Inlägg från: MammAmma |Visa alla inlägg
  • MammAmma

duschar i två timmar

VAD är det som möjligtvis kan ta dig 2 h?! Använder du hjälpmedel?? Om jag så ställde mig och rakade mig från topp till tå, inklusive håret på huvudet, skulle jag inte lyckas slå ihjäl 2 h i duschen.

• MammAmma
    samanta1234 skrev 2015-07-19 08:05:34 följande:

Jag har problem med håret. tappar mycket hår när tvättar.

Det gör jag också, har tappat 2/3 delar av det, går mycket fortare att tvätta det numera xD
  • MammAmma
    samanta1234 skrev 2015-07-19 08:07:47 följande:

Jag använder shampoo och body shower. brukade använda balsam men inte nu

Så hur lyckas du få 2 h att gå med att schamponera håret och tvätta kroppen? Jag duschar max 10 min i vanliga fall - schampo, balsam, skrubbar kroppen med duschkräm på badsvamp, rakar ben och armhålor ibland.
  • MammAmma
    samanta1234 skrev 2015-07-19 11:11:29 följande:

ni säger att det tar för er 5-10 min  för mig tar det 5 min att ta av kläder haha

tror ni att ni blir rena så fort

man måste massera håret och skölja ordentligt och kroppen måste sköljas

håret tvättas noga

Har du något fysiskt funktionshinder då? Menar inget illa alls, undrar bara, om bara avklädning tar dig 5 min.

Jo, jag blir ren. Jag behöver inte se ut som ett russin när jag kliver ur duschen för att bli ren.
  • MammAmma
    samanta1234 skrev 2015-07-19 11:16:45 följande:

hur i hela världen kan man tvätta sig på bara 10 min. det går jättefort. 10 min är ingenting

Är man aktiv och faktiskt tvättar sig hela den tiden man står i duschen så tar det inte mer än 10 min. Står man däremot och vill låta vattnet strila över en och värma sig mellan momenten så kan det naturligtvis ta längre tid. Så kan jag göra ibland på vintern om jag fryser. Men det tar mig då ändå inte mer än max 20 min isf.
  • MammAmma
    samanta1234 skrev 2015-07-19 11:18:39 följande:

problemet är att om jag inte tvättar noga kan det klia mycket

jag hatar när det kliar

Har du någon hudåkomma då alltså?
  • MammAmma
    Let it Rain skrev 2015-07-19 11:24:31 följande:

Nja, håller inte med här. Jag tar oftast ca 45-60 min på mig i duschen, men då rakar jag mig över i stort sett hela kroppen och i olika vinklar för att verkligen komma åt stubben, tvättar håret, låter inpackningar verka och smörjer därefter in mig med diverse krämer och oljor. Kan duscha snabbt också, men då känner jag mig inte ren.

Ja, rakar man överallt, gör inpackning varje gång man duschar och smörjer in sig efter varje gång så kan det ju förstås ta längre tid. Men jag rakar mig max en gång i veckan, gör inpackning max en gång i veckan och som bara ska sitta i ett par minuter, och smörjer bara in ansiktet efteråt. Så det tar mig inte mer än 10 min, och efter att ha skrubbat hela kroppen så känner då jag mig ren iaf.
  • MammAmma
    samanta1234 skrev 2015-07-19 11:28:02 följande:

Jag är inte ensam. du också. Jag kan också duscha snabbt men då känner jag inte mig ren

Då är det ju troligare att det bara sitter i huvudet på dig.
  • MammAmma
    samanta1234 skrev 2015-07-19 11:39:52 följande:

ja i 15 min tandborstning

hatar

Wow! Hur många blottade tandhalsar har du då? :O
  • MammAmma
    Let it Rain skrev 2015-07-20 00:01:43 följande:

Nu måste jag ändå fråga: Ni som hävdar att ni bara duschar i 5-10 min om dagen, rakar ni er inte varje dag?

Nej, varför skulle jag?
Svar på tråden duschar i två timmar