• EmPe

Vårbebis Malmö 2016

Hej!

Några fler där ute som väntar en liten vårbebis? Själv har jag nyligen plussat så om allt går väl väntas ett litet syskon i början av april!

• Svar på tråden Vårbebis Malmö 2016
  • Familjenholm

Tänkte höra med er i tråden om någon av er kommer att vaccinera er mot influensan? Jag har inte riktigt bestämt mig än, men jag kan göra det från och med torsdag då jag går in i vecka 17 (16+0).

• EmPe
    Familjenholm skrev 2015-11-17 14:55:46 följande:
    Ja det börjar bli ganska frusterande, framför allt eftersom mitt började så tidigt. Vad skönt att höra att du mår bättre nu. :)

Åhh vad roligt, då har ni bara några dagar efter oss. :) Ja vi ska ta reda på kön, jag tror att det är en flicka. Har du någon känsla av vad ni väntar?

Vi ska faktiskt på ett ultraljud på fredag också, som vi har bokat och betalar för själv. Då vågen fortfarande visar minus 11 kg och jag fortfarande måste äta zofran vill jag kolla att allt är bra då jag är sjukt orolig.

Imorgon ska jag till läkaren och få svar på mina sköldkörtelprover, de förra var inte bra som de tog när jag låg inne. Sedan fick jag veta när jag var hos BM idag att mina järndepåer var höga så de provet tog de också om idag. Hoppas så att mina resultat imorgon är bättre, trött på denna oro.
    Oj..har du gått ner 11 kg?! Skönt med ett extra ul. Hoppas det kan lugna dig.

Jag tror nog att vi väntar en liten kille till. Kom på mig själv med att säga "han" flera gånger när vi var på ul:) Sen satte jag mig in i nub-teorin och enligt den är det också en kille. Haha..ska bli så kul att få veta.

Lycka till i morgon!
  • EmPe
    Familjenholm skrev 2015-11-17 15:01:22 följande:

Tänkte höra med er i tråden om någon av er kommer att vaccinera er mot influensan? Jag har inte riktigt bestämt mig än, men jag kan göra det från och med torsdag då jag går in i vecka 17 (16+0).

Jag ska inte vaccinera mig. Gjorde inte det sist jag var gravid heller.
  • RobzMarley
    Familjenholm skrev 2015-11-17 14:49:19 följande:
    Vart går du normalt sätt? Jag tror att Ellenbogen hade sin gräns vid 33, känns surt. Vi fick betala runt 1700 kr för vårt.
    På Cura. Förstår inte varför de inte erbjuder alla. Många andra länder som gör det.
  • RobzMarley
    Familjenholm skrev 2015-11-17 14:55:46 följande:
    Ja det börjar bli ganska frusterande, framför allt eftersom mitt började så tidigt. Vad skönt att höra att du mår bättre nu. :)

Åhh vad roligt, då har ni bara några dagar efter oss. :) Ja vi ska ta reda på kön, jag tror att det är en flicka. Har du någon känsla av vad ni väntar?

Vi ska faktiskt på ett ultraljud på fredag också, som vi har bokat och betalar för själv. Då vågen fortfarande visar minus 11 kg och jag fortfarande måste äta zofran vill jag kolla att allt är bra då jag är sjukt orolig.

Imorgon ska jag till läkaren och få svar på mina sköldkörtelprover, de förra var inte bra som de tog när jag låg inne. Sedan fick jag veta när jag var hos BM idag att mina järndepåer var höga så de provet tog de också om idag. Hoppas så att mina resultat imorgon är bättre, trött på denna oro.
    Men oj 11 kg! Hur gick ul??
  • RobzMarley

Var hos BM igår o fick lyssna på hjärtljuden. Bebis ville inte ligga still så det var svårt.

Här har jag börjat tro det är en pojke. I början har jag trott på tjej. Men nu har mina naglar blivit så hårda (med dottern klövs de på mitten) och haft UVI vilket jag hade jätteofta m killarna men aldrig med dottern

• EmPe
    RobzMarley skrev 2015-11-28 09:15:28 följande:

Var hos BM igår o fick lyssna på hjärtljuden. Bebis ville inte ligga still så det var svårt.

Här har jag börjat tro det är en pojke. I början har jag trott på tjej. Men nu har mina naglar blivit så hårda (med dottern klövs de på mitten) och haft UVI vilket jag hade jätteofta m killarna men aldrig med dottern

Så härligt att lyssna på hjärtljud<3 Jag har en doppler så jag lyssnar själv lite då och då:)

Jag tror också att jag väntar en pojke! Ska bli så spännande att få veta den 15/12. När har du rul?

Ingen fb grupp än men jag skapar gärna en. Får bli på måndag dock för vi har gäster hela helgen:)
  • RobzMarley
    EmPe skrev 2015-11-28 11:41:58 följande:
    Så härligt att lyssna på hjärtljud<3 Jag har en doppler så jag lyssnar själv lite då och då:)

Jag tror också att jag väntar en pojke! Ska bli så spännande att få veta den 15/12. När har du rul?

Ingen fb grupp än men jag skapar gärna en. Får bli på måndag dock för vi har gäster hela helgen:)
    Åh mysigt ha en egen doppler. Jag har varit lite sugen på en!

Skoj med gäster!!
  • EmPe
    RobzMarley skrev 2015-11-28 21:14:46 följande:
    Åh mysigt ha en egen doppler. Jag har varit lite sugen på en!

Skoj med gäster!!
    Tänkte skapa en fb-grupp nu men för att göra det måste jag lägga till en medlem. Kan du skicka pm med ditt namn så jag kan lägga till dig? Ska jag göra gruppen hemlig eller sluten?
Svar på tråden Vårbebis Malmö 2016