• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Frida Li
    Carabellis kusp skrev 2016-05-31 14:22:22 följande:
    Fick du recept på rotarix eller rotateq? Det är nämligen bara rotarix som är gratis. (Rotateq är det som ges här i Sthlm)

Tips, gnäll och bekännelser är honnörsord här i gruppen
    Ingen aning, men antar att det blir den som är gratis eftersom hon sa att det var gratis :P
  • mammave
    Reflexen skrev 2016-05-31 13:28:46 följande:

Hoppas vaccineringen går bra, Mammave!

Det dröjer en månad till för oss, vi var på tvåmånaders-koll igår. Har också varit på återbesök på barnkirurgen, de var nöjda med ärret, mående och vikt. Känns skönt!

Hoppas du får upp mjölkproduktionen, Frida! Det är lite jobbigt när man kommer i otakt!

Skönt att ni får rota-vaccinet! Tror det gör nytta!

Vad skönt att allt såg bra ut.

Han hade jätteont igår em efter vaccinet så var tvungen att ge en alvedon då han skrek som aldrig förr, plutten. Men då blev det bra o han somnade helt slut. Sen har det tack o lov varit lugnt
  • Carabellis kusp
    Frida Li skrev 2016-06-08 22:27:35 följande:

Hej tjejer. Hur e era kroppar nu efter en tid?

Jag känner mig precis som vanligt förutom stora och gungande bröst...! Får tvinga mig själv att inte ta en löprunda, för det känner jag mig redo för, fast jag vet att skaderisken är stor vid helamning.

Hur känner du dig?
  • Frida Li
    Carabellis kusp skrev 2016-06-09 19:06:46 följande:
    Jag känner mig precis som vanligt förutom stora och gungande bröst...! Får tvinga mig själv att inte ta en löprunda, för det känner jag mig redo för, fast jag vet att skaderisken är stor vid helamning.

Hur känner du dig?
    Foglossningen är borta o det är jätte skönt. Har ont i ryggen men fick höra att det har med bålstyrkan att göra så jag har börjat med appen mammamage. Har 9 kilo kvar, men det får väl ta sin tid här nu under sommaren. Har en dallrig mage oxå o stora bröst så jag ser ut som Pamela Anderson på stranden:P är det lönt att köpa ny baddräkt? :)
  • Carabellis kusp
    Frida Li skrev 2016-06-09 19:46:11 följande:

Foglossningen är borta o det är jätte skönt. Har ont i ryggen men fick höra att det har med bålstyrkan att göra så jag har börjat med appen mammamage. Har 9 kilo kvar, men det får väl ta sin tid här nu under sommaren. Har en dallrig mage oxå o stora bröst så jag ser ut som Pamela Anderson på stranden:P är det lönt att köpa ny baddräkt? :)

Ja, bålmuskulaturen kan ställa till det. Ett tips jag fick av en pt som jobbade med svaga mammakroppar var att alltid vinkla fram bäckenet när man promenerar så att ländryggen blir rak istället för att svanka. Då aktiveras även magmusklerna och sätesmuskulaturen så att man snabbt bygger upp rumpan igen och magmusklerna återfår styrka.

Jag skulle lätt ha köpt en ny baddräkt om jag var du! Det är så populärt i år och om du går ner till nästa år så passar den säkert ändå eftersom de är så elastiska. Dessutom sitter den där den ska även om man hoppar runt och busar med storasyster i vattnet.
  • mammave

Hej på er!

Ligger väl på 6kg plus, men tänker inte bry mig om det än. Så länge jag helammar tänker jag inte på vikten. Det får bli ett senare bekymmer.
  • Frida Li

Jag provade ALLA baddräkter på vårt köpcentrum idag, o det kvittade om jag gick upp till strl 42, mina bröst fick ändå inte plats o det såg ut som två vattenmeloner!
    What the f*ck!

• Carabellis kusp
    Frida Li skrev 2016-06-10 20:23:23 följande:

Jag provade ALLA baddräkter på vårt köpcentrum idag, o det kvittade om jag gick upp till strl 42, mina bröst fick ändå inte plats o det såg ut som två vattenmeloner!

What the f*ck!

Ojoj! Får bli bikini ändå då! Men de krymper säkert när du slutar pumpa...!
  • Smilla80

När ni räknar på kilon kvar, menar ni till inskrivningsvikten? Har inte riktigt koll på vad jag vägde innan, om jag gick upp ngt innan inskrivningen! Till inskrivningsvikten har jag iaf 2 kg kvar, men är kanske lite mer egentligen... Fast jag försöker aldrig gå ner i vikt under amningen. Har inte bråttom när det bara gått så här liten tid. Har ingen putmage kvar men magen är fortfarande lite slappare än innan. Har fortfarande lite av min linea negra kvar, men den är blekare. Tar sin lilla tid innan allt är helt "återställt" men jag mår bra och har inte ont nånstans eller andra besvär. =)

Svar på tråden Marsbebis 2016