kit skrev 2015-07-08 19:06:32 följande:

Någon mer som är 30+ och försöker att bli gravid? Jag plockar ut min spiral nu på måndag sen är det full fart mot PLUS som gäller. Vore kul att hitta nån PLUS-jagande kompis att surra med.

KRAM!

HjärtaPlusGravidBabyTRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-30 22:15
    2015-07-30

Nick
    Ålder
    Plus Ja/Nej + ev datum
    Barn sen innan Ja/Nej + antal
    Försökt sen datum

Kit
    34
    Nej
    Nej
    Augusti -15

Miamarina84
    31
    inga barn
    sedan sep-14.

Trixxilump
    32år
    Inte plussat
    3:e försöket

Lillajag84
    31
    Inget plus
    Inga barn sen innan
    Slutade med piller Mars -15

CarroK
    32 år
    inget plus
    inga barn sedan tidigare
    Försökt sedan feb 2015.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-30 22:19
    Misslina
    33 år
    Bim 20 augusti
    två barn sedan tidigare
    andra försöket

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 10:45
    Beccabus
    31 år
    -
    En dotter sedan tidigare

Skatergirl81
    34
    inget plus
    inga barn
    försökt sen början av april

Nenna9
    32 år
    Inget plus än -3 BIM
    Inga barn sedan tidigare
    Försökt ca 10 månader

Viscaria
    30
    Inte plussat
    Försökt sedan Januari 2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 23:24
    Pyret13
    -
    Dotter på 2år
    -

Sessie
    30 år
    Inget plus BIM--4
    Son på 3,5 år
    Första försöket denna månaden efter hormonspiralsuttag

• Cissi2801

Här kommer två bilder på gravtest från RFSU... Är det bara inbillning eller är det ett andra streck???
    Ska ha BIM om en vecka på torsdag

• Cissi2801
    Cissi2801 skrev 2015-08-23 20:06:37 följande:

Här kommer två bilder på gravtest från RFSU... Är det bara inbillning eller är det ett andra streck???
    Ska ha BIM om en vecka på torsdag phpYRjm2X70641.jpg

Här är andra bilden
Svar på tråden 30+ som väntar på PLUS