• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Smilla80
    Carabellis kusp skrev 2015-10-01 21:33:23 följande:

Ja, det var väluppfostrat! En dum nyfiken typ på mitt jobb kläckte ur sig "var det planerat?" som replik på att jag sa att jag är gravid. Wtf? 27år, gift, ett barn på 3 år, fast anställd sedan över ett år, körkort, boende... Vad mer ska man uppnå?

Men precis, så tokigt sagt! Varför skulle det inte vara det?! Vad svarade du på det?
  • Smilla80
    Zezziz84 skrev 2015-09-30 12:04:16 följande:

Hej jag känner oxå panik om vikten/kroppen..

V17 imorgon o gått upp 4kg känns som jätte mkt mina vanliga kläder i S kan ja inte ha längre så har fått köpa M

Tanken e att vi ska gifta oss samtidigt som dopet o då vill man ju se jätte snygg ut..

Får bli många barnvagns promenader för banta tänker ja inte göra då jag vill amma mitt barn!

Vi har RUL om två veckor o kommer oxå kolla könet ja e så nyfiken av mig så måste veta! Har inte köpt ett enda baby plagg vill veta kön först:)

Längtar så mkt efter o få se bebisen..

På söndag har jag gått 16 fulla veckor och går in i v 17, och jag har också gått upp typ som du. Det är så olika när man ökar i vikt under graviditeten, det kan jämna ut sig. bra att du inte tänker banta!!
  • Dubban

Carabellis - vilken idiotfråga! Så trist att man ska behöva stå ut med såna när man är gravid, man blir liksom lite öppet mål för vissa dumheter.

Jag jobbar med tolv andra kvinnor (och en man som jag är gift med) och jag misstänker att en av mina kollegor också kommer gå ut med en graviditet snart :) härliga tider för chefen!

• Smilla80
    Carabellis kusp skrev 2015-09-30 12:32:53 följande:

Fast med amning brukar kilona rasa! Man bränner av helamning 1000kcal per dag, så du ska se att du är i fin form snabbt om det behövs. Själv är jag på 6 kg plus i v 18... Samma som i förra graviditeten och då stannade jag på 14 kg, så det kan ju vara så att man ökar mycket tidigt och sedan planar det ut.

Känner igen mig! Har gått upp mkt i början vid alla 3 graviditeter, men med de andra två har jag sedan sammanlagt gått upp 13 kg med båda vilket var den rekommenderade viktökningen för mig, så det har planat ut sig... Får se vad det landar denna gång! :P

Någon som såg Charlotte Perrelli på Nyhetsmorgon förra helgen? Tror hon sa att hon hade gått upp 30 kg alla 3 graviditeterna, och skojade om att de där 11,5 "standardrekommenderade kilona enl normen" hade hon passerat innan inskrivningen typ, haha... Så visst är det olika. Hon sa att hon tog itu med det efteråt då hon hade 25 kg kvar, o inte brydde sig under graviditeten vilket kändes skönt att höra, men det vet man ju aldrig. Men vore skönt att inte bry sig alls utan bara njuta! Är nog på väg ditåt... ;) Dock ammar jag mina barn länge och vill inte banta under den tiden, så det tar rätt lång tid för mig att gå ner igen. Jag ammade mina barn extremt mycket och åt inte särskilt mycket eller onyttigt samt gick många barnvagnspromenader - ändå släppte inte min kropp extrakilona förrän jag slutat amma - då försvann de. Så funkar min kropp, alla är vi olika. :)
  • Bonebag

Hej tjejer! Varit ifrån FL länge nu :( men nu ska jag allt bli bättre på att hänga med i era diskussioner här :)

Är det någon som gjort ringtest och bikarbonattestet?

Gjorde ringtestet med sonen och då dinglade den fram o tillbaka, så det stämde.
    Nu går ringen vackert i en rund ring. Både över mage och vänster handled. Bikarbonattestet gjorde jag för första gången i v11 och då bubblade det som satan. Men efter att ha läst på och följt introduktionerna noga så hände det ingenting nu i v18. Så även det indikerar på flicka.

Rul om 2 v - längtar som en tok!!

• Madelen21

Hej allihopa!
    Visst allt såg bra ut på vårt Ul å det var en livlig lite flicka som dock inte ville visa ansiktet mot oss :) Men allt var perfekt å bf blev en dag tidigare än innan. Aldrig fått tidigare Bf förut. Min mamma fyller år den 29e februari å hon skojade med mig å sa ja du får allt knipa till den 29e :) Haha.. Jag går alltid över tiden så det vore grymt konstigt om denna skulle komma tidigare. Så nu har jag börjat tvätta upp flickkläder :) Har en del söta kläder.. Sen har jag gett bort mycket till min syster men jag ska få tillbaks dom idag. Ååå nu känns det verkligen sååå verkligt. Min dotter blev helt överlycklig å jag kan erkänna att jag började gråta inne på ul... Hade önskat mig en flicka till å nu är det verklighet. Lyckan är enorm verkligen. Känner hur tårarna kommer när jag sitter här å skriver.. Glädjetårar :) Ska ta en tur på clas olsson å köpa ramar till våra ul bilder :) Trevlig helg allihopa :)

• linos

Hej allihop, försvann en stund från tråden men har varit inne och läst ikapp sporadiskt ? för det första, vilka sköna tjejer ni verkar vara! Man blir ju glad av stämningen och omtanken i den här tråden. Så, jag kommer gärna tillbaka som mer frekvent läsare och passar på att ställa en fråga (ledsen om detta har diskuterats förut, kan som sagt ha missat en del) ? SYSKONVAGN eller inte? Hur gör ni som har en (eller fler) sedan innan? Jag har en 2,5-åring som kommer fylla tre precis när bebisen kommer, och vi bor extremt nära dagis, ganska mitt i stan. Helt onödigt med syskonvagn kanske man kan tycka, men jag överväger ändå att byta ut sulkyn mot en Bugaboo Donkey duo, för att ha möjlighet att hålla ordning på två samtidigt på tunnelbana/buss etc. Samtidigt är det ju både dyrare och mer skrymmande... Hur tänker ni? Litar blint på era åsikter ;)

• Elenic
    linos skrev 2015-10-02 14:12:37 följande:

Hej allihop, försvann en stund från tråden men har varit inne och läst ikapp sporadiskt ? för det första, vilka sköna tjejer ni verkar vara! Man blir ju glad av stämningen och omtanken i den här tråden. Så, jag kommer gärna tillbaka som mer frekvent läsare och passar på att ställa en fråga (ledsen om detta har diskuterats förut, kan som sagt ha missat en del) ? SYSKONVAGN eller inte? Hur gör ni som har en (eller fler) sedan innan? Jag har en 2,5-åring som kommer fylla tre precis när bebisen kommer, och vi bor extremt nära dagis, ganska mitt i stan. Helt onödigt med syskonvagn kanske man kan tycka, men jag överväger ändå att byta ut sulkyn mot en Bugaboo Donkey duo, för att ha möjlighet att hålla ordning på två samtidigt på tunnelbana/buss etc. Samtidigt är det ju både dyrare och mer skrymmande... Hur tänker ni? Litar blint på era åsikter ;)

SYSKONVAGN!!!

När min tvåa föddes var min första precis 3 och jag tyckte att inte behövde jag väl syskonvagn. Ståbräda fick det bli. Den var så uschigt dålig och svår att gå med så att det blev att jag antingen bar 3-åringen i ergo eller bebben i sjal, och den andra fick åka vagn. Det blev typ alltid också att vi var ute och gick PRECIS när treåringen var trött och ville sova middag.. Nu hade vi iofs inte dagis för treåringen (jag har aldrig riktigt fattat varför man har dagis för ett barn när man är hemma med det andra) och var ute och gick rätt mycket, men när jag väl kapitulerade och köpte en syskonvagn var det en sån frihet. KÖR på syskonvagn säger jag.

• LisaKMB

Bra fråga! Jag har också funderat på det där. Min dotter kommer att vara 2,5 år när småsyskonet kommer och känner att vi nog kommer att behöva en syskonvagn. Funderar dock på en Mountain buggy. Tror att det finns en hel del sådana begagnade vilket jag tycker känns bäst att satsa på om man är osäker på hur mycket den kommer att användas. Bugaboo donkey duo har jag hört att många är nöjda med men den är ju så dyr och verkar svår att hitta begagnad. Men säkert väldigt bra.
  • CatEyes

Min son kommer vara 2,5 då bebis kommer och vi ska satsa på en Bugaboo Donkey duo. Visst den är tokdyr men andrahandsvärdet är väldigt hög. Vi tänkte först köpa en lite billigare syskonvagn men sen tänkte vi på att Bugaboo är bättre då man kan göra om den till enkelvagn. När sonen är på förskolan t ex så gör jag bara om vagnen så slipper jag dra på ett syskonvagn under tiden. Vi har tänkt attköpa den från Holland då blir det några tusenlappar billigare
Svar på tråden Marsbebis 2016