• Ahlmen

    Missfall? Nidblödning? Mellanblödning?

    Jag behöver verkligen råd!

    Jag och min sambo prickade in ÄL, märkte det i efterhand.

    Igår ÄL+7 på morgonen fick jag en liten blödning. Det blev sen mer men inte riktigt som mens. Pendlade mellan färskt blod och brunaktig flytning. Under dagen kom en molande värk i tjejmagen. Under natten och nu på morgonen så var det mer färskt blod som kom och värken har spridit sig ut i ländryggen.

    Vanligtvis har jag superregelbunden mens med en diff på en dag eller två, men aldrig mer. Nu är det liksom en vecka. Har en cykel på 31 dagar.

    När jag väl har min mens så är det verkligen mycket med en hel del slemhinna och koagulerat blod.

    Nu har det varit lite i jämförelse och helt klumpfritt.

    Vet att man kan få en kraftig blödning vid nid men att det är ovanligt. Men eftersom jag har molande värk också så blir jag ändå osäker.

    Vad tror ni? MF?

  • Svar på tråden Missfall? Nidblödning? Mellanblödning?
  • hamsan2015

    Hej allihopa!

    Jag är i samma sits som du, jag har en blödning men det är inte som min vanliga mens. utan brun/röd och rinner ibland. Fick den ikväll runt 8 och den var röd först men nu är den brun. Har värk i ryggen och i tjejmagen. Har haft det några dagar nu, men vet inte riktigt vad jag ska tro då det inte känns som riktig mens.

    Detta är mitt första egna, men min sambo har ett barn sen innan så han är väldigt stöttande. Men jag skulle också vilja veta om det är mf eller bara mens? Jag brukar ha regelbunden mens och aldrig sen och min mens (vanliga) är 1 vecka sen. Så jag hoppas du får ett plus på stickan!

  • Ahlmen

    Kul med flera svar! :)

    Vad som sker återstår att se men för min del så tror jag det får bli ett nytt försök i september då sambon är i Kina just nu ;P.

    Har det inte gått över till imorgon så får jag ringa MVC och fråga om råd. Men test blir det på onsdag!

    Lycka till, till er också! :D

    Får ni plus sen så hojta gärna till! :D

  • carolinheiner

    Mf 1 v efter äl.. Risken är väldigt liten.. Däremot hade din mens vart sen så hade de kunnat vart ett tidigt mf. Å då e de oftast så att de har blivit fel i delningen å så. Hoppas du får ditt plus iaf. Men du ska inte oroa dig för mf :)

  • Ahlmen
    carolinheiner skrev 2015-07-14 06:23:02 följande:

    Mf 1 v efter äl.. Risken är väldigt liten.. Däremot hade din mens vart sen så hade de kunnat vart ett tidigt mf. Å då e de oftast så att de har blivit fel i delningen å så. Hoppas du får ditt plus iaf. Men du ska inte oroa dig för mf :)


    Har bollat detta med en kompis och hon sa samma sak. Hon menade på att ett MF sker ju efter ägget har fäst, men nu kom det ju när det, enligt tidsplan, borde fäst. Jag menar, om ägget inte fäster så kommer väl mensen som vanligt?

    Men vi får se :) Det har iaf avtagit i flöde sedan igår kväll, men vad som händer under dagen återstår att se!
  • carolinheiner
    Ahlmen skrev 2015-07-14 08:19:50 följande:
    Har bollat detta med en kompis och hon sa samma sak. Hon menade på att ett MF sker ju efter ägget har fäst, men nu kom det ju när det, enligt tidsplan, borde fäst. Jag menar, om ägget inte fäster så kommer väl mensen som vanligt?

    Men vi får se :) Det har iaf avtagit i flöde sedan igår kväll, men vad som händer under dagen återstår att se!
    Japp precis. Sen kan de tagit längre tid för spermien att komma fram å ägget åkt ner å satt sig.
  • annis72

    Håller tummarna för ett + på testet, själv börjar jag progesteronbehandling nu och hoppas få ett plus nästa månad :)

  • Ahlmen

    Ville smyga in och säga att jag ringde MVC för lite rådgivning och hon tyckte inte det lät som ett MF eftersom det är så tidigt. Men att det ändå antagligen är för tidig mens. Hon sa att man kan få det pga hormonrubbningar som kan ske ibland trots att man alltid är regelbunden. Men hon sa även att det lika gärna kan vara en implantationsblödning. Jag skulle vänta en vecka och sen ta ett test :)

    Tar ändå ett på torsdag ;)

  • Ahlmen

    Ska även tillägga att min blödning har minskat lite i "flöde". Hade nästan inget i morse men sen ökade det lite, men inte alls som de andra dagarna. :)

  • Ahlmen

    Tog ett grav-test idag på BIM-2 som visade negativt. Men! BM sa att jag skulle vänta så får väl köpa och ta nytt om en vecka eller så :)

  • Choclair

    Men hur riklig kan en nidblödning vara? Jag var ganska säker på att det var nidis när det kom lite rosa på pappret (typ rosabrun flytning), men nu 2 dagar senare har det blivit mer ljusrött blod. Inte så mycket blod som mens, men ändå en liten blödning... Kan det blöda sådär trots att man är gravid?

    10 dagar efter ÄL (enl fertilitetskalender) började det rosa som bara syntes på toapappret. Dagen efter kom lite mer brunrosa flytning när jag torkade mig, och en blodblandad flytning stor som en enkrona i trosan.... Idag kom det lite mer som sagt, men inte alls som mensen (jag blöder massor vid mens!). Blodet är liksom lite "vattnigt" eller vad man ska säga, typ "utblandat",och blödningen började alltså BIM -4. Idag är jag på BIM -2.


    Sista mensen började 6/8 och BIM är 2/9. Vi prickade in ÄL den 19/8, och hoppas att det tog sig... 
    Har märkt av humörsvängningar och en betydligt ökad aptit och illamående/halsbränna senaste veckan, plus att brösten vuxit och fått helt annorlunda form... Så jag hoppades verkligen men nu känns allt kört. :(



    Någon som har en aning om vad detta kan vara? 
  • mikamon

    Fått blödningar/spottings jag med nu 9dagar efter ÄL. BIM på måndag.

    Lite koagulerat blod men det är mest röda flytningar liksom. Brukar få spottings innan mens, men dom har inte sett ut såhär. Jag har ingen magont än. Tempen ligger över coverline.

    Har mer eller mindre gett upp hoppet om ett plus, men jag kanske inte ska ropa hej än?

Svar på tråden Missfall? Nidblödning? Mellanblödning?