Anonym (Undrar) skrev 2015-07-11 15:39:45 följande:
Vilka vettiga svar. Det nummer 10 skriver om att jag ska tänka på om HAN förtjänar mig och inte tvärtom är ju klockrent. Varför gör man så ofta tvärtom och oroar sig om man själv är tillräckligt bra?
Som det senaste som hände i veckan var att en kille jag känner lite sen förut visade hur mycket intresse som helst för mig och sen tog vi en fika och jag skickade ett neutralt men trevligt sms några dagar senare och han har inte svarat på det nu fast halva veckan har gått. Det gör mig så jäkla irriterad! Både för att det är fruktansvärt otrevligt och dålig stil av honom men även för att jag tänker att så hemsk kan jag ju knappast vara att han inte skulle kunna svara nånting - vad som helst! - och inte bara låta bli. Vilken medelåldersman gör så och varför liksom? Jag tycker det är jättekonstigt! Och även om han inte ser kyrklockor ringa (det gör inte jag heller!) så kan man väl kanske bli vänner? Kanske är det bara jag som alltid letar nya vänner också och inte bara en dejt? Men ni som har dejtat mer än mig kan ni svara på varför skitstöveln inte ens svarar något neutralt tillbaka? Är det vanligt? Varför är man så otrevlig i så fall att man inte orkar dra iväg ett sms? Jag har inte dejtat sen 10+ år så jag har ingen koll.
För det första, att det här har hänt har inget med dig att göra! Du kan vara hur underbar och vacker som helst, men om mannen är ett stolpskott så kommer det bli så här i vilket fall som helst.
Om han hör av sig, spela inte spel då och var ingen dörrmatta du måste sätta ribban från början så han fattar att du inte tar skit så säg rakt ut -Varför tog det så lång tid att svara? Jag tycker det är otrevligt.
Sen om förklaringen är godtaglig så ger du honom EN chans till. Fuckar han upp det igen, bye bye.
Under tiden borde du gå på dejter med random män som du inte tycker är attraktiva alls. Det bygger upp självförtroendet och man är aldrig nervös. Plus att man kan ha väldigt kul.
Men gå aldrig till en dejt och hoppas på något. Tänk innan bara "Jag är fett bra, jag förtjänar att bli behandlad som en kvinna, om han inte duger och fattar det, next!"
Jag själv träffade min dejt igår, min bil började varna om lågt lufttryck i däcket, så jag körde till macken och parkerade framför pumpen. Han klev ut direkt och fixade det, jag behövde inte ens säga ett ord.
Pluspoäng. Han fattar.