• elinaehn

vad gör era elvaåringar?

Min tös är helt klart i en mellanålder. när hon träffar kompisar är det svårt att hitta nivå ibland för henne, ska de leka eller "hänga", kan man ta fram barbies eller ska man bara hålla på med youtube? vad mer kan man GÖRA liksom. sådär famlar hon runt och jag skulle gärna vilja ge henne lite fler tips på alternativ. Vad gör era elvaåringar?

• Svar på tråden vad gör era elvaåringar?
  • Aniiee

Brorsans 11-åring (också tjej) och hennes kompisar bakar, lagar mat, sticker ut och cyklar, spelar TV-spel, leker, snackar, gör läxor, pratar om killar och tjejer och kärlek och saker som händer, leker och pysslar med hundarna och gör lite allt möjligt.

Din dotter kanske skulle behöva ett intresse, något att göra mer bestämt ibland. Behöver inte vara organiserat så, det kanske räcker att säga att hon ska ha en matlagningsdag i veckan, och att det är helt ok att hon har kompisar över d, så de kan laga mat tillsammans. Eller något....

Though we think we witness, we're part of the scene.
  • scanmia

bakar något
    hoppar rep
    hoppat på studsmattan
    tar hunden till parken
    cyklar en sväng
    pysslar: ritar, målar, gör en tidning
    spelar kort eller andra spel
    klättrar i träd/bygger kojor
    mm, etc, osv...

• lövet2

Ensam ritar hon eller spelar MineCraft. Med kompis blir det ofta att spela Wii Just Dance 4, eller så är de ute och cyklar.

• scrapparlotta

Har åxå en tjej som är 11 år i höst och hon är åxå precis som din dotter.... det är svårt ibland när hon har kompisar här att veta vad dom ska göra....en del av hennes kompisar har kommit lite längre än vad min dotter har gjort åxå. En del har börjat med smink och pratar lite killar....min dotter är totalt ointresserad av smink (tror, som det känns just nu i alla fall, att hon aldrig kommer intressera sig om smink). Så det är en svårt ålder säkert....så därför väljer hon många gånger att leka med lillasyster istället som är två år yngre. Vet inte om det alltid är rätt val, det känns som om hon kommer efter ännu mer då....men samtidigt kan jag ju inte tvinga henne att leka med sina kompisar. Är bara lite orolig att hon blir utanför tillslut....

Svar på tråden vad gör era elvaåringar?