Inlägg från: Pauliina |Visa alla inlägg
  • Pauliina

BF april 2016

Issi skrev 2015-10-14 08:48:48 följande:
    Oroa dig inte! De har satt gränsen vid 1:200 av en anledning, över det behöver du inte fundera på det. En som fått 1:20 000 har ju också "risk" om man ska se det så. Precis som att en som får 1:2 också har 50% chans att få e tt helt friskt barn. För övrigt är 1:1500 ett bra resultat som jag förstår det.

Är det någon mer än jag som är sjukligt trött hela tiden? Jag har inte kunnat jobba ordentligt sista veckan, är trött och får lätt huvudvärk. Känner av fogarna också vilket gör att jag helst inte rör mig för mkt, gör mig säkert också trött. Hämtade ut järntabletterna igår, tidigare än anvisat men det kanske hjälper. Om jag inte blri piggare får jag gå ner i tid för just nu slösar jag bara arbetstid på ingenting (jobbar självständigt på begränsad tid).
    Här har jag väldigt ont i fogarna och huvudvärk har jag nu haft i fyra dagar, sådan som inte alvedon biter på. Hoppas de blir bättre med tröttheten!
  • Pauliina
    camillis86 skrev 2015-10-14 11:09:06 följande:

Tjejer har ni börjat fundera el redan valt namn?! Vi har redan bestämt! Blir det en pojke så blir det Filip och en flicka Ellie! Sen återstår ju bara att se om namnen fortfarande passar när bebisen tittat ut! :)

Vi har inte riktigt pratat om de. Första sonen visste min man redan vad han skulle heta, de visste han redan när han va yngre. Andra sonen fick sitt namn dagen innan papprena skulle vara inne, så när han va tre månader. Så vi hoppas vi ska komma överens när vi varit på rul. Jag har några namn jag gillar :) kallar magen August just för att inte bli "chockad" om de är ännu en kille.
  • Pauliina
    Emma90 skrev 2015-10-15 07:16:18 följande:

Hej tjejer :)
    Jag hoppar gärna in här om det är okej. Jag och sambon väntar vårt andra barn med bf 12/4. Vi har en pojke på 13 månader här hemma så det blir inte mycket vilande för min del. Fick erbjudande om kub fast min ålder tack vare att det blir tajt mellan barnen. Fick en siffra på 1/23112 så vi blev jätte nöjda. Flick namn är vi överens om, blir en liten Hailey. Pojk namn va vi överens om men båda har börjat vela lite, men det är ju många månader kvar så ingen stress :)

Välkommen! :)
  • Pauliina

Idag är de ett bm besök för min del. Jag bad om ett besök mellan förra besöket och rul som är 5/11. Egentligen bara för att kolla så allt är som de ska med blodtryck och så. Om jag vågar så ska jag fråga om hon kan försöka och lyssna efter hjärtljuden, men vet att de kan vara för tidigt.

• Pauliina
    MariaOchNiklas skrev 2015-10-15 09:53:00 följande:
    Här lyssnar de inte på hjärtat före besöket i v 25. Frågade om det när vi väntade nr och jag hade haft massa blödningar. Då förklara hon att de inte gjorde det före vecka 25 pga om de inte skulle hitta hjärtljudet pga att det ligger fel/gömt och det skulle bara göra en mer orolig. Gick och köpte mig en angelsound på teknikmagasinet och prova själv i v 14-15 för att göra mig lugnare. Hittade hjärtat på en gång. Nu med nr har jag införskaffat en sådan igen och igår tog det lång tid innan jag lyckades hitta hjärtljudet. Är i v 14+3.
    17/4-12 & 18/12-13 våra prinsessor ?
    Funderar på att köpa en sådan kag med. Med första lyssna dem i v 20. Med andra v 17. Men får glatt vänta till nästa besök 19/11 :)
  • Pauliina
    ellami skrev 2015-10-15 12:49:21 följande:
    Jag fick ett besök mellan kub och rul i v 15, mest pga oron efter mitt MA i v 13 senast. Gulligt av min bm. Hursomhelst frågade jag om vi kan lyssna på hjärtat, vet att det annars inte är rutin att man gör det förrän första besöket efter rul, vilket brukar va kring v 20 och framåt men å andra sidan brukar man inte heller ha några besök mellan inskrivning och rul. Absolut vi kan prova sa hon men att det kan va svårt att hitta hjärtat. Kan tala om att hjärtat hittade hon på ett ögonblick :) var inte alls svårt, hehe. Var så mysigt!
    Åå vad mysigt :)
  • Pauliina
    ellami skrev 2015-10-15 17:20:22 följande:

Någon som börjat känna rörelser? Jag har moderkakan i framvägg precis som med ettan och då kände jag inget förrän v 20 men då vart det en rejäl och tydlig spark, kände alltså inget fladder eller så innan. Nu är jag i v 16 och det känns nästan som en omöjlighet med moderkakan i framvägg men både idag och igår har jag vid några tillfällen känt små buffar låångt ner där bebisen bör vara, alltså inga fantomsparkar som har med tarmarna att göra. Men det är ju så korta ögonblick som jag känner buffarna att jag inte kan känna efter om det verkligen är bebis. Men nu kändes det precis igen och jag börjar bli mer o mer övertygad!

Jag tyckte jag kände buff igår. Men eftersom de inte kommer regelbundet så vet jag inte säkert :)
  • Pauliina

Snart går jag in i v 16, och hungern ökar. Ikväll vart de fattiga riddare. Är annars ingen matälskare och äter inte så ofta jag borde. Kanske något positivt med denna graviditet :)

• Pauliina

Jag har så ont i min vänstra skinka om jag sitter på golvet eller med korsade ben. Tog upp de med bm och hon avfärdade foglossning och påstod att de va ischias. Jag har haft problem med fogarna båda mina tidigare graviditeter så vet inte vad jag ska tro. Ont har jag iaf och kan ibland inte gå.

• Pauliina
    Milleman skrev 2015-10-21 08:51:59 följande:

Idag har jag varit gravid i 100 dagar. Milstolpe :)

Härligt!! Här firar jag med pepparkakor, de är två veckor kvar till rul idag :)
Svar på tråden BF april 2016