• chbw

Ont efter ägglossning?!

MimmiGbg skrev 2015-08-23 20:10:59 följande:

Åh ja helgen blev så jäkla lyckad :D Galet mätt bara. Både efter kräftskiva men också brunchbuffé i morse. Göttans! 

Var va det ni skulle resa nu igen? Och när drar ni till London? Tänk dig juletid där! Mysigt! Island bara SKA vi åka till, någon dag. Läcker ö. Om du inte sett filmen Secret Life of Walter Mitty. Man blir lite extra förälskad i Island där. :) Enormt härlig film för övrigt, helt otippat när det är självaste Ben Stiller som både regisserar och skådespelar.

Min dröm efter USA (som jag redan upplevt nu) är att åka till Japan. Tänk dig dessa gamla urskogar och urgammal tradition och kultur. Dricka téer, äta på låga bord, träffa människor och upptäcka deras fantastiska land! DET är drömmen. Sen vill jag nog se Kuba också. Sägs vara något oerhört vackert! Ni då?

Du, du, du, du, du, du....! Jag tog ett gravtest förut efter en hel helg utan vare sig termometer, gravteststickor eller vitaminer. Först trodde jag det var ett tvärklart negativt resultat men vänta nu.... Se här! 

Tunt, tunt streck. Oerhört svårt att ta kort på!
    När jag ändå hade ett urinprov att ta på så tog jag ett ÄL-test samtidigt (den rosa) som visade positivt. OM jag nu skulle vara gravid, bara om, så ska väl ÄL-stickorna visa positivt? Imorgon bitti ska jag ta tempen och ett nytt gravtest med morgonurin. OM detta nu är sant så... så.. så vet jag inte var jag ska ta vägen! BIM-5 idag. Mensvärk sen ÄL typ men nu börjar magen precis ovanför venusberget kännas som lite hårdare. Jag googlade och såg att det kan vara att livmodern liksom "växer" och att det därför kan kännas lite så. Annars absolut INGA andra symptom. Obestämd

HUR går det för dig?? Testat? Släng upp en bild om du vill!

Ta hand om dig! Kram!

Åh vad härligt att det blev bra!! =) Bröllopet vi var på var jättehärligt. Fick en liten gråtattack pga en bäbis på 4 månader, men ingen verkade märka som tur är! haha. I övrigt var det bara fint och trevligt =) 

Nu inatt åker vi till sardinien och blir borta elva dagar. Vi åker till London i oktober =) 
    Okej! Får ta och se den då :D 

Åh ja japan skulle jag vilja åka till med! Och så skulle jag vilja åka runt bland öar i Thailand. Bila i USA, åka till Maldiverna och några v europas huvudstäder =) (typ Rom, Paris, Berlin, Budapest. Och Rumänien, Skottland och Irland =) haha. Inte bara ett resmål :p 

Jag ser att det är något där! Så himla spännande! ÄL-stickorna kan vara positiva om man är gravid, dock inte alltid =) Men det ser ju lovande ut. Strecket ser ju heller inte grått ut, utan svagt svagt rosa! Du får uppdatera med nästa test sen! 

Här vet jag inte riktigt hur det går. Såg en aning på något på ÄL+9 (bim-5-6) men det var för svagt för att avgöra om det var rosa el grått. Dock har testen varit blanka sen dess, så tror det vart ett spökstreck bara.. Kommer ta med mig test till Sardinien o testa om mensen inte kommer på onsdag eller torsdag som beräknat.. 

Tempen lever sitt egna liv just nu, så antingen är det mens på G eller så har den bara flippat ur. Den dippade ju på äl+8, och sen gick den upp över 37 igen. Nu när jag vaknade var den 36.2.. Dock ska jag testa igen kring 10, det är då jag brukar tempa =) 

Har ingen bild än, det som hade det svaaaaaaga strecket syns inget på om man inte kollar i verkligheten :O får se hur det går idag. Testet ligger just nu, ska gå o kika strax.. 

kramar =)
  • chbw

det var negativt idag med. ÄL+12, BIM-2-3.. O dipp i temp. Tror inte det blir något för mig den här gången.. Väntar med spänning på ditt nästa test =)

• chbw
    MimmiGbg skrev 2015-08-24 08:27:21 följande:

Vad spännande! Vi pratade med ett par av våra vänner i helgen som varit i just Sardinien. Dom älskade det! :) Hoppas resan blir rolig. Hur ska jag klara mig utan din support i elva dagar? Drömmer Oskyldig

Oh jag visste inte att ett grått streck kan innebära spökstreck. Skäms Tänk om jag börjat få upp dom riktiga förhoppningarna i onödan nu? Jag tog ett test idag med. Ingen större skillnad men kanske ANINGENS pyttelite starkare. Eller inte alls. Hmm... Lägger upp bilden efteråt. FL verkar krångla med uppladdning av bilder ibland. Min morgontemp idag var 36,6. Det är ju högre än jag brukar ha så det känns ju försiktigt hoppfullt.

Jag är verkligen så himla ledsen om det nu visar sig inte bli positivt för dig, chbw! Gråter Känns som om det varit lite du och jag i framfart med det här. Samma BIM-idag och allt. Det hade verkligen varit så roligt om du plussar nu med. Vi håller modet uppe än. It ain't over till the fat lady sings! Skål

Nu är det möte! Hörs senare!
    Kram

Okej! Ja, jag tror det kommer bli toppen :D haha, jag kommer nog kika in lite på kvällarna, eftersom jag har svårt o sova utan mitt kedjetäcke så brukar jag kika på mobilen för o bli trött Flört

Nä, visste inte det heller innan jag började läsa massor Förvånad Men jag tycker dina hcg-test ser positiva ut! håller tummarna att det fortsätter så! Hjärta  Ta igen imorgon, har för mig hcg brukar öka ungefär varannan dag. Eftersom det syns redan nu borde du kunna få positivt med digitalt på bim =) 

Jag skickar med mina bilder här ändå o ser om du ser nått, på det testet som hade en antydning. De efter har varit helt blanka. Och tempen på min normalnivå igen.. Men jag har ju alltid tagit temp när jag kommer hem från jobbet vid tio på morgonen, så vet inte hur bra jag kan lite på den. Ska tempa igen vid 10. 

Ja, skulle verkligen vara kul om vi får plus båda två nu! Ger inte riktigt upp än, så länge mensen inte kommer så finns ju fortfarande ett litet hopp =) 

okej! Här ska det packas o betalas räkningar :D Nu är det mindre än ett dygn tills vi sitter på planet!! :D
    kram

Bilderna är från äl+9. Supersvårt o få på bild, så är nog spöksträck. De har varit blanka nu efter, men har packat med mig ett par tester så jag kan testa på bim om mensen uteblir =) 
  • chbw
    Thotis90 skrev 2015-08-24 08:32:55 följande:

Jag brukar få ont i samband med ägglossning och har sedan småont enda fram till mensen. Jag är säker på att det har med min endometrios att göra.

precis så har jag också. Också endo. kram
  • chbw
    MimmiGbg skrev 2015-08-24 16:17:43 följande:

Jag ser dina bilder. Hmm... Det är svårt att se något streck  Fast nu när jag googlat runt lite så är det dom som inte får plus förrän på BIM eller kanske t.o.m lite efter. 

Jag ska nog beställa ett sånt där digitalt graviditetstest ja. Fast vänta ett par dagar till kanske. Dom är ju lite dyrare.

Glöm inte packa med Yatzy till Sardinien nu Det hade vi med när vi ville ta en paus och var sin bärs på vår semester. Skittöntigt kanske men supermysigt när ölen är god och vädret är fint. Uno skulle vara kul också.  

Jag ska tänka på dig och hålla tummarna för en mens som uteblir :) Trevlig resa!

Nä på.mitt syntes bara i verkligheten. O så var det blankt dagarna efter o idag. Tillomed äl-testet va helt blankt idag.. Så får se. Haft rejält ont till o från så tror mensen e på g.. Får se. En cykel till sen får jag hjälp iallafall...

Nä,får hoppas ja e låghormonare :) :p

Gör så

Ta det digitala på bim-dagen :)

Vi har inget yatzy,men kör nog på kortlek :) mycket läsa kommer det bli iallafall! :) är ju supermysigt sitta o spela lite spel på kvällen!

Gulle! Tack det ska vi ha :) vädret ser ut o bli kalasfint också så är jättenöjd! Kramar
  • chbw
    MimmiGbg skrev 2015-08-25 08:19:11 följande:

Jag som ställt mig in på att det skulle ta en sån himlans tid. Jag kan inte tro det! :') Än är inget säkert. Bara lillen stannar kvar och är frisk!

Skriver mer om en stund. Möte nu. Hoppas resan ner nu är behaglig!

Så underbart!! :) vad glad jag blir! Har inte hunnit testa idag så får bli imorgon. Förutomett missöde med hotellbokningen,som som tur e löstes snabbt, är det helt underbart här. Perfekt värme o sol. Passar mig utmärkt!

Vi ska vilalite nu o sen knata ut på stan o hitta något trevligt ställe att äta på :)

Kram
  • chbw

Blev inget test idag, mensen valde att komma :/

En cykel till sen får jag sprutor.

Hoppas du vill stanna kvar här o fortsätta följas åt ändå,tycker det har varit härligt att ha någon att prata med :)

Kram

• chbw
    MimmiGbg skrev 2015-08-26 10:29:17 följande:

Kära vän Vad tråkigt att höra. Trist att liksom börja om! 

Det ska bli spännande att se hur dessa sprutor fungerar. Självklart ska vi följas åt Jag ska ju lyckas behålla bebisen frisk och hel där inne också, så än är inte faran förbi. Är nålen på sprutorna lika tunn som typ diabetespennor? Finns det några biverkningar? 

Du bränner dig väl inte i solen? Solskyddsfaktor 25 då ellerrr! 

Ja extra drygt o blöda utomlands :/ blöder dock inte lika mycket som vanligt än, men det kommer väl. Kände igår att det var på g så vågade ta ett glas vin till maten :)

Ja. Jag har ju en chans till o bli spontant gravid. Kan inte börja med sprutorna förrns nästa blödning. De måste göra utraljud på cykeldag fem, o det går ju inte när jag inte är hemma :)

Going! Håller alla tunnar för er bäbis :) vilken lycka! Har du ringt bm än? Eller har du tänkt vänta lite?

Jag vet faktiskt inte.. Men de borde vara tunna, om jag förstått rätt ska jag ju ta dem själv :o tog en skärmbild på biverkningarna

Skickar med den här :) lite smårädd attbli överstimulerad,är ju rätt känslig för hormoner.. Får se hur det går..

Nej inte bränt mig än :) smörjer mig med 50+ i ansiktet och 30 på kroppen. Nästa vecka kör vi nog på 15 på kroppen :)

Min hudläkare skulle nog bli knasig om hon såg mig

Bara axlar osv o inte 50 på hela kroppen o så hänger jag i solen haha. Men är noga att jag inte bränner mig :)

Kramar

• chbw
    MimmiGbg skrev 2015-08-28 22:14:56 följande:

Hej kära vän!

Jag är ledsen att mitt svar tagit tid. Om du bara visste vad mycket som hänt

Vi har köpt lägenhet i centrala Götet. Ett renoveringsobjekt som vi hoppas ska göra oss lite rikare än idag, i framtiden. Hehe! Men banken gnisslade om min provanställning och ett tag hade vi skrivit kontrakt utan att ha ett lån i ryggen. :-O Min älskade chef (helt jäkla otroligt!) fast anställer då mig i morse, på stående fot. nästan !!! Ett intyg senare fick vi bolån färdigt med en ny bostad att se fram emot, jag har fått fast jobb och kan bara luta mig tillbaka i tryggheten med allt vad detta innebär. Jag som var så rädd att berätta om min graviditet som provanställd.

Vilka läskiga biverkningar! Har dom pratat om några särskilda benägenheten till biverkningar hos patienter med PCOs?

Hittat något bra glasställe i Sardinien? Hittat på något annat udda och spännande?

Men åh vad spännande med lägenhet! O vilkenhärlig chef!! :)

Hur går det med graviditeten? Känner du av något än?? :)

Ja. Lite rädd att bli överstimulerad,då jag är känslig för hormoner, men samtidigt skönt att äntligensnart få hjälp! En cykel kvar bara. De har ingenting sagt om biverkningar,men jag har heller inte frågat. Får nog veta på nästa läkarbesök, som troligen blir kring 5 oktober... En chans kvar att bmi spontant gravid..

Var det så att du käkade munkpeppar? O var beatällde du den isåfall? :)

Glass överallt haha. Först såg vi typ inga ställen,nu hittar vi dem överallt :p

Igår var vi vid grotte di nettuno,droppstensgrotta

Hur läckert som helst :) nästa vecka firar vi vår förlovningsdag och då ska vi på en dagstur på båt med lunch, bad o snorkling,det blir nog häftigt :) och här finns det finaste/mest klara vatten jag någonsin sett :)

Försökte skicka.med bilder, gick inge vidare haha. Om du vill kika så finns det på instagram,konto chbw :)

Kram!
  • chbw
    MimmiGbg skrev 2015-08-30 21:45:49 följande:

Graviditeten känns nästan obefintlig hittills. :-O Mensvärken kommer och går. Jag väntar på ömma bröst, illamående och kissnödighet men inget ännu. Jag verkar gå in i vecka 5 imorgon eller kanske var det tisdag. Ska nog försöka boka tid på BM i veckan, tänkte jag.

Har du haft relativt regelbunden mens sen du fått hjälp med sköldkörtel och allt det där? Du skulle kunna få min munkpeppar jag har kvar hemma. Massvis kvar! Den ska man tydligen inte fortsätta äta efter man plussat. Jag hittade den på en sida på nätet. Passar för hästar, hundar och människor. Haha! :) Mald MP som jag brukar svälja ner med vatten. Det krävs lite teknik för den är himla torr innan man lyckats blöta upp det i munnen och svälja ner.

Jag såg bilderna från grottan! WOW!! Helt otroligt vackert! Och häftigt :) Nu är ni ju inne på en vecka så några dagar till har ni allt. :)

Hoppas förlovningsdagen blev lyckad. Säkert en magisk plats ni är på. Romantiskt!

Skicka bilder funkar så där på FL det senaste har jag märkt. Himla tråkigt..

Ha de gott så länge!

Kram

Okej :o är väl rätt vanligt att det tar några veckor innan man känner något?

Ja okej, vad spännande! Längtar tills det blir vpr tur också :)

Ja, alltså. Sen sköldkörtelvärdena blev bra igen har jag haft tre regelbundna cykler, första fick jag mens på dag 37, förra på dag 36 och den här gången på dag 35 o vad jag tror varit ägglossningar har alltid skett 14-15 dagar innan mensen. Så stor skillnad mot innan sköldkörteln blev bra då långsta cykeln var på 81 dagar o snitt på 44 dagar.

Åh du det skulle va jättegulligt :) kan sy ett par bäbisbyxor eller två som tack ;)

jaaa det var så läckert :) ångrar verkligen inte att vi åkte dit :)

Förlovningsdagen är på onsdag :) har lyckats smygköpa en liten present o ett kort till sambon som han ska få när vi kommer från båtturen o snorklingen :) älskar o ge bort presenter o tar varenda lite tillfälle jag får ;) ja det är verkligen magiskt. Vi har varit här i sex dagar nu men det är så vackert att det nästan känns overkligt!! Om ni inte varit här måste ni åka hit nån gång!! :)

Ja.. Ibland går det hur bra som helst o ibland inte alls :o

Kram :)
Svar på tråden Ont efter ägglossning?!