• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Madelen21

Hej allihop

I morron är det äntligen dags för ultraljudet

Längtar väldigt mycket. Vi kommer kolla kön. Få se vad det blir

• Zezziz84

Hej jag känner oxå panik om vikten/kroppen..
    V17 imorgon o gått upp 4kg känns som jätte mkt mina vanliga kläder i S kan ja inte ha längre så har fått köpa M
    Tanken e att vi ska gifta oss samtidigt som dopet o då vill man ju se jätte snygg ut..
    Får bli många barnvagns promenader för banta tänker ja inte göra då jag vill amma mitt barn!
    Vi har RUL om två veckor o kommer oxå kolla könet ja e så nyfiken av mig så måste veta! Har inte köpt ett enda baby plagg vill veta kön först:)
    Längtar så mkt efter o få se bebisen..

• Carabellis kusp
    Zezziz84 skrev 2015-09-30 12:04:16 följande:

Hej jag känner oxå panik om vikten/kroppen..

V17 imorgon o gått upp 4kg känns som jätte mkt mina vanliga kläder i S kan ja inte ha längre så har fått köpa M

Tanken e att vi ska gifta oss samtidigt som dopet o då vill man ju se jätte snygg ut..

Får bli många barnvagns promenader för banta tänker ja inte göra då jag vill amma mitt barn!

Vi har RUL om två veckor o kommer oxå kolla könet ja e så nyfiken av mig så måste veta! Har inte köpt ett enda baby plagg vill veta kön först:)

Längtar så mkt efter o få se bebisen..

Fast med amning brukar kilona rasa! Man bränner av helamning 1000kcal per dag, så du ska se att du är i fin form snabbt om det behövs. Själv är jag på 6 kg plus i v 18... Samma som i förra graviditeten och då stannade jag på 14 kg, så det kan ju vara så att man ökar mycket tidigt och sedan planar det ut.
  • Dubban

Hade många inlägg att läsa ikapp nu efter en tids frånvaro. Ser att många skriver om huvudvärk och det har även jag. Inte lika besvärligt som vid förra graviditeten. Då sökte jag till sist akut eftersom den var konstant, dygnet runt, vecka efter vecka.

Läkaren jag träffade då kallade det graviditetshuvudvärk och ordinerade (bortsett från citodon) alvedon och koffein i kombination. Jag dricker inte kaffe utan fick då koffeintabletter istället. Jag tycker inte om att stoppa i mig massa tabletter när jag är gravid men när det var som värst körde jag denna kombo och det fungerade faktiskt.

• hilda123

Har också vad jag tror graviditetshuvudvärk. Tagit alvedon men tycker inte alls att det hjälper när det är som värst. Ska prova att svälja dem med en kopp kaffe nästa gång! Tack för tipset! :)

• LisaKMB

Även jag har huvudvärk! Har visserligen lätt för att få huvudvärk annars också men nu är det värre än någonsin. När jag var gravid med min dotter hade jag inte alls ont. Någon som vet vad huvudvärken beror på? Är det hormonellt?

• Madelen21

Ååå idag är det dags för ul :)
    Är så spänd å nervös. det ska bli så spännande att få se den lilla där inne :)

• Elenic
    Madelen21 skrev 2015-10-01 10:02:28 följande:

Ååå idag är det dags för ul :)
    Är så spänd å nervös. det ska bli så spännande att få se den lilla där inne :)

Håller tummarna!
  • Elenic
    LisaKMB skrev 2015-09-30 22:18:33 följande:

Även jag har huvudvärk! Har visserligen lätt för att få huvudvärk annars också men nu är det värre än någonsin. När jag var gravid med min dotter hade jag inte alls ont. Någon som vet vad huvudvärken beror på? Är det hormonellt?

Enligt min BM kan det bero på många saker, men främst hormoner (östrogen). Annars kan det vara spänningshuvudvärk av dålig sömn (nattliga kisspauser) och att ryggen ändrar sig under graviditeten. Eller att det blir "tryck" av svullna slemhinnor i näsan, typ samma känsla som vid bihåleinflammation. Urjobbigt  det hur som helst.
  • Elenic
    Dubban skrev 2015-09-30 20:56:09 följande:

Hade många inlägg att läsa ikapp nu efter en tids frånvaro. Ser att många skriver om huvudvärk och det har även jag. Inte lika besvärligt som vid förra graviditeten. Då sökte jag till sist akut eftersom den var konstant, dygnet runt, vecka efter vecka.

Läkaren jag träffade då kallade det graviditetshuvudvärk och ordinerade (bortsett från citodon) alvedon och koffein i kombination. Jag dricker inte kaffe utan fick då koffeintabletter istället. Jag tycker inte om att stoppa i mig massa tabletter när jag är gravid men när det var som värst körde jag denna kombo och det fungerade faktiskt.

Jobbigt att du också är drabbad! Har inte huvudvärk i vanliga fall och tycker att det här är superjobbigt... :( Tack för tipset om koffein, ska tänka på det - samtidigt som man ju helst ska begränsa koffeinet under graviditet. Knepigt...
Svar på tråden Marsbebis 2016