Inlägg från: Digestive |Visa alla inlägg
  • Digestive

duschar i två timmar

samanta1234 skrev 2015-07-19 11:11:29 följande:

ni säger att det tar för er 5-10 min  för mig tar det 5 min att ta av kläder haha

tror ni att ni blir rena så fort

man måste massera håret och skölja ordentligt och kroppen måste sköljas

håret tvättas noga

Massage under varmt vatten fungerar inte särskilt effektivt för annat än muskelskador och dylikt. Borsta med svinborste och massera hårbotten någon timme innan duschen istället, då stimuleras hårsäckarna bättre och en svinborste tar även bort död hud väldigt effektivt.

När det kommer till renlighet så gäller det främst att förstå hur smuts och hår fungerar. Att få bort smuts enklast görs genom att tvätt håret med först lite schampoo och sedan en andra gång med vanlig dos schampoo. På så vis så löses smutsen först upp och tvättas ur andra gången.

Samma princip fungerar på hela kroppen.

Använd balsam. Det stänger igen fibrerna i hårstrået samt tar bort statisk elektricitet väldigt effektivt - smuts sköljs ur allt lättare och stängda fibrer förebygger slitage.

Att duscha varmt så länge varje gång utvecklar i slutändan bara hudproblem. Bättre att göra det effektivt och rätt, istället för att överprestera fel. Inget kul med svampinfektioner, eksem med mera senare i livet.
Svar på tråden duschar i två timmar