• almasmamma

Ivf falun hösten 2015

Hej! 

Vi ska göra vårt första ivf, och vi valde att göra det i Falun. Nyfiken om det är fler som ligger i startgroparna för ivf i dagarna? Börjar med sprutor nästa vecka och planerar äggplock och återföring runt vecka 34. 
    Vore kul om vi var fler som man kan bolla tankar och funderingar med

• Svar på tråden Ivf falun hösten 2015
  • finee

Vad härligt att höra att det går bra för er Verkligen! Nervöst med förlossning snart Irrbloss, men det kommer säkert gå jättebra.

Själv har jag misslyckats med mitt andra FET. Blev en till så kallad kemisk graviditet (svagt positivt test, men sedan mens ändå ). Fick ju tre till frysen, två frysinsättningar har nu misslyckats och den tredje från frysen klarade inte upptining Så nu blir det IVF-omgång 2 med nytt färskförsk i november. Blir fjärde insättningen och hoppet börjar dala. Känns svårt att tro att det skulle funka när det inte funkat på de första tre insättningarna. Hur många insättningar har ni gjort?

Kram <3

• irrbloss_83
    MamaSniff skrev 2016-10-07 20:57:25 följande:
    Kul att höra från er! Här går det också bra, lillan är 6 veckor nu. Storebror går igenom en ganska jobbig period och det är det som är jobbigast för mig. Inte lätt att lära sig dela på mamma! Sover gör jag inte så mycket, men fortfarande mycket mer än vi gjorde med storebror i den här åldern så jag är ändå väldigt tacksam. Jag var rejält trött på graviditeten i slutet och då föddes hon ändå i 39+0. Saknade att kunna röra mig som vanligt utan att få ont. Första graviditeten njöt jag av ända till slutet. Irrbloss, tycker inte att du behöver bli nervös över förlossningen heller. Kroppen vet ju vad den ska göra, gäller att försöka slappna av så gott det går och låta den göra sitt jobb. Ingen förlossning är den andra lik, och hur mycket smärta man upplever verkar variera otroligt mycket. Jag håller tummarna för att du, liksom jag, hör till dem som skulle kunna föda varje vecka om det gick! ;)

Ja, det låter ju som en drömförlossning. Jag tänker att jag inte kan påverka det så mycket utan mest får försöka följa med och vara så avslappnad som det bara går. Men jag litar på kroppen, tänker att den nog klarar av det :)
    finee skrev 2016-10-08 09:44:56 följande:
    Vad härligt att höra att det går bra för er Verkligen! Nervöst med förlossning snart Irrbloss, men det kommer säkert gå jättebra. Själv har jag misslyckats med mitt andra FET. Blev en till så kallad kemisk graviditet (svagt positivt test, men sedan mens ändå ). Fick ju tre till frysen, två frysinsättningar har nu misslyckats och den tredje från frysen klarade inte upptining Så nu blir det IVF-omgång 2 med nytt färskförsk i november. Blir fjärde insättningen och hoppet börjar dala. Känns svårt att tro att det skulle funka när det inte funkat på de första tre insättningarna. Hur många insättningar har ni gjort? Kram <3

Åh, vad tråkigt med kemisk graviditet och sen misslyckad upptining! BLÄ för det. Våran lilla kille blev till på andra insättningen (första FET), men det kommer bli er tur också.... vägen är längre för vissa bara men nästan alla får ju sina efterlängtade små guldklimpar till sist. :)
  • väntar2015

Irrbloss - det kommer gå jättebra ska du se! Jag kände mig så trygg på både förlossningen o bb! (Falun) vi blev lite "överraskade" när det drog igång och smärtan slog mig med full kraft men lustgasen var min bästa vän ;) andningen och avslappningen gjorde jag så gott jag kunde med, ut kom hon iaf! :) <3

Vad härligt att höra mamasniff! 6 veckor... tiden går så fort! Förstår det där med känslan att vilja finnas för båda.

Finee - vad tråkigt att höra.. :( men snart är det eran tur med ska du se! Vi gjorde två färskförsök som misslykades och på första frysförsöket så lyckades vi med hjälp av dropp och kortison och trombyl!

• irrbloss_83

Ja, jag tror också det går bra egentligen. Det jag tycker är lite jobbigt är mest att vi har två timmar till förlossningen, och jag vill samtidigt stanna hemma så länge som möjligt för jag tror det är lättare att slappna av hemma. Det blir en lite krånglig ekvation, men samtidigt så är ju BB Östersund vana vid de avstånden så de har säkert bra råd att ge.

• väntar2015

Kommer säkert gå jättebra men förstår att det måste vara lite extra nervöst med vetskapen om restiden! Vi hade ca 45 min in. Tur dem är vana och hoppas du får bra hjälp när det är dags!

• Sookie85

Hej på er :)

Här går allt bra, sonen har blivit 3 1/2 månad och redan börjat få två små tänder längst ner, så det har varit lite gnälligt...

Väntar2015 vart ska ni resa? Vi har bokat resa till Thailand i mars :)

Irrbloss, är lite avundsjuk på dig som snart ska föda. Även om det gjorde ont som satan så var det sjukt häftigt och den där känslan när bebis kommer upp på bröstet är oslagbar!

Finee, trist att det inte gick, vi gjorde ett färskförsök och ett fet innan vi lyckades, vi gjorde två äggplock... jag håller tummar och tår att det går nästa gång för er:)

Kram till er alla!

• MamaSniff

Finee, jag tror ni har alla chanser att lyckas på ytterligare försök. Nytt äggplock innebär ju en ny chans att få till ägg med toppkvalitet. Vad säger kliniken? Jag håller tummarna för er. Uppdatera gärna här om du orkar, vill gärna följa er fram till bebis.

• finee

Tack alla för er pepp. Den behövs. Ibland svårt att hålla hoppet uppe. MamaSniff- jag försöker också tänka som så att nytt äggplock betyder ny chans till att få fram fina embryon. Vill ju så gärna att det ska fungera. Yes, jag ska se till att uppdatera här i tråden om hur det går

Blir glad av att läsa era historier i alla fall - att det lyckats för er. Måste kännas helt overkligt nästan va? Varmaste kramen till er och era bebisar <3

• väntar2015
    Sookie85 skrev 2016-10-08 17:18:10 följande:

Hej på er :)

Här går allt bra, sonen har blivit 3 1/2 månad och redan börjat få två små tänder längst ner, så det har varit lite gnälligt...

Väntar2015 vart ska ni resa? Vi har bokat resa till Thailand i mars :)

Irrbloss, är lite avundsjuk på dig som snart ska föda. Även om det gjorde ont som satan så var det sjukt häftigt och den där känslan när bebis kommer upp på bröstet är oslagbar!

Finee, trist att det inte gick, vi gjorde ett färskförsök och ett fet innan vi lyckades, vi gjorde två äggplock... jag håller tummar och tår att det går nästa gång för er:)

Kram till er alla!

Vi reser till spanien, så "endast" ca 3,40 h :) vad härligt! Blir ni borta länge?

Oj, redan två små tänder! Det är nog nån på gång här men ingen som spruckit upp än!

Funkar jättebra med tandsprickningssalvan vi köpte, så det är jag tacksam för!

Finee - det var overkligt länge, jag förstod inte riktigt att det faktiskt var våran tur både när jag var gravid och efter förlossningen! Kram o lycka till!
  • Sookie85
    väntar2015 skrev 2016-10-09 14:59:22 följande:

Vi reser till spanien, så "endast" ca 3,40 h :) vad härligt! Blir ni borta länge?

Oj, redan två små tänder! Det är nog nån på gång här men ingen som spruckit upp än!

Funkar jättebra med tandsprickningssalvan vi köpte, så det är jag tacksam för!

Finee - det var overkligt länge, jag förstod inte riktigt att det faktiskt var våran tur både när jag var gravid och efter förlossningen! Kram o lycka till!

Vi blir borta i 2 veckor, passar på innan han kan gå och man måste jaga honom :)
Svar på tråden Ivf falun hösten 2015