• almasmamma

Ivf falun hösten 2015

Hej! 

Vi ska göra vårt första ivf, och vi valde att göra det i Falun. Nyfiken om det är fler som ligger i startgroparna för ivf i dagarna? Börjar med sprutor nästa vecka och planerar äggplock och återföring runt vecka 34. 
    Vore kul om vi var fler som man kan bolla tankar och funderingar med

• Svar på tråden Ivf falun hösten 2015
  • Vallmo78

Låter lovande att alla är gravid :D håller tummarna för dig att ni lyckas denna gång. Det är första gången vi har gjort lei. Lei är lokal skrapning i livmodern. Det ska ev förbättra chansen men vi får se.

finee skrev 2016-08-29 21:10:29 följande:

Hej! Välkommen Tråden är väl inte så jätteaktiv längre, men ett stabilt gäng Jag kom in på sluttampen då nästan alla redan var gravida.

Jag har inte fått lei, men intralipiddropp. Vad är skillnaden? Är det första gången du får det? Jag gjorde ett färskförsök i maj som blev ett plus, men sen ett mkt tidigt missfall. Om jag plussar detta försök ska jag ringa på en gång och få mer dropp så fort som möjligt. Beklagar dina missfall! Hoppas nästa vill stanna.Tack för tummar och tår

• MamaSniff

Välkommen Vallmo! Håller som de andra tummarna för att lei ska fungera för er. Har inte gjort det själv så har inget att bidra med tyvärr.

Tycker det är så givande att få följa med på alla era resor till de efterlängtade barnen. Även om vår IVF resa blev kort känns det lite som om man alltid kommer att tillhöra den världen. Så tack för att ni delar med er!

• finee

Liten uppdatering: Fick det här suuupersvaga idag på ÄL+13. Med ett testa-tidigt-test som mäter från 10mlU. Så det är tyvärr nog alldeles för svagt för att vara något. Sannolikt en så kallad kemisk graviditet

• MamaSniff

Finee, det är ju ett plus. Som du skriver kan det ju visa sig att det inte blir starkare men det kan ju också vara början på något underbart. Enda sättet att veta är att vänta. Något som man ju är mer än lovligt trött på som IVF-are.

Har glömt om du skrivit innan, har du plussat förut? Eller är det här första?

Kramar i massor och jag hoppas på starkare test om några dagar.

• finee
    MamaSniff skrev 2016-09-02 11:03:36 följande:

Finee, det är ju ett plus. Som du skriver kan det ju visa sig att det inte blir starkare men det kan ju också vara början på något underbart. Enda sättet att veta är att vänta. Något som man ju är mer än lovligt trött på som IVF-are.

Har glömt om du skrivit innan, har du plussat förut? Eller är det här första?

Kramar i massor och jag hoppas på starkare test om några dagar.

Jo, jag hoppas ju verkligen att det ska bli starkare. Jag plussade vid färskförsöket i maj. Då hade jag ganska starkt test (samma märke) på eftermiddagen (hade hållt mig i 5timmar) på ÄL+14. Det blev ett mycket tidigt missfall/kemisk graviditet, började blöda på ÄL+18 Så det är bog den erfarenheten som gör mig orolig, trots att det ju är ett svagt plus Tack för ditt stöd Kram
  • MamaSniff

Ja, då förstår jag att det känns osäkert. Vi hade liknande; plussade på färsk men började blöda några dagar efter testdag. På fet-försöket plussade vi på ÄL + 12 men fick sedan ett mycket svagare test på ÄL + 14. Var helt säker på att det var kört men måste ha berott på utspädd urin eller något för nu ligger hon här och sover!

Så försök att ha is i magen. Eller skit i isen och bara tillåt dig själv att känna det du känner. Jag Fortsätter att hålla tummar och tår.

• finee

Vilken rysare att ni plussa på ÄL+12 men sen fick svagare på ÄL+14! Underbart att det gick vägen och att er lilla plutta ligger och sover vid dig nu <3

Åh, vad härlig du är gällande is i magen-rådet, hahaha, det är ju precis som du säger att man känner som man känner fastän man intalar sig att man ska "ta det lugnt och bara ta ett nytt test imorgon"... Tack för dina timmar å tår

• irrbloss_83

Alltså, det ser ju verkligen ut som ett svagt plus.... Håller verkligen tummar och tår och alla andra kroppsdelar för att det ska bli starkare! 

Heja, heja lilla embryot! 

• Vallmo78

Håller med att det är ett plus :D Grattis! Nu håller vi alla tummar och tår för lilla embryot!!

Ego: vi var i Falun i början av veckan och gjorde LEI. Gick smidigt och fick IL- dropp med. Nu har mensen också kommit så det blir att vänta ägglossning och därefter förhoppningsvist få FET.

• finee
    irrbloss_83 skrev 2016-09-02 12:59:12 följande:

Alltså, det ser ju verkligen ut som ett svagt plus.... Håller verkligen tummar och tår och alla andra kroppsdelar för att det ska bli starkare! 

Heja, heja lilla embryot! 

Tack för hejarramsan
    Vallmo78 skrev 2016-09-02 13:13:28 följande:

Håller med att det är ett plus :D Grattis! Nu håller vi alla tummar och tår för lilla embryot!!

Ego: vi var i Falun i början av veckan och gjorde LEI. Gick smidigt och fick IL- dropp med. Nu har mensen också kommit så det blir att vänta ägglossning och därefter förhoppningsvist få FET.

Fick du dropp alltså innan den cykel som du ska göra FET i? Förstod jag det rätt då? Jag fick droppet i samband med återföringen. Hoppas det lyckas med ert FET-försök!
Svar på tråden Ivf falun hösten 2015