• Anonym (x)

    Vad tycker du om unga svenska killar som har thailändska flickvänner?

    Vad tycker du om unga svenska killar som har thailändska flickvänner? Skriv anonymt om du inte vågar säga din åsikt.

  • Svar på tråden Vad tycker du om unga svenska killar som har thailändska flickvänner?
  • Anonym (flaban)
    Anonym (Tess) skrev 2015-07-13 23:23:55 följande:

    Jo jag vet flera killar som åkt till Thailand och träffat på kärlekar. Jag säger kärlekar eftersom endel har åkt tillbaka och träffat en ny när den innan stuckit. Vad jag tycker om det. Jag tycker väl inget annat än att det kan man förstå. Ingen vill vara ensam och de killarna har noll och ingen framgång med tjejer i Sverige. Sen tycker jag att det är obra att vi sedan ska försörja endel av dessa efter de fått sitt medborgarskap och ledsnat på förhållandet.


    Men det gäller i princip alla Svenskar som träffar någon som inte har medborgarskap.

    Dessutom är det mindre ekonomisk belastning på landet med den här typen än den andra invandringen som sker.
    Nästan inga kostnader alls för invandrarverket.
    Bättre integrering
    Lättare att lära sig språket (de lever med en Svensk)

    O andra sidan finns det höga kostnader i samband med att folk tröttnar på varandra i klassisk maner. Så som bostadsbidrag, Socialtjänster och rättsväsen när det ska fajtas om ungar. O all annan skit som det drar med sig att gå isär.

    Men rent ur ett samhällsekonomiskt perspektiv så är kärleksinvandring bättre och då om kvinnor kommer. För det bättrar på födelseantalen i en positiv utveckling som den inhemska kvinnan inte förmår. Ungar behöver vi för framtida utmaningar i massor.

    Dessutom är kärleksinvandrande kvinnor och män i regel mindre skadade av traumatiska upplevelser från krig och annan skit som egentligen skulle behöva dyr och kostsam psykvård.

    Så för samhället är det rena rama klippet att försörja en kärleksinvandrare än alla andra som invandrar i flykt från allt helvete som råder på jorden

    Som jag ser på det!
  • Anonym (;))
    Fantasilös skrev 2015-07-12 19:13:28 följande:

    Tycker att det är lite äckligt faktiskt, som att dom inte får nåt bättre. Har väl lite förutfattade meningar om att alla thailändare är prostituerade eller kommer hit för att få ett bättre liv.


    Skulle tro att det är så.... inte så lite förutfattade meningar heller, men det är väl så med sånt man inte vet något om.... 

    Jag håller med om att det finns många asiatiska kvinnor, inte bara Thai, som letar efter ett bättre liv i Europa. Många får just det, delvis och nöjer sig med en svensk medioker man. Andra hamnar i misshandelsförhållanden och far väldigt illa då mannen full av fördomar och förakt tar hem en "hushållerska" som inte betyder något för honom.

    MEN vari allt detta får du iden att de skulle vara mindre värda, inget att ha? det som kan vara lite äckligt är när det är väldigt stor åldersskillnad på man och kvinna 20+ år eller så där man nästan omöjligt kan ha så mycket genemsamt, men där är det ju mannen som är den äckliga som drar fördel av den unga kvinnans situation och längtan efter ett bättre liv.

    Å andra sidan ser man i Asien inte på åldersskillnad på samma sätt som här. Så om mannen är en i övrigt vital snäll omtänksam man som tar hand om sig och inte är någon stinkande slusk så kan det fungera det med, men relationen är nog inte så passionerad utan mer av bekvämlighetsskäl...

    Men nu handlade ju den här tråden om UNGA killar med Thaitjejer, och då faller ju allt sådant. det är väl helt enkelt en fråga om preferens, men säkert förekommer det att även unga vill ha en "housekeeper", och då är ju fortfarande frågan ven det är som är äcklig......
  • SchaefferBoy
    Anonym (;)) skrev 2015-08-11 08:51:15 följande:
    Skulle tro att det är så.... inte så lite förutfattade meningar heller, men det är väl så med sånt man inte vet något om.... 

    Jag håller med om att det finns många asiatiska kvinnor, inte bara Thai, som letar efter ett bättre liv i Europa. Många får just det, delvis och nöjer sig med en svensk medioker man. Andra hamnar i misshandelsförhållanden och far väldigt illa då mannen full av fördomar och förakt tar hem en "hushållerska" som inte betyder något för honom.

    MEN vari allt detta får du iden att de skulle vara mindre värda, inget att ha? det som kan vara lite äckligt är när det är väldigt stor åldersskillnad på man och kvinna 20+ år eller så där man nästan omöjligt kan ha så mycket genemsamt, men där är det ju mannen som är den äckliga som drar fördel av den unga kvinnans situation och längtan efter ett bättre liv.

    Å andra sidan ser man i Asien inte på åldersskillnad på samma sätt som här. Så om mannen är en i övrigt vital snäll omtänksam man som tar hand om sig och inte är någon stinkande slusk så kan det fungera det med, men relationen är nog inte så passionerad utan mer av bekvämlighetsskäl...

    Men nu handlade ju den här tråden om UNGA killar med Thaitjejer, och då faller ju allt sådant. det är väl helt enkelt en fråga om preferens, men säkert förekommer det att även unga vill ha en "housekeeper", och då är ju fortfarande frågan ven det är som är äcklig......
    Erm menar du att de är superintelligenta supersociala supersnygga fotomodeller med miljoner på kontot som nöjer sig med mediokra män?
  • Anonym (;))
    SchaefferBoy skrev 2015-08-11 09:03:15 följande:
    Erm menar du att de är superintelligenta supersociala supersnygga fotomodeller med miljoner på kontot som nöjer sig med mediokra män?
    Var har jag skrivit det någonstans? Du menar alltså att om man inte är miljonär så är man mindre värd som människa?

    För det var vad jag skrev om. Det är sällan den som blir utnyttjad som är äcklig eller mindre värd. Det är bara rasister och våldtäktsmän dom tänker så
  • Anonym (Plop)
    Anonym (x) skrev 2015-07-11 21:47:29 följande:

    Vad tycker du om unga svenska killar som har thailändska flickvänner? Skriv anonymt om du inte vågar säga din åsikt.


    (utan att ta ställning till ålder)

    Att leva ett liv tillsammans med en kvinna är som att bestiga Mount Everest - lättare och svårare perioder men en upplevelse som bra är värt det om man överlever. Att leva ett liv tillsammans med en "modern, jämnställd kvinna" är som att bestiga Mount Everest utan syremask och med en hushållspappershållare uppkörd i röven - du får inga tilläggspoäng av det.

    Vänta! Vänta! Låt mig förklara lite noggrannare. Jag menar inte att män automatiskt vill ha en bimbo vars enda uppgift är att vakta barnen och ligga på rygg för mannen - majoriteten av männen skulle vara helt nöjda med som det ofta är i början av förhållandet, två personer som går tillsammans sida vid sida genom livet och njuter av varandras sällskap. Tyvärr blir det oftast så att den "moderna, jämnställda kvinnan" sen byts ut mot en martyr som med påminner en storasyster och här tror jag att skillnaderna mellan svenska och utländska tjejer ligger.

    Om man bortser från "gammal snuskgubbe söker asiatisk tonåring"-kategorin så tror jag att svenska män är ett mycket br kap för en asiatisk tjej om man jämför med lokala utbudet. En annan skillnad mellan asiatiska tjejer och svenska är att dom verkar ha en tendens att bli nöjda med vad dom har.

    Och fast dom inte skulle älska sina män av hela hjärtat så jämför dom här två fallen: 1) en asiatisk tjej som säger att hon älskar sin man, hon trivs med honom, dom njuter av sexet etc. och 2) en svensk tjej som säger att hon älskar sin man men vill inte röra honom med en pinne för att hon hittat nåt nytt fel på honom igen. If it works it ain't broken.

    Men det är ju såklart mannen som inte *klarar av* en svensk tjej eftersom hon *är så stark och självständig*. Stackars man som *måste nöja sig* med en asiatisk tjej...
  • Saramariiie

    Det jag ogillar är att man utnyttjar fattiga människors utsatthet!

    Om du attraheras av en mer exotisk kvinna, varför inte hitta en fransyska, spanjorska, italienska etc, det vill säga en kvinna som inte är desperat.

    Ge fan in att utöva makt på människor som är fattiga!

  • Anonym (Plop)
    Saramariiie skrev 2015-08-11 12:19:44 följande:

    Det jag ogillar är att man utnyttjar fattiga människors utsatthet!


    Joo, bör tilläggas att jag spann vidare på "asiatisk"-temat men gäller i princip "vilken kultur som helst med lite mer klassisk man/kvinna rollindelning var kvinnor ännu kommer ihåg hur det var att vara nöjd med nåt". Jag tycker inte att det är speciellt attraktivt att resa runt i små byar i Thailand tills man hittar nån som är tillräckligt desperat på att komma bort därifrån. Många kanske tycker att det är "utlandsbistånd" men jag är inte på din linjen
  • carpediem86

    Jag tycker att det fungerar oväntat bra. Om jag kan klassa mig som "ung kille" vet jag förstås inte då jag är 30 år nu. Men jag har hittills aldrig fått någon negativ kommentar på något sätt alls, även om man läser mycket negativa tankar på nätet. Hon är ett par år yngre, vi båda har universitetsutbildning och arbetar, kan kommunicera flytande osv. Alltså ett helt normalt förhållande.

    Jag har rätt höga krav och har till slut lyckats hitta någon som passar mig perfekt och som även tycker att jag är någon som passar henne perfekt. Just den personlighetstyp som hon har är mycket ovanlig i Sverige. Jag ska inte gå in på detaljer då det fort blir ett väldigt långt inlägg, men personer är generellt sett lite annorlunda mot här i vilket land som helst i världen, så beroende på vad man uppskattar hos andra personer kommer det att vara lättare eller svårare att hitta någon som har mycket av det i vissa länder och kulturer. 

  • Anonym (avis)

    Om jag tycker något överhuvudtaget så är det att jag blir lite svartsjuk på dem.

    Thailändskor verkar så rara, vänliga, varma, positiva och naturliga. De söker i första hand en man som är snäll, omtänksam och kärleksfull. Inte någon 15 år yngre hunk med monsterkuk eller direktör med Porsche. Dessutom har vi förmodligen delat intresse för thailändsk matlagning.

  • Anonym100100

    Vad tycker ni om svenska killar som har ryska flickvänner?

Svar på tråden Vad tycker du om unga svenska killar som har thailändska flickvänner?