Inlägg från: Milleman |Visa alla inlägg
  • Milleman

BF april 2016

Pauliina skrev 2016-01-04 09:56:42 följande:

V 26 idag, tre dagar till tvåsiffrigt "omg"!!

Här är det v 25, milstolpe. Men om 12 dagar firar vi 2-siffrigt :D jisses

Igår var jag rädd att förlossningen startat. Tryck neråt, ont i magen och en mycket konstig känsla. Vill inte ha barn innan v 35 :O
  • Milleman
    Pauliina skrev 2016-01-04 13:41:51 följande:
    Tycker denna gång går alldeles för fort. Har börjat få "småpanik". Köper kläder, letar barnvagn och inser att de också kan vara bara 12 V kvar.. Ojoj. Endå är de tredje barnet :)
    Jag som tycker tiden stannat av :P
  • Milleman
    Malla1 skrev 2016-01-09 11:09:37 följande:

Molande värk i magen, tryck neråt och "bakåt rumpan" och sammandragningar fast jag bara sitter still, börjar bli lite orolig nu.

Så har jag med haft det. Fick inte tag på min bm och det har lugnat sig lite. Men det känns vissa stunder som att förlossning startar. Det vill jag inte än på 10 veckor.
    Alla graviditeter är ju olika och jag försöker tänka att det känns annorlunda för att det är andra gången.
  • Milleman
    Malla1 skrev 2016-01-09 14:58:56 följande:

Ja jag tänker oxå så, men riskerna är ju större att få för tidigt ju fler barn man har varit gravid, och det va ju inte längesen jag var gravid sist, så jag hoppas att min livmoder håller haha

Nu ikväll har jag haft väldigt ont i magen :( ganska långt ner. Men inte sammandragningar vad jag känt. Och lillan rör sig så det känns bra.
    Fick dock av misstag i mig mjöl idag så går väl hoppas det är det som gör ont.
  • Milleman
    Bebisfeber84 skrev 2016-01-10 20:58:15 följande:
    Vad jobbigt med alla era sammandragningar. Jag har också massa sammandragningar och magen blir stenhård och jag får hög puls samt svårare andas. Normalt? Jag skulle ha lite jobbresor till Göteborg (från Stockholm) i början på feb men att flyga känns inte helt ok och tåg känns som det blir för tungt och långa dagar. Vad tror ni, kommer arbetsgivaren förstå om jag hoppar det? Det är inte viktigt att just jag är närvarande.. Har också jobbig foglossning men den är mest på kvällarna, då har jag svårt att komma upp ur soffan utan mannens hjälp
    Jag skulle inte åkt med. Men så är det här med graviditet inget min kropp gillar heller. Som läkarna säger, jag är inte gjort för att vara gravid, däremot för att föda barn. Och det är ju tur att veta att ungen kommer komma ut ;)

Vi ska åka till mina föräldrar i Skåne med bil i början av februari. 20 mil. Det är sista gången vi lämnar Göteborg för längre trippar skulle jag tro.
  • Milleman

Jag vet inte varför men jag kan inte njuta av den växande magen. Skäms över att jag skäms över magen. Känns hemskt och onaturligt. Men rädslan för att bli lika tjock och tung som sist (största sf-mått 43 och viktuppgång 30 kg) är så stor att jag tycker det är jobbigt att se magen växa.
    Älskar att känna sparkar och det här så jag är överlycklig över bebisen, bara inte över att bli tjockare :/

• Milleman

Tillägg till ovan inlägg. Menar att det känns hemskt och onaturligt att inte vara lycklig över magen.

• Milleman

Här är förresten min mage i vecka 25! Har ni andra magbilder? Kan ju vara kul att se att man inte är ensam om att bli större :)

• Milleman
    Två prinsar skrev 2016-01-11 08:43:38 följande:

Hej
    Får oxå sammandragningar om jag är igång för mycket...känns som om man får börja lyssna på kroppen nu :)
    Vill ju inte riskera att sätta igång något för tidigt!!
    Men med fyra barn hemma varav en är 2 1/2 år och en är 7 månader så kan man inte vila när man själv vill :))
    Måste fråga er andra, är era små liv i magen aktiva? Vår lilla kille i magen är väldigt lugn och försiktig...kommer inte riktigt ihåg hur de andra varit men har för mig att jag känt dom betydligt mer och oftare under dagarna.

Jag får mest sammandragningar i vila.

Ja vi har en riktig livlig en. Tvärtom mot när storebror låg i magen. Men jag har moderkakan bak nu. Märks stor skillnad. Så fort jag lägger mig ned börjas det sparkas. Kan se en rutin på det. Bebis alltid vaken 22-00 :)
  • Milleman

Issi: vår stora krav var att det skulle gå att flytta babyskydd från bil till vagn. Vi är mycket ute på äventyr och åker iväg så det var väldigt skönt sist att bara kunna flytta bebis utan att väcka.
    Vi hade dessutom med babyskyddet på båten då Milton kunde spännas fast i det och då var det smidigt att kunna sätta på vagnen :)

Svar på tråden BF april 2016