• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • mammave

Nu har min lillkille börjat sträcka sig efter saker och försöker ta dem, men det går inte så bra ;) Tredje barnet men ändå så häftigt när man ser hur de lär sig nya saker :)
    Svårtattkommatillro-kvällarna har minskats ner, bara ibland nu, så det är skönt :) Kommer säkert igen, men njuter av lugna kvällar just nu :) Och ersättning behövs inte heller för tillfället på kvällarna just nu, vilket är skönt. Så just nu njuter vi mest, men det kmr säkert dalar igen, men passar på att njuta nu iaf :)

• mammave
    Reflexen skrev 2016-05-06 21:00:35 följande:
    Vi var på BVC idag och fröken hade gått upp drygt 400 g på en vecka. Så nu verkar det som om vi är på banan igen! Så skönt!!

Tänk vad lycklig o gråtmild man blir bara av att nån säger att bäbisen växer bra, är stark eller ler sött! Mammahormoner... Tur med nåt positivt med hormonerna som motvikt till all oro!
    Härligt!
  • mammave
    mialinden skrev 2016-05-06 19:34:02 följande:

Hittade en fästing på lilltjejen idag trots att vi bara vart i trädgården och hon har bara legat i insatsen till vagnen! Äckliga småkryp!!!!

Fy för fästingar! Askyr dem. Har katter som drar in dem i huset, trots fästingmedel :( Satt den fast el kröp den på henne?
  • mialinden
    mammave skrev 2016-05-08 09:13:48 följande:

Fy för fästingar! Askyr dem. Har katter som drar in dem i huset, trots fästingmedel :( Satt den fast el kröp den på henne?

Den hade bitit sig fast men så här 2 dagar senare syns det typ ingenting på armen som tur är!
  • Frida Li

Idag ska jag på min första mammagruppsträff, kan ju bli trevligt? Blev trevligt förra gången då vi träffade vänner för livet

• Carabellis kusp
    Frida Li skrev 2016-05-11 08:54:30 följande:

Idag ska jag på min första mammagruppsträff, kan ju bli trevligt? Blev trevligt förra gången då vi träffade vänner för livet

Vad kul! Hoppas på succé igen då!

Vi var på BVC och läkarbesök idag. Fick själv insistera på att hon skulle få rotateq... Blir så trött på BVC-personal som slarvar och missar. Alla föräldrar är inte lika på som jag och det ska man ju verkligen inte behöva vara.
  • Reflexen

Är rotavirus-vaccinet standard hos alla er? Det ingår i programmet i Jönköpings län, men min BVC-sköterska var osäker på om min lilla kan få det när hon haft problem m magen. Läkarbesöket är nästa vecka för oss.

Igår var vi på resande fot nästan hela dagen (kl 4-15). Vilken underbar liten flicka jag har, hon sover och är förnöjd mest hela tiden. Vi stannade och lät henne sträcka på sig flera gånger, men jag är ändå imponerad!

• Madski
    Carabellis kusp skrev 2016-05-11 10:13:05 följande:
    Vad kul! Hoppas på succé igen då!

Vi var på BVC och läkarbesök idag. Fick själv insistera på att hon skulle få rotateq... Blir så trött på BVC-personal som slarvar och missar. Alla föräldrar är inte lika på som jag och det ska man ju verkligen inte behöva vara.
    Bra att du har koll och ligger på!
    Vi hade läkarbesök igår och hon ordinerade rotavaccinet då så att vi får det vid 2mån.
    Fick remiss till Astrid Lindgren för att kolla upp ett ev. Bråck på magen, men med största sannolikhet (peppar,peppar) är det bara magmusklerna som inte dragit ihop sig/är för svaga än. I övrigt är allt bra med ännu namnlösa lillebror, blev 5v igår och är nu uppe i 5890g :) visserligen lite snorig, men han kämpar på och ammar en massa ändå, världens finaste lilla kille.

Hur gammal är Siri nu? två månader? Mådde hon bra efter vaccinet eller blev det biverkningar?
  • Madski
    Frida Li skrev 2016-05-11 08:54:30 följande:

Vad roligt, håller tummarna för att det blir bra! Du får uppdatera sen..
    Jag träffade också fantastiska vänner sist så jag hoppas också på det för denna gång. Vi har träff imorrn, vilket jag nu inser krockar med tvättiden som måste bokas av, suck. Typiskt, jag som ligger efter rejält med tvätten, men, men, mammagruppen känns roligare :)
  • Carabellis kusp
    Madski skrev 2016-05-11 11:30:55 följande:

Bra att du har koll och ligger på!

Vi hade läkarbesök igår och hon ordinerade rotavaccinet då så att vi får det vid 2mån.

Fick remiss till Astrid Lindgren för att kolla upp ett ev. Bråck på magen, men med största sannolikhet (peppar,peppar) är det bara magmusklerna som inte dragit ihop sig/är för svaga än. I övrigt är allt bra med ännu namnlösa lillebror, blev 5v igår och är nu uppe i 5890g :) visserligen lite snorig, men han kämpar på och ammar en massa ändå, världens finaste lilla kille.

Hur gammal är Siri nu? två månader? Mådde hon bra efter vaccinet eller blev det biverkningar?

Läkarbesöket verkar ha tidigarelagts, det var vid två månader strikt 2012. Siri blir två mån imorgon, så det var verkligen dags både för läkare och rotateq. Hon mår bra ännu så länge, men det har ju bara gått 8 h. Mitt stora barn fick rotarix och det har besparat oss magsjukor helt faktiskt.

Vilken välväxt barn du har! Siri väger bara 5,68 och är ju 3 v äldre...! Vilka namn väger ni mellan nu? Jag är fortfarande lite skeptisk till Siri, tycker ju hon ser ut som Alva

Har du ont av magmusklerna? Jag tycker att Lofsans bok om mammaträning är bra om du får godkänt av läkaren för det. Den stärker kroppen i lagom tempo.
Svar på tråden Marsbebis 2016