Carabellis kusp skrev 2015-09-30 12:32:53 följande:
Fast med amning brukar kilona rasa! Man bränner av helamning 1000kcal per dag, så du ska se att du är i fin form snabbt om det behövs. Själv är jag på 6 kg plus i v 18... Samma som i förra graviditeten och då stannade jag på 14 kg, så det kan ju vara så att man ökar mycket tidigt och sedan planar det ut.
Känner igen mig! Har gått upp mkt i början vid alla 3 graviditeter, men med de andra två har jag sedan sammanlagt gått upp 13 kg med båda vilket var den rekommenderade viktökningen för mig, så det har planat ut sig... Får se vad det landar denna gång! :P
Någon som såg Charlotte Perrelli på Nyhetsmorgon förra helgen? Tror hon sa att hon hade gått upp 30 kg alla 3 graviditeterna, och skojade om att de där 11,5 "standardrekommenderade kilona enl normen" hade hon passerat innan inskrivningen typ, haha... Så visst är det olika. Hon sa att hon tog itu med det efteråt då hon hade 25 kg kvar, o inte brydde sig under graviditeten vilket kändes skönt att höra, men det vet man ju aldrig. Men vore skönt att inte bry sig alls utan bara njuta! Är nog på väg ditåt... ;) Dock ammar jag mina barn länge och vill inte banta under den tiden, så det tar rätt lång tid för mig att gå ner igen. Jag ammade mina barn extremt mycket och åt inte särskilt mycket eller onyttigt samt gick många barnvagnspromenader - ändå släppte inte min kropp extrakilona förrän jag slutat amma - då försvann de. Så funkar min kropp, alla är vi olika. :)