• Pavlova89

Min första vecka i fängelset

Har suttit inne nu i en vecka.. Allt suger verkligen här.. Man får bara sitta vid datan i en timme.. Två på söndagar för att dom dagarna är drygaste..

Min pojkvän hälsar knappt på mig heller

Så sjukt drygt.. Vet inte var man ska kunna ha sex med varandra heller under besökstider för dom övervakar ju hela tiden.. Allt är sjukt jobbigt just nu.. Vad hade ni gjort egentligen? Här e jättetråkigt hade varit kul med lite nya vänner.. Ska bli skönt att komma ut härifrån sen innan midsommar nästa år.

• Svar på tråden Min första vecka i fängelset
  • Anonym (Jadu)
    Anonym (me2) skrev 2015-07-21 08:08:48 följande:

Jag har faktiskt suttit inne på riktigt, både i Sverige och utomlands. Jag har dock enligt mig inte gjort något olagligt - tvärtom!

Varför fick du sitta inne då om det du gjorde inte var olagligt?
  • Anonym (me2)
    Anonym (Jadu) skrev 2015-07-21 12:59:48 följande:
    Varför fick du sitta inne då om det du gjorde inte var olagligt?

För jag förstod inte att det jag gjorde var olagligt. Jag hade rådfrågat en advokat innan.

Min advokat utomlands sa till polisen, "var snäll mot henne, hon har inte gjort något fel alls".
  • Anonym (Jadu)
    Anonym (me2) skrev 2015-07-21 13:33:02 följande:

För jag förstod inte att det jag gjorde var olagligt. Jag hade rådfrågat en advokat innan.

Min advokat utomlands sa till polisen, "var snäll mot henne, hon har inte gjort något fel alls".
    Vad satt du inne för då?
  • Anonym (buhu)
    Anonym (me2) skrev 2015-07-21 13:33:02 följande:

Dummaste jag hört.
  • Anonym (Irriterad)

Vad är det för vits med moderering om ingen ändå gör något?

Har anmält den här tråden och bett dem flytta den till Ironi&Satir men icke sa nicke.

Tröttsamt!

• Anonym (mj)

Jag har själv suttit i fängelse och jag har aldrig hört att man får ha tillgång till internet nånstans i kvinnofängelser. Påhittad tråd.

• Anonym (me2)
    Anonym (mj) skrev 2015-07-22 02:06:12 följande:

Jag har själv suttit i fängelse och jag har aldrig hört att man får ha tillgång till internet nånstans i kvinnofängelser. Påhittad tråd.

I häktet hade vi tillgång till dator, men inte internet!
  • Anonym (me2)
    Anonym (buhu) skrev 2015-07-21 17:26:58 följande:
    Dummaste jag hört.

Så kan man tycka, men det jag skriver är sant!
  • Aniiee
    Anonym (mj) skrev 2015-07-22 02:06:12 följande:

Interner kan absolut få tillgång till internet, både med och utan andra restriktioner än rent klockslagsmässigt. Det är inte internet i sig som gör TS totalt påhittad, utan klockslaget.
    I can't imagine a man really enjoying a book and reading it only once. - C.S. Lewis
  • Anonym (buhu)
    Anonym (me2) skrev 2015-07-22 09:07:21 följande:

Så kan man tycka, men det jag skriver är sant!

Sant? Så du hat suttit i fängelse i både Sverige och utomlands, men du har inte gjort något olagligt? Tror jag inte en sekund på.
Svar på tråden Min första vecka i fängelset