Inlägg från: Pauliina |Visa alla inlägg
  • Pauliina

BF april 2016

squib skrev 2015-08-20 17:24:57 följande:
    Jaaaaa! :( Hur ska man lyckas dölja det fram till man tycker det är ok att berätta. Känns löjligt att gå och se tokgravid ut och påstå att man inte alls är det, Vad har du för bf, Pauliina? Första barnet?
    11/4, tredje barnet, men endå.. Går runt med pösiga kläder, mitt i sensommar värmen.. Puh :(
  • Pauliina
    Idilia skrev 2015-08-20 17:42:43 följande:

Ja, min lilla går på förskola. Så jag vet ju att hon får vara ute och leka där. Och hon är hemma en dag i veckan med sin pappa som är jättebra på att vara ute och leka. Men många dagar hämtar jag henne tidigt på eftermiddagen och så blir det inte mycket gjort.

Pauliina: jag som tyckte min mage var stor, det måste vara svårt att dölja. Har inga tips tyvärr.
    Jag är inte smal om man säger så men en utåt stående mage har jag faktiskt inte haft (förutom med de andra barnen) så denna gång får vi se hur länge den går att dölja.. Hello spanx
  • Pauliina
    squib skrev 2015-08-21 07:12:06 följande:
    Ja! Tights och Oversize tröjor. :D
    Längtar till efter RUL när man kan gå med finare mammakläder och faktiskt visa upp kulan :) men tills dess, tights och oversize :)
  • Pauliina

Går in i vecka 8 imorgon och idag har jag inte alls mått illa i den omfattnings som tidigare. Aptiten är fortfarande puts väck men har inte behövt ta postafen. De gör mig orolig. Haft molvärk i ryggen också som jag inte haft tidigare. Hoppas de inte är något bara..

Borde vara glad att jag sluppit illamåendet.

• Pauliina
    ellami skrev 2015-08-24 21:28:48 följande:
    Jag var jättenere häromdagen. Mitt hemska illamående försvann bara sådär och jag fick tom en del av aptiten tillbaka, kunde plötsligt äta det mesta (från att dagen innan inte kunnat äta något alls). Var säker på att det var kört, igen, för mitt MA började med att alla symptom försvann i v 10 när fostret dog. Var så himla ledsen och orolig... Men försökte även påminna mig själv om att symptomen kom och gick även med ettan och det gick ju vägen. Nu mår jag illa igen, hängde precis över toastolen och kräktes tacksamt :) så du är inte ensam om att känna denna oro, men jag vill även påminna dig om att det är helt normalt att symptom kommer och går och ändras från dag till dag!
    Ja Jag borde veta men dum som man är så tänker man på de, hade jag nog gjort även om jag väntade 10:e barnet ;) vi väntar barn, inte missfall :)
  • Pauliina

Nu har de gått några dagar utan illamående och magen är inte alls lika uppblåst. Nästan så man känner sig "normal" :)

• Pauliina

Nu hoppas vi illamåendet fortsätter hålla sig i schack. Känner av "suget" i magen men inte mer än så. Har några mil framför mig nu, påväg till Ullared över helgen så något annat har jag och tänka på :)

• Pauliina

Hejsan på er! Går in i vecka 10 imorgon , 1/4 avklarat! Jag har nu varit fri från illamåendet i två veckor. Lite orolig är man, kan tillochmed dricka kaffe igen. Molvärk är nog de enda jag känner.

Ska till bm på torsdag, blodsocker, blodtryck och urinprov ska också lämnas. Och så har vi berättat för dem i släkten, magen går INTE att dölja, haha. Hoppas ni alla mår bra!

• Pauliina
    squib skrev 2015-09-08 18:58:53 följande:

Vad sa släkten? Mitt illamående håller i sig, men har börjat få småsug helt plötsligt. Idag var det rostade cashewnötter! Mmmmm :)

Svärmor va den som gav bäst reaktion, hon börja gråta den stackarn :) mamma va lite "jaha" men hade förväntat de. Annars har de bara varit "ja om de är de ni vill, grattis"..

Ja småsug har jag med, speciellt efter center/plopp/all choklad ;) sedan är jag konditor så de blir en del bak. Igår gjorde jag kanelbullekladdkaka :)
Svar på tråden BF april 2016