Inlägg från: Milleman |Visa alla inlägg
  • Milleman

BF april 2016

Hur mår ni? Julstress?
    Här har magen ploppat ut för att inte gå in igen :P hittills har den kunnat gömma sig inne i magen när jag legat ner men nu är det en bula. Sista lilla onyttighetsrycket nu över juldagarna sen ska jag verkligen försöka leva och äta nyttigt sista månaderna!

• Milleman
    Paro skrev 2015-12-23 10:34:36 följande:

Hej!

Jag ska köpa sista julklapparna på lunchen. Ikväll är det uppesittarkväll med den klassiska bingon :)

Magen har blivit stor, många tror jag ska föda i jan...haha! Nu känner jag sparkar tydligt och det känns bra. Har moderkakan fram...för tillfället mår jag fantastiskt bra! Hoppas ni alla mår bra, att magarna växer som de ska och att ni får en god jul!

Åh det låter då mysigt med uppesittarkväll! Är det bara vi som inte hinner med det? :P min man slutar jobba 18, sen hämta den beställda maten, sen har tomtenissarna tapetserat sonens rum och ikvällska de (läs vi) skruva ihop ny säng och möblera.
    Vore ju däremot toppmysigt med bingo. Ska nog försöka jobba på här lite nu så vi hinner :D
  • Milleman
    JosefineD85 skrev 2015-12-26 14:58:30 följande:
    Hej tjejer!!

Finns det någon fb-grupp med bf i april?? Tacksam för svar
    Vi har en för de som bor i Gbg. Vet inte om det finns en för Sverige :)
  • Milleman

Hur mycket har ni gått upp i vikt hittills?

Jag tycker det börjat bli tungt nu sista veckan. Svårt att sitta och äta. Trycker upp mot lungorna. Och min foglossning är ordentlig nu.

Men bebisen sparkar som bara den. Igår så jag nästan tappade andan :D

• Milleman
    mintuu skrev 2015-12-27 09:35:18 följande:

Snart 29 dec. äntligen får ja se den lilla igen! Ska bli så kul! Var på rul den 2dec så lite större ä den väl nu i v 23:) lite negativ känsla idag då man känner att alla ens vänner vänder eller va man säger, i början va de så gulligull o inget skulle ändras, nu får man aldrig följa me ut o hitta på nått för allt går ut på o supa tydligen bara då man kan umgås.. Och även fast jag sagt att jag gärna följer me som vanligt fast nykter. Och jag har försökt bjudit till själv också men funkar inte de heller :( Man blir o känna sig så ensam. Och ledsen, som tur är har ja min kära sambo som stöttar mig.. Förlåt för negativt inlägg :(

Trist att det blivit så. Jag var inte den festande typen innan heller så jag märkte inte så stor skillnad men har hört fler där det blir så.
    Min största vinst i vänskap fick jag vid min första graviditet. Genom familjeliv hade vi en göteborgsgrupp och nu 5 år senare är två av familjerna därifrån våra bästa vänner :) så tyvärr förlorar man väl en del vänner som inte är i samma stadie i livet, men man vinner en massa nya vänner :)

Kul med ultraljud :)
  • Milleman
    Josefine85 skrev 2015-12-27 14:49:06 följande:

Har gått upp typ 4 kg och går in i vecka 24 i morgon.. Gick inte upp något alls i början, så dedär kilona har kommit senaste veckorna!

Gick upp över 30 med första och typ 20 men andra...hoppas slippa det denna gång, och det verkar ju faktiskt så :)

Loke -07, Alvin -09
    Då är vi lika. Har också gått upp ca 4 kg (vägde mig innan jul så har väl gått upp några kilo till nu haha)
    Förra graviditeten gick jag upp 30. Hade redan vid denna tiden gått upp mycket. Vill absolut inte gå upp så mycket igen. Hujedamej vad tungt!
  • Milleman
    Nonym skrev 2015-12-27 15:24:18 följande:

Vecka 26 idag

Varit på mitt första samtal med Aurora bm och ska dit igen i januari, plus att jag skulle få tid till psykolog.. Känns bra att de tar min förlossningsrädsla på allvar!

Vad skönt att du känner dig nöjd! Det är ju en bra start :)

Min läkare är mer rädd och nervös för min förlossning än vad jag är. Jag vet inte om jag borde vara mer orolig. Vill på tillväxtultraljud innan jag kan bli orolig.
  • Milleman
    Josefine85 skrev 2015-12-31 08:26:30 följande:

Jag har börjat bli så andfådd! Måste typ halvsitta och sova då det känns som om lungorna inte får tillräckligt med luft när jag ligger ner! Å så är man bara i vecka 24 och en hel evighet utav graviditeten är kvar :'(

En kort hundpromenad känns som ett 7-milslopp.. Flåset är helt värdelöst och bebisen trycker på nån nerv i magen så jag får jättehåll!

Fler som känner igen sig, eller är det bara jag?

Passar på att önska er alla ett riktigt gott nytt år!

Loke -07, Alvin -09
    Är det inget som du kan få hjälp med? Tänker att om järnvärdet är lågt så är du tröttare och då mer andfådd, eller? Jag kan inte det där.
    Jag märker när jag ligger på rygg att det tar emot lite att andas och jag kan inte sitta för länge i en viss ställning när jag äter.
    Men jag är inte supertjock än, lär väl få mer problem sen :|
    Däremot måste jag ha stödstrumpor hela tiden. Tror mitt blodtryck är ohälsosamt lågt stundtals.

En magbild v 24
  • Milleman
    Paro skrev 2015-12-31 12:30:20 följande:
    Likadant för mig, så andfådd och jag är bara i vecka 24.

Passar på och önskar er en fin nyårsafton och början på 2016, så mycket fint som ligger framför oss tjejer!!! :D
    Ja jag längtar så mycket inför april och främst till sommaren! Vi tänkte ut på långsegling och jag läääängtar!
  • Milleman

Ibland ska en man bara hålla käften :P
    Jag misstänker att bebisen ligger och trycker på blåsan för jag kissar som aldrig förr. Hela tiden typ. Och min man hävdar att jag ska försöka knipa och inte tänka så mycket på att jag är kissnödig. Man kan ju faktiskt hålla sig rätt länge.
    Gargh :P

Svar på tråden BF april 2016