Vad hette din farmor/mormor
Letar inspiration till våd vår andra sitter ska heta och undrar därför vad din mormor/farmor hette :)
/Jenny
Letar inspiration till våd vår andra sitter ska heta och undrar därför vad din mormor/farmor hette :)
/Jenny
Farmor - Eila
Mormor - Raija-Liisa
Mina barns mormor heter Seija, farmor Gunilla, morfar Harry (som de inte känner), biologisk farfar Peter, men den de faktiskt kallade 'farfar' hette Jimmy.
Elna och Sigrid (Siri)
Mormor - Flory
Farmor - Irené
Gerda och Elida
Edith och Vivan
Min mormor heter Britt, & min farmor Gunhild. Inte några vackra namn enligt mig, då gillar jag mer min gammelmormors namn Nina och min morfars mammas (vad blir det haha?) namn Greta.
Vill du ha några äldre namn tycker jag Signe är fint, Anja hette mitt ex, tror det är ett gammalt namn det med. Och min syster heter Almida, det hette min gammelmormors mamma. Oj, nu kom jag off topic, men fastnade helt i tänket på gamla namn haha. Lycka till! :)
Elin & Carla
Farmor Berta och mormor Karin eller kanske Anna-Karin men kallades Karin. Mamma, moster, jag, mina systrar, kusin, kusinbarn, systerdöttrar och mina döttrar heter alla Karin, oftast som andranamn men även i olika former av dubbelnamn, Mer eller mindre lyckade i mina ögon! 2/8 är en helgdag i släkten!
Min farmors mor hette Agnes vilket vår äldsta dotter heter.
Min mammas farmor och mormor hette : Tekla Karolina och Olga Albertina!
Alice och Elvy