• EmPe

Vårbebis Malmö 2016

Hej!

Några fler där ute som väntar en liten vårbebis? Själv har jag nyligen plussat så om allt går väl väntas ett litet syskon i början av april!

• Svar på tråden Vårbebis Malmö 2016
  • Familjenholm
    RobzMarley skrev 2015-10-29 12:17:26 följande:

Var går du

[quote=75935008][quote-nick]RobzMarley skrev 2015-10-29 12:17:26 följande:[/quote-nick]

Var går du på Mvc??

Jag går på Cura och där blir alla erbjudna kub oavsett ålder. Jag är 30 och ska göra nästa fredag. Gjorde med dottern också när jag var 27.

Jag går på Ellenbogen, jag hade inte en aning om att Cura hade gratis, i så fall hade jag listat mig där istället. Märkligt att det får lov att vara så olika.
  • RobzMarley
    EmPe skrev 2015-11-10 20:16:31 följande:
    Vad skönt att ni också fick bra på kub:) När har du bf nu då? Jag blev framflyttad 3 dagar så bf är 10/5. Mår inte illa längre men är väldigt trött fortfarande. Börjar nästan känna mig lite deppig av att vara så orkeslös..hösten och mörkret kanske gör sitt också:)
    25:e nu. Ja samma här. Tröttheten är överväldigande
  • RobzMarley
    Familjenholm skrev 2015-11-11 11:35:57 följande:

Hej allesammans.

Ursäkta min frånvaro, men jag har varit superdålig, blev inlagd på KK i sex dagar med dropp. Nu är mina värden bra igen, förutom sköldkörteln, ska ta nya prover nästa vecka. Jag går in i vecka 16 (15+0) imorgon, men jag mår fortfarande superilla och kräks.

Hur mår ni andra?

Vad roligt att ni är så många som har fått bra resultat på KUB-testet, kommer inte ihåg vad jag fick, men det såg iaf jättebra ut.

Är det någon som har bokat tid för RUL? Jag ska på mitt 11/12.

Jag har tyvärr inte FB så jag hänger på här så länge ni är kvar. :)

Åh fy stackare!!
  • RobzMarley
    Familjenholm skrev 2015-11-11 11:39:36 följande:
    Jag går på Ellenbogen, jag hade inte en aning om att Cura hade gratis, i så fall hade jag listat mig där istället. Märkligt att det får lov att vara så olika.
    Ellerhur! Hade jag gått dit jag hör till så hade jag inte blivit erbjuden eftersom jag är yngre ön 32 eller var det 33, såfall hade jag fått betala 2600 eller var det 1600..
  • EmPe
    Familjenholm skrev 2015-11-11 11:35:57 följande:

Hej allesammans.

Ursäkta min frånvaro, men jag har varit superdålig, blev inlagd på KK i sex dagar med dropp. Nu är mina värden bra igen, förutom sköldkörteln, ska ta nya prover nästa vecka. Jag går in i vecka 16 (15+0) imorgon, men jag mår fortfarande superilla och kräks.

Hur mår ni andra?

Vad roligt att ni är så många som har fått bra resultat på KUB-testet, kommer inte ihåg vad jag fick, men det såg iaf jättebra ut.

Är det någon som har bokat tid för RUL? Jag ska på mitt 11/12.

Jag har tyvärr inte FB så jag hänger på här så länge ni är kvar. :)

Men usch..din stackare:( Hoppas det släpper nu, är ju fruktansvärt att gå och må illa så länge. Mitt har i stort sätt släppt nu, v15.
    Jag har tid för rul den 15/12. Längtar så mycket..vi ska ta reda på kön:) Ska ni?
  • RobzMarley
    EmPe skrev 2015-11-12 15:03:32 följande:
    Men usch..din stackare:( Hoppas det släpper nu, är ju fruktansvärt att gå och må illa så länge. Mitt har i stort sätt släppt nu, v15.
    Jag har tid för rul den 15/12. Längtar så mycket..vi ska ta reda på kön:) Ska ni?
    Inte fått tid till rul än. Kommer bli mitt i jul så skjuts säkert fram t januari. De gör det efter 19+0 på Cura.

Vi ska ta reda på kön. Har gjort alla gånger.

Har redan kikat på nubben på bilderna från kub å försöker gissa.

Finns ju nub theory men också skull theory men den ska inte vara lika "säker".

Jag har gjort baking sida testet också några gånger för skojs skull som visat på flicka.

Köpte hem ett test också från ebay som hette pink or blue. Också bara för skojs skull. Jag gjorde det med dottern och då stämde det. Men det är ju 50/50 ???? haha men roande iaf.

Nu säger iaf nub theory flicka och skull theory pojke.
  • EmPe
    RobzMarley skrev 2015-11-12 17:26:51 följande:
    Inte fått tid till rul än. Kommer bli mitt i jul så skjuts säkert fram t januari. De gör det efter 19+0 på Cura.

Vi ska ta reda på kön. Har gjort alla gånger.

Har redan kikat på nubben på bilderna från kub å försöker gissa.

Finns ju nub theory men också skull theory men den ska inte vara lika "säker".

Jag har gjort baking sida testet också några gånger för skojs skull som visat på flicka.

Köpte hem ett test också från ebay som hette pink or blue. Också bara för skojs skull. Jag gjorde det med dottern och då stämde det. Men det är ju 50/50 ???? haha men roande iaf.

Nu säger iaf nub theory flicka och skull theory pojke.
    Jag har inte riktigt satt mig in i nub teorin ännu, får väl ta och läsa på:) När vi var på kub-ultraljudet kom jag på mig själv att säga "han" flera ggr:) Om det är någon undermedveten magkänsla återstår att se. När jag väntade sonen så var jag 100 på att det var en tjej..så jag ger inte mycket för den där magkänslan..haha.. Statistiskt borde det bli en tjej för denna bebis är det åttonde syskonbarnet och av dessa är 6 pojkar och 1 flicka!
  • RobzMarley
    EmPe skrev 2015-11-12 18:28:44 följande:
    Jag har inte riktigt satt mig in i nub teorin ännu, får väl ta och läsa på:) När vi var på kub-ultraljudet kom jag på mig själv att säga "han" flera ggr:) Om det är någon undermedveten magkänsla återstår att se. När jag väntade sonen så var jag 100 på att det var en tjej..så jag ger inte mycket för den där magkänslan..haha.. Statistiskt borde det bli en tjej för denna bebis är det åttonde syskonbarnet och av dessa är 6 pojkar och 1 flicka!
    Spännande!! Jag vet inte alls heller här. Velar fram o tillbaka vad det kan vara.

Jag mår illa än men inte lika farligt. Kommer mer på eftermiddagar kvällen. Äter mkt god aptit.

Jätteömma bröst. Känner av fogarna ischias o nere i ryggen. Jag är andfådd fortfarande o rätt svullen liksom. Särskilt em kväll. Jobbigt att andas o bocka sig ner. Min kropp tror redan att den är höggravid. Kissar 2-5 ggr per natt. Humöret är katastrof. Irriterad.

Jag tror jag har känt av bebis! Känner litet fladder en bit nedanför naveln ibland.

Sen berättade jag för min klass igår. Som blev jätteledsna. :-/

Just nu så trött o ont i huvudet

12+3 enligt kub o 13+1 en SM

Hur mår ni?
  • Familjenholm
    RobzMarley skrev 2015-11-11 21:29:24 följande:

Ellerhur! Hade jag gått dit jag hör till så hade jag inte blivit erbjuden eftersom jag är yngre ön 32 eller var det 33, såfall hade jag fått betala 2600 eller var det 1600..

Vart går du normalt sätt? Jag tror att Ellenbogen hade sin gräns vid 33, känns surt. Vi fick betala runt 1700 kr för vårt.
  • Familjenholm
    EmPe skrev 2015-11-12 15:03:32 följande:

Ja det börjar bli ganska frusterande, framför allt eftersom mitt började så tidigt. Vad skönt att höra att du mår bättre nu. :)

Åhh vad roligt, då har ni bara några dagar efter oss. :) Ja vi ska ta reda på kön, jag tror att det är en flicka. Har du någon känsla av vad ni väntar?

Vi ska faktiskt på ett ultraljud på fredag också, som vi har bokat och betalar för själv. Då vågen fortfarande visar minus 11 kg och jag fortfarande måste äta zofran vill jag kolla att allt är bra då jag är sjukt orolig.

Imorgon ska jag till läkaren och få svar på mina sköldkörtelprover, de förra var inte bra som de tog när jag låg inne. Sedan fick jag veta när jag var hos BM idag att mina järndepåer var höga så de provet tog de också om idag. Hoppas så att mina resultat imorgon är bättre, trött på denna oro.
Svar på tråden Vårbebis Malmö 2016