Inlägg från: Pauliina |Visa alla inlägg
  • Pauliina

BF april 2016

squib skrev 2015-09-28 20:34:06 följande:
    Är det bättre med oron nu? Jag tycker att det kommer

över en då och då. Nu har vi snart ul så förhoppningsvis kommer det att lugna nerverna. Spänd förväntan.
    Tack för att du frågar. De är bättre idag. Har lugnat ner mig lite och tar lite dagen som den kommer. Ska boka rul imorgon, första gången jag behöver göra de själv faktiskt.
  • Pauliina

De va inte de enklaste och få samtalstid på mödrahälsovården, vill gärna boka rul :( får försöka imorgon igen

• Pauliina

Här sitter man och kolla på one born every minute och längtar till förlossning :)

• Pauliina

Fick äntligen samtalstid med mvc. Dem hade inte öppna bokningen för november ännu, tydligen ska jag inte dit förrän runt 4-5 november så dem kommer skicka hem kallelse.

• Pauliina

Foglossning : detta förfärliga fenomen. Första graviditeten kom den ungefär halvvägs och va hemsk! Med andra kändes de knappt. Nu trodde jag på de sistnämnda men aj. Ligger jag ner för länge blir jag som agda 95 år. Varför ska detta finnas..

• Pauliina
    Idilia skrev 2015-10-04 16:52:26 följande:

Jag funderar på om jag kände fosterrörelser idag. Trots att det är löjligt tidigt (11+5). Men det liksom drog till lite långt ner och långt fram i magen. Inte så att hela livmodern spände sig, det har den gjort innan. Får vänta och se om det kommer mer. Minns inte riktigt hur det kändes med dottern i början, men då var det mycket senare.

I början har jag känt som en fiskstjärt som snärtar till, hur mysigt som helst. Känt de nägon gång nu (12+6). Längtar till de riktiga. Kom ungefär v 16-17 förra gången.
  • Pauliina

Äntligen kan nedräkningen börja, de efterlängtade brevet om RUL kom idag! 5/11 är de dags :) yeeeeey!! V 17+2 (v18) är jag i då.

• Pauliina
    ellami skrev 2015-10-08 19:43:43 följande:
    Oj vad tidigt :) jag har mitt 10/11 och är då 19+1.
    Men idag fick jag höra hjärtslagen hos bm <3 (är i v 15).
    Ja enligt bm ska jag vara i 17+5 då men vi har delade meningar om de. Men jag har nog alltid haft tidigt. Förra va jag beräknad 15/4, och fick mitt ultraljud 11/11, så rätt lika denna gång. Skönt tycker jag, haha :)
  • Pauliina

Idag efter jag lämnat barnen på dagis åkte jag till affären för att leta, och jag hitta! Croissanter (stavningen kanske inte va rätt), och de va exakt som jag ville ha dem i smaken. Haft craving efter dessa lääänge. Hej kärlekshandtag efter dessa kommande frukostar :)

• Pauliina

Åkt på årets första jobbiga förkylning. Ont i båda öronen och halsen. Hade så gärna velat ta något starkare än alvedon :(

Svar på tråden BF april 2016