• Anonym (Motvilligr)

Abort mot min vilja

Jag gjorde abort för en vecka sedan. Jag ville inte göra det men min sambo vill inte ha barn nu. Så jag gjorde abort mot min vilja bara för att han inte ville.

Å nu i efterhand ångrar jag mig så mycket.

Jag mest bara gråter för att det gör så ont i mig att jag gjorde aborten.

Det känns som att man slits itu invändigt för att känslorna och saknaden gör så ont. Jag visar inte åt någon i min närhet hur jag mår för alla tyckte att jag skulle göra abort. Så dom verkar ju glada och nöjda iaf jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Jag känner mig fruktansvärt ensam i allt det här. Vad ska jag göra jag vill mest bara ha allt ogjort!

• Svar på tråden Abort mot min vilja
  • Jw83
    Anonym (What?!) skrev 2015-08-12 21:24:06 följande:

Öh? Vadå förälder mot din vilja? Du blev väl inte våldtagen? Har man frivilligt sex med någon har man gjort sitt val. Då kan man inte komma och skälla på tjejen om hon vill behålla sitt barn. Livet har redan startat och du menar att du har rätt att kräva av detta lilla livets mamma att hon ska ta bort det så du slipper ta hand om det liv du skapat? Det är bara egoistiskt och oansvarigt.

Hur har det gått för dig TS. Har du fått någon hjälp?

Det är väl inte så att han har skrivit att han skulle " kräva" eller " skälla"? Det är dina ord.

Att man däremot inte klarar av att leva med och älska någon som kör över ens vilja är väl självklart!

Eller tycker du att man ska tvinga sig själv att leva med någon man exempelvis inte längre kan titta på?

Jag är kvinna och mamma. Jag hade aldrig velat bli påtvingad ett barn jag inte vill ha. Jag hade inte heller behållt ett barn som inte skulle vara efterlängtat och älskat av båda sina förälder. Men jag tror på kärnfamiljen och tror på att man ska vänta måååånga år innan man skaffar barn och vara helt säker på sin relation och bådas vilja. Jag förstår inte de som skaffar barn tidigt i sina relationer och låter barnen genomgå separation efter separation..
  • Anonym (Motvilligr)

Jag ångrar fortfarande det jag gjort men jag vill ju inte sätta ett barn till världen om inte min sambo vill jag vill att barnet ska vara något positivt och efterlängtat av oss båda två.

• Anonym (klm)
    Anonym (Motvilligr) skrev 2015-07-17 14:26:25 följande:

Jag gjorde abort för en vecka sedan. Jag ville inte göra det men min sambo vill inte ha barn nu. Så jag gjorde abort mot min vilja bara för att han inte ville.

Det känns som att man slits itu invändigt för att känslorna och saknaden gör så ont. Jag visar inte åt någon i min närhet hur jag mår för alla tyckte att jag skulle göra abort. Så dom verkar ju glada och nöjda iaf jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Jag känner mig fruktansvärt ensam i allt det här. Vad ska jag göra jag vill mest bara ha allt ogjort!

Ta ansvar för dina val människa. Du gjorde inte abirt mot din vilja. Du gjorde abort för att du ville. Du vägde för- och nackdelarna med båda alternativen och kom fram till att du hellre gjorde abort än fullföljde graviditeten med en ofrivillig partner. Kanske ångrar du ditt val nu. Skulle du fullfölja graviditeten med en ofrivillig partner idag?
  • Anonym (Elin)
    Anonym (klm) skrev 2015-08-15 01:42:00 följande:

Ta ansvar för dina val människa. Du gjorde inte abirt mot din vilja. Du gjorde abort för att du ville. Du vägde för- och nackdelarna med båda alternativen och kom fram till att du hellre gjorde abort än fullföljde graviditeten med en ofrivillig partner. Kanske ångrar du ditt val nu. Skulle du fullfölja graviditeten med en ofrivillig partner idag?

Visa lite respekt, detta är känsliga rummet.

Och ni andra som kör på med er OT-diskussion huruvida män blir tvingade till faderskap eller ej borde fortsätta någon annanstans. Detta är känsliga rummet och TS verkar söka stöd.
  • Nenne666
    Anonym (Motvilligr) skrev 2015-07-17 14:26:25 följande:

Vad bra att du inte blandade in en oskyldig bäbis in i era oegentligheter. Utgå ifrån det. Och du, ingenting någonsin blir bättre av att du fördjupar dig i något du inte kan förändra i eferhand.
  • Nenne666
    sigge 47 skrev 2015-07-17 15:19:54 följande:

Att göra abort för att rädda ett förhållande tror jag nog är ett stort misstag.

Du bör skaffa hjälp med dina känslor Innan det blir värre.

Ta hand om dig prata med dina närmaste

Slut dig inte utan skaffa hjälp

Skaffa hjälp för vaddå? En abort?
  • Anonym (dt)

Jag har också gjort abort för att min sambo inte ville ha barn. Jag vågade inte bli ensamstående. Sen ångrade jag mig. Jag som ändå ville ha barn. Han som kunde ha skyddat sig. Jävla fegis. Men i mitt fall är det ingen som vet. Bara jag och han. Ingen som vet varför jag jämt är sur och han är glad. Varför han är så trevlig och jag så otrevlig. Om du har någon att berätta för att du ångrar dig så tycker jag du ska göra det. Du behöver inte skämmas för att du tog ett beslut du ångrar. Du behöver inte "stå för ditt beslut". Abort är mycket mer komplicerat än så.

• Anonym (men)
    Nenne666 skrev 2015-08-15 03:00:32 följande:
    Skaffa hjälp för vaddå? En abort?
    För att hon mår så jävla dåligt såklart. Vad är det med folk?

Jag tycker faktiskt väldigt synd om dig TS som gjorde abort bara för att andra tyckte det. Fick själv ett missfall förra året och ingen visste om det förutom jag. Sa det till min man först i efterhand. Visste att han hade välkomnat barnet, det vet jag, men vi tyckte båda att det var för tidigt eftersom jag inte mått bra efter barnet innan föddes. Inte sagt det till någon annan eftersom jag vet att alla hade sagt "Det var väl lika bra det" när jag var ledsen efteråt. 

Du kände dig indirekt tvingad och jag förstår att du inte mår bra och är väldigt ledsen. Du borde ha pratat med någon innan du gjorde det, det är klart, men nu är gjort gjort. 

Om du ska kunna gå vidare utan att bli ledsen på din omgivning som stressade på detta beslut så tycker jag att du bör prata med någon och säga till din man hur dåligt du mår.
  • Anonym (men)
    Hadraniel skrev 2015-07-17 17:56:11 följande:
    Håller helt med om detta!

Skulle en partner ens antyda att hon kommer behålla ett barn även om jag inte vill bli förälder skulle jag troligen göra slut på direkten. Att hon försöker övertala mig om att ändra ståndpunkt i frågan är såklart helt ok, men kör hon över min vilja så totalt dör troligen förhållandet i samma sekund. Skulle försöka ställa upp för barnet dock, även om jag skulle avksy modern till barnet resten av livet.
    Är du galen på riktigt? Människor som du borde inte få ha sex. Ni är ju en fara för er omgivning.
  • Anonym (men)
    Hadraniel skrev 2015-08-12 21:56:08 följande:
    Jag anser att man kan ha sex utan att man för den skull vill ha barn. Alltså kan man ju bli förälder mot sin vilja. Jag skulle aldrig medvetet ha sex med någon som jag inte talat om att jag inte vill ha barn för alternativt som säger att hon använder skydd. Blir hon med barn trots detta och väljer att behålla barnet utan att jag får vara med i beslutet skulle jag troligen inte kunna vara tillsammans med henne längre då jag anser att det är väldigt respektlöst att tvinga någon till föräldraskap.
    Ha bara oralsex och analsex? Det är helt galet att riskera att göra personer gravida när man skapar ett helvete för hela världen om man inte får sin vilja igenom att kvinnor ska ta död på sin avkomma när man gjort kvinnor gravida. Riktiga män tar ansvar för vad de gör eller så gör de det inte.
Svar på tråden Abort mot min vilja