• Kit

30+ som väntar på PLUS

Någon mer som är 30+ och försöker att bli gravid? Jag plockar ut min spiral nu på måndag sen är det full fart mot PLUS som gäller. Vore kul att hitta nån PLUS-jagande kompis att surra med.

KRAM!

HjärtaPlusGravidBaby

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-30 22:15
    2015-07-30

Nick
    Ålder
    Plus Ja/Nej + ev datum
    Barn sen innan Ja/Nej + antal
    Försökt sen datum

Kit
    34
    Nej
    Nej
    Augusti -15

Miamarina84
    31
    inga barn
    sedan sep-14.

Trixxilump
    32år
    Inte plussat
    3:e försöket

Lillajag84
    31
    Inget plus
    Inga barn sen innan
    Slutade med piller Mars -15

CarroK
    32 år
    inget plus
    inga barn sedan tidigare
    Försökt sedan feb 2015.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-30 22:19
    Misslina
    33 år
    Bim 20 augusti
    två barn sedan tidigare
    andra försöket

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 10:45
    Beccabus
    31 år
    -
    En dotter sedan tidigare
    Första försöket juli 2015

Skatergirl81
    34
    inget plus
    inga barn
    försökt sen början av april

Nenna9
    32 år
    Inget plus än -3 BIM
    Inga barn sedan tidigare
    Försökt ca 10 månader

Viscaria
    30
    Inte plussat
    Försökt sedan Januari 2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 23:24
    Pyret13
    -
    Dotter på 2år
    -
    Första försöket juli 2015

• Svar på tråden 30+ som väntar på PLUS
  • skatergirl81
    EmPe skrev 2015-08-25 20:39:33 följande:

Nä, tycker verkligen inte det är ok. Blir irriterad på folk som frågar hela tiden. Speciellt de som inte tillhör ens familj. Nu är det kanske inte så känsligt för dig men tänk om man försökt jättelänge och det inte blir något eller att man fått missfall efter missfall. Folk borde tänka sig för lite mer tycker jag:)

I början när vi började försöka så var man bara glad och förväntansfull men nu när det gått fem månader så känns det inte lika kul. Man känner en stress för att man tänker att det kan vara nåt fel och det är jobbigt att ligga på kommando bara för att man har äl när man egentligen inte har lust och att kissa på stickor osv. Nu vet jag ju att vi inte försökt så länge men det blir lite en känslig fråga och om man då får höra att nu ska man minsann sätta igång om man vill ha bebis för man är ju inte så ung längre så känns det inte så jäkla kul.

Ja folk borde verkligen tänka en gång extra!!

Jag känner att jag har fått en ökad förståelse för andra nu än vad jag hade innan.
  • vhn

Hej
    Får man hoppa in här?!
    Började i våras försöka för ett syskon till vår dotter snart 15 mån. Tog sig på första försöket men slutade i mf..
    Hade flera innan dottern och fick göra utredning som bara visade på lite höga sköldkörtelvärden som jag nu medicinerar för o dom ligger nu bra!

Så nu är det andra försöket sen mf.

Vhn
    35 år
    -
    En dotter juni -14
    Försökt sen maj -15 med ett mf på vägen

• Pyret13

Fick det här imorse! Hade ÄL 18e! Har fått symtom jag känner igen från förra graviditeten därav testade jag redan nu.

• Nenna9
    skatergirl81 skrev 2015-08-25 22:35:38 följande:
    I början när vi började försöka så var man bara glad och förväntansfull men nu när det gått fem månader så känns det inte lika kul. Man känner en stress för att man tänker att det kan vara nåt fel och det är jobbigt att ligga på kommando bara för att man har äl när man egentligen inte har lust och att kissa på stickor osv. Nu vet jag ju att vi inte försökt så länge men det blir lite en känslig fråga och om man då får höra att nu ska man minsann sätta igång om man vill ha bebis för man är ju inte så ung längre så känns det inte så jäkla kul.

Jag känner att jag har fått en ökad förståelse för andra nu än vad jag hade innan.
    Håller med er fullständigt! Jag brukar inte heller testa utan väntar till mensen kommer. Förra månaden däremot gravtestade jag och då kan jag tycka att där kastade jag pengarna i sjön:). Bättre att vänta tycker jag!
  • Trixxilump
    Pyret13 skrev 2015-08-26 08:39:41 följande:

Fick det här imorse! Hade ÄL 18e! Har fått symtom jag känner igen från förra graviditeten därav testade jag redan nu.

Undrar om man inte anar ett plus där?

Stort grattis i så fall
  • Kit

STORT GRATTIS till er som plussat :) och håller tummarna för alla er som väntar på BIM. Hjärta

Här är vi på väg in i vecka sex om man ska tro på FL:s gravidräknare. Mår som en prinsessa förutom ömma och stora tuttar och ett humör som ett argt bi... Det blir många djupa andetag och bita sig i tungan.

Ni som fått barn tidigare... Jag är superorolig för missfall. Egentligen helt utan grund men det gnager och gnager och jag kan inte riktigt släppa det även om jag vet att det inte går att påverka. Hur har ni haft det och när släppte oron?

• Kit

Och varmt välkomna alla nya!

FIY: Det har blivit så himla rörigt med deltagarlistan så jag tror att jag släpper den för nu :)

• EmPe
    skatergirl81 skrev 2015-08-25 22:35:38 följande:

Okej, så ni är inne på 5:e försöket. Då förstår jag att det ändå börjar bli lite känsligt. Fy, jag blir så provocerad när jag tänker på det. Du refererar till din chef som hen men jag kan slå vad om att det är en kvinna som dessutom har egna barn och därför borde veta bättre:) Man borde svara vänligt men bestämt, att de faktiskt inte har med saken att göra. Hoppas du plussar snart! Har inte du bim snart? Jag har på måndag:)
  • EmPe
    Kit skrev 2015-08-26 14:28:45 följande:

STORT GRATTIS till er som plussat :) och håller tummarna för alla er som väntar på BIM. Hjärta

Här är vi på väg in i vecka sex om man ska tro på FL:s gravidräknare. Mår som en prinsessa förutom ömma och stora tuttar och ett humör som ett argt bi... Det blir många djupa andetag och bita sig i tungan.

Ni som fått barn tidigare... Jag är superorolig för missfall. Egentligen helt utan grund men det gnager och gnager och jag kan inte riktigt släppa det även om jag vet att det inte går att påverka. Hur har ni haft det och när släppte oron?

Så underbart:)
    Angående mf; när jag var gravid med min son var jag jätterädd. Varje gång jag gick på toa var jag rädd för att det skulle komma blod (kom aldrig en droppe, och jag hade en super graviditet). Mitt råd är att sätta upp små delmål, att ta sig till en viss vecka då har risken minskat med si och så många procent. Sen ett nytt mål..tillsist har du passerat de mest kritiska stadierna och man vågar förhoppningsvis slappna av mer och mer i sin graviditet. Eftersom jag fick ett mf nu så tänker jag be om ett vul. Tror man kan få det i v8. Det kommer lugna mig lite även om det inte är några garantier framåt. Hur som helst, din rädsla är helt normal och du får försöka att bara ta en dag i taget. Vad du än gör så surfa inte runt på en massa sidor om mf! Kram
  • EmPe
    Pyret13 skrev 2015-08-26 08:39:41 följande:

Fick det här imorse! Hade ÄL 18e! Har fått symtom jag känner igen från förra graviditeten därav testade jag redan nu. phpw9SuOf55193.jpg

Tycker mig också kunna ana ett svagt plus:) Så spännande!
Svar på tråden 30+ som väntar på PLUS