MamaSniff skrev 2016-10-07 20:57:25 följande:
Kul att höra från er! Här går det också bra, lillan är 6 veckor nu. Storebror går igenom en ganska jobbig period och det är det som är jobbigast för mig. Inte lätt att lära sig dela på mamma! Sover gör jag inte så mycket, men fortfarande mycket mer än vi gjorde med storebror i den här åldern så jag är ändå väldigt tacksam. Jag var rejält trött på graviditeten i slutet och då föddes hon ändå i 39+0. Saknade att kunna röra mig som vanligt utan att få ont. Första graviditeten njöt jag av ända till slutet. Irrbloss, tycker inte att du behöver bli nervös över förlossningen heller. Kroppen vet ju vad den ska göra, gäller att försöka slappna av så gott det går och låta den göra sitt jobb. Ingen förlossning är den andra lik, och hur mycket smärta man upplever verkar variera otroligt mycket. Jag håller tummarna för att du, liksom jag, hör till dem som skulle kunna föda varje vecka om det gick! ;)
Ja, det låter ju som en drömförlossning. Jag tänker att jag inte kan påverka det så mycket utan mest får försöka följa med och vara så avslappnad som det bara går. Men jag litar på kroppen, tänker att den nog klarar av det :)
finee skrev 2016-10-08 09:44:56 följande:
Vad härligt att höra att det går bra för er Verkligen! Nervöst med förlossning snart Irrbloss, men det kommer säkert gå jättebra. Själv har jag misslyckats med mitt andra FET. Blev en till så kallad kemisk graviditet (svagt positivt test, men sedan mens ändå ). Fick ju tre till frysen, två frysinsättningar har nu misslyckats och den tredje från frysen klarade inte upptining Så nu blir det IVF-omgång 2 med nytt färskförsk i november. Blir fjärde insättningen och hoppet börjar dala. Känns svårt att tro att det skulle funka när det inte funkat på de första tre insättningarna. Hur många insättningar har ni gjort? Kram <3
Åh, vad tråkigt med kemisk graviditet och sen misslyckad upptining! BLÄ för det. Våran lilla kille blev till på andra insättningen (första FET), men det kommer bli er tur också.... vägen är längre för vissa bara men nästan alla får ju sina efterlängtade små guldklimpar till sist. :)