• Besviken pappa

Hur ofta är ni barnlediga...?

Som rubriken lyder: hur ofta är ni barnlediga...?

Jag och min sambo har två pojkar som är 2år & 3år.

Vi har 1 barnfri natt i genomsnitt per år .

Våra åsikter går hårt isär när jag tar upp frågan om att skaffa en barnvakt.

Jag önskar inget annat än att få lite egentid med min sambo!

Att bara få vara lite kär och få njuta av sin partners sällskap...

Jag är egen företagare och kan vara ledig när jag vill och min sambo är anställd hos mig och sätter sitt eget schema.

Tilläggas att vi har verkligen all tid i världen! Jag avskyr att arbeta och har som livsfilosofi att inte låta ett 7-16 arbete styra vårt liv som familj och kärlekspar.

Dock så är vi tyvärr allt annat än ett kärlekspar... Trötta föräldrar med dåligt samliv har blivit vår vardag

• Svar på tråden Hur ofta är ni barnlediga...?
  • fluu

Varenda kväll när ungen lagt sig ju. Och ibland(kanske en-två gånger i kvartalet) några timmar över dagen.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (...)

är ensamstående med pappan har barnen 2 nätter i månaden så då är jag barnledig. mormor och morfar tar väl han 3 gånger per år också.

• modsey

Har ni någon trygg barnvakt de kan vara hos?
    I så fall borde det ju kunna gå någon mer gång, bjud / överraska henne med en spahelg eller något sånt en natt. Övernattning, god middag, spa inte för lång restid i från där ni bor.
    Vi försöker göra något sådant kanske en gång per år. Middag ute i bland eller bio ( men då sover barnen hemma och vi har barnvakten där på kvällen)
    Nu när de är lite äldre ( 5-7 år kanske) så försöker vi göra någon lite längre weekendresa till någon storstad. Ex var vi till Paris i våras tre nätter utan barn.
    Vi gör mycket saker med våra barn också, men som ni så tycker vi fritiden ( med och utan barn) är viktigare än jobbtiden.
    och ni som jobbar ihop, om ni har svårt med barnvakt. ta en egen dag mitt i veckan och smit från jobbet kanske hela dagen! Solig

• Anonym (Chokad)

Hej vill först börja med och säga att jag absolut inte är rasist ! Men jag tycker så synd om det svenska kulturen och folket.. ni är så kalla och familj verkar inte vara en viktig del hos er. Om ni bara åker till Frankrike.. Spanien.. Italien .. Polen eller östländerna så har ni mycket att lära er . Själv är vi tre syskon .. jag, syster och en bror. Vi har alla barn och våra barn sover hos mamma ibland 1-3 gånger i månaden eller även hos oss .. varför ses bara ni så sällan ? Varför är det inte vanligt att låta faniljen vara inblandad att man är en hel stor familj dom hjälps åt och ungås och äter middag på söndagar (hela gänget .. mormor,morfar,mostrar kusiner osv.. ) tycker synd om hur vissa lever speciellt skandinaviska folket.

• modsey
    Anonym (Chokad) skrev 2015-07-21 11:57:52 följande:

Hej vill först börja med och säga att jag absolut inte är rasist ! Men jag tycker så synd om det svenska kulturen och folket.. ni är så kalla och familj verkar inte vara en viktig del hos er. Om ni bara åker till Frankrike.. Spanien.. Italien .. Polen eller östländerna så har ni mycket att lära er . Själv är vi tre syskon .. jag, syster och en bror. Vi har alla barn och våra barn sover hos mamma ibland 1-3 gånger i månaden eller även hos oss .. varför ses bara ni så sällan ? Varför är det inte vanligt att låta faniljen vara inblandad att man är en hel stor familj dom hjälps åt och ungås och äter middag på söndagar (hela gänget .. mormor,morfar,mostrar kusiner osv.. ) tycker synd om hur vissa lever speciellt skandinaviska folket.

nu generaliserar du ganska grovt...jag har en stor syskonskara och vi träffas regelbundet med familjer, reser ihop med våra föräldrar ( jag är snart 50 år), äter middagar och vi passar varandras barn. Jag känner flera skandinaviska familjer som lever som vi ( och ni)
  • Dixie
    Anonym (Chokad) skrev 2015-07-21 11:57:52 följande:

Men jag tycker så synd om det svenska kulturen och folket.. ni är så kalla och familj verkar inte vara en viktig del hos er. Om ni bara åker till Frankrike.. Spanien.. Italien .. Polen eller östländerna så har ni mycket att lära er . Själv är vi tre syskon .. jag, syster och en bror. Vi har alla barn och våra barn sover hos mamma ibland 1-3 gånger i månaden eller även hos oss .. varför ses bara ni så sällan ? 

Vilka grova generaliseringar du gör, du kan ju inte döma ut ett helt folk för vad några svarar i denna tråden...... det ligger ju dessutom i forumets natur att självklart ska de som svarar alltid ha det värre än TS så av 25 inlägg på en sida kan du ju inte dra några slutsatser
  • modsey
    Zuzanne skrev 2015-07-20 23:01:49 följande:

Aldrig. Vårt barn är snart 2 år. Haft barnvakt en gång då vi båda jobbade, men att lämna bort barnet för att ha "partid", ALDRIG. Skulle aldrig fall oss in. Det äcklar oss faktiskt, att folk vill lämna bort sina barn av den anledningen.

Äcklar det dig verkligen att andra familjer gör val som du inte gör ????

Oj stackars dig i så fall
  • Oscarsmamma84

En gång än så länge har han sovit över hos sin mormor. Annars har vi väl haft barnvakt kanske 5 ggr. Han är 2 år. Hade velat ha lite oftare men ingen erbjuder sig o ha honom o jag vill inte lämna bort honom för att bara ligga på soffan typ

• Anonym (...)
    Zuzanne skrev 2015-07-20 23:01:49 följande:

Aldrig. Vårt barn är snart 2 år. Haft barnvakt en gång då vi båda jobbade, men att lämna bort barnet för att ha "partid", ALDRIG. Skulle aldrig fall oss in. Det äcklar oss faktiskt, att folk vill lämna bort sina barn av den anledningen.

Äcklar er alltså? Är du seriös?
Svar på tråden Hur ofta är ni barnlediga...?