• Pavlova89

Min första vecka i fängelset

Har suttit inne nu i en vecka.. Allt suger verkligen här.. Man får bara sitta vid datan i en timme.. Två på söndagar för att dom dagarna är drygaste..

Min pojkvän hälsar knappt på mig heller

Så sjukt drygt.. Vet inte var man ska kunna ha sex med varandra heller under besökstider för dom övervakar ju hela tiden.. Allt är sjukt jobbigt just nu.. Vad hade ni gjort egentligen? Här e jättetråkigt hade varit kul med lite nya vänner.. Ska bli skönt att komma ut härifrån sen innan midsommar nästa år.

• Svar på tråden Min första vecka i fängelset
  • Anonym (Bu huu)

Du borde få en faktura sen på vad du kostat.

• Anonym (buhu)

Du sitter väl i fängelse av en anledning?

"if you cant do the time, dont do the crime" eller hur är det som säger.

Åh det säger sig väl själv att det inte är roligt att sitta i fängelse.

• Fjäril kär

Det är väl själva vitsen med fängelse, att det inte ska vara kul. Fängelse är ett straff.

• Anonym (duran)
    Pavlova89 skrev 2015-07-20 22:13:21 följande:

Har suttit inne nu i en vecka.. Allt suger verkligen här.. Man får bara sitta vid datan i en timme.. Två på söndagar för att dom dagarna är drygaste..

Min pojkvän hälsar knappt på mig heller

Så sjukt drygt.. Vet inte var man ska kunna ha sex med varandra heller under besökstider för dom övervakar ju hela tiden.. Allt är sjukt jobbigt just nu.. Vad hade ni gjort egentligen? Här e jättetråkigt hade varit kul med lite nya vänner.. Ska bli skönt att komma ut härifrån sen innan midsommar nästa år.

O denna timme vid datan infaller kl 22 på kvällen?
  • nokitus
    Anonym (duran) skrev 2015-07-20 23:02:37 följande:
    O denna timme vid datan infaller kl 22 på kvällen?
    exakt vad jag tänkte också.....:p
  • Anonym (duran)
    Fjäril kär skrev 2015-07-20 22:59:27 följande:

Det är väl själva vitsen med fängelse, att det inte ska vara kul. Fängelse är ett straff.

Både och.. Det är vård också. Därav kriminalvården!!

De döms till straff, men ska vårdas till återanpassning.
  • Aniiee

Finns inte en chans att TS har tillgång till internet kl 22:13 på en svensk anstalt.....

Sitter du utomlands, TS?

I can't imagine a man really enjoying a book and reading it only once. - C.S. Lewis
  • Anonym (j)
    Aniiee skrev 2015-07-20 23:20:02 följande:
    Finns inte en chans att TS har tillgång till internet kl 22:13 på en svensk anstalt.....

Sitter du utomlands, TS?
    Hon skapade en annan tråd där hon skrev att hon smsat och ringt sin pojkvän 156 gånger. Har man fri tillgång till sin mobil när man sitter inne? 
  • Anonym (Jadu)

Stackars dig som har så tråkigt.
    Här kommer lite tips på vad man kan göra kör man känner sig uttråkad i fängelset:

*fundera över ditt brott och hur du ska gottgöra
    *inse att det inte var värt det och lära dig en läxa
    *lida och sitta av tiden för den har du gjort dig förtjänt av

• Anonym (j)

Det har gått över en timme och du är fortfarande online? Är det söndag idag?

Svar på tråden Min första vecka i fängelset