• Sen

Nutrilett, enough is enough

Nu har jag bestämmt mig, nur är det dags att bli av me alla extra kilo man lagt på sig efter graviditeten.

tyvärr har man varit lat så nu ligger man på hela 20 kg att bli av med.'

Startat med Nutrilett idag och tänkt köra 1 månad sedan en veckas uppehåll och sedan på det igen. någon som vill vara med och peppa varandra?

Har du gått ner i vikt av nutrilett , isåfall hur mycket och på hur lång tid?

Alla onödiga kommentarer kan ni hålla för er själv. 

• Svar på tråden Nutrilett, enough is enough
  • Anonym (Nice and slow)

Jag tror inte på quickfixar. Det enda som löser problemet är att du lär dig äta mestadels lagom i vardagen så att du inte har 20 kilo att korrigera när det väl är dags.

Jag gick ner 15 kilo för en massa år sen efter en dålig period på jobbet. Styrketräning och sluta äta skräp löste det problemet. Jag gick upp 27 kilo som gravid pga hemskt illamående och gravid totalt 16 månader av 17 (ett missfall och sen direkt gravid igen), gick ner 15 kilo som var kvar efter födelsen av barnet på fem månader med styrka + löpning. I den takten så håller resultatet, för man triggar inte vansinniga ätryck och mår mestadels bra.

Jag går ner ca 2 kg en gång om året nu, det är hanterbart.

Jag äter förnuftigt i veckorna (må-fred), tränar bort minst 500 kcal 2 ggr per vecka och tar någon längre promenad förutom det, och då finns det plats med lite gott på lördag-söndag.

Att ha för bråttom innebär bara en väldigt stor risk för att misslyckas och ta dåliga beslut när hjärnan inte får tillräckligt med bränsle.

• Anonym (.)

Detta var väl positivt?
    Ett superbra knep om du verkligen vill gå ner fort och effektivt - utan att skruva ner kroppens förbränning så du slipper gå upp allt igen efteråt...

det kan vara värt att börja med 5:2 eller 4:3 och då ta hjälp av tex nutrilett om det känns enklare.

Om du startar hårt, tex med att ha VLCD (som nutrilett) varannan dag och äter "normalt" dvs försöker undvika godis, kakor, chips mm men äter riktig mat utan att tänka på kalorierna, varannan dag. Så ska du se att det ger mer effekt än att äta VLCD varje dag, plus att det är lättare att hålla humöret uppe om det "bara" är en dag att härda ut med hunger och trötthet.

Risken med VLCD är att man går ner i metabolism (förbränningen minskar) och kroppen sätter sig i svältläge och gör av med så lite som möjligt tex fryser man då värmen dras ner till minimum.

Äter du normalt varannan dag eller tex 2 normala dagar och sen 1 lågnivådag, så lurar man kroppen att hålla uppe förbränningen = går snabbar ner i vikt.

TÄnk på att aldrig ha 2 dagar med få kalorier i rad.

• Sen

Ok fast har ju redan bestämmt mig för att endast köra nutrilett nu.

Så gärna lite peppning från någon som gått på ren kur med nutrilett.

vad gick du ner?
    hur lång tid tog det?
    Hållt vikten?

• Anonym (.)
    Sen skrev 2015-08-11 11:03:54 följande:

Ok fast har ju redan bestämmt mig för att endast köra nutrilett nu.

Så gärna lite peppning från någon som gått på ren kur med nutrilett.

vad gick du ner?
    hur lång tid tog det?
    Hållt vikten?

Men varför vill du gå ner mindre i vikt med mer besvär?

Jag kan inte förstå det...
  • Anonym (...)

Jag har kört pulverdiet. Åt i 11 veckor och gick ner 12 kg. Men hade noll energi och var på uselt humör hela tiden så gör aldrig om det igen :P

• Sen

anonym (.)

Hur menar du att denna diet skulle se ut då ? Förstår ej riktigt.

Hur mycket kan man gå ner då och hur snabbt.

Vill ju gå ner snabbt därför jag tänkte att nutrilett va bättre

• Leesen

Alltså, dessa lågkaloridieter är skit! Bara hjärnan behöver 600 kalorier per dag för att fungera. Säger väl sig självt att man inte orkar någonting om man lägger sig under det. Jag rekommenderar att man lägger upp en diet på 1500 kalorier per dag och det funkar. Höj proteinet och sänk kolhydraterna lite. Annars plockar man av muskelmassan. Jag äter 188g protein, 101g kolhydtrater och 30g fett per dag = 1569 kalorier per dag. Jag äter frukost som består av havregrynsgröt och en proteindrink, mellanmål: proteindrink, lunch: kyckling, nötfärs eller lax med bulgur och grönsaker, mellanmål: proteindrink, kvällsmat: samma som lunch, innan jag går och lägger mig: casein, långsamt proteindrink som håller hela natten i kroppen. Det låter väldigt mycket, men jag väger upp all mat så jag får i mig rätt mängd. Min träning består av morgonpromenad på 45-50 minuter innan frukost och på kvällen tränar jag på gymmet. På vilodagarna från gymmet blir det promenad även på kvällen. Jag går ner i fettprocent och ökar i muskler = snygg kropp!

• Sen

Anonym (.)
    Har läst om de metoden du rekomenderade, men verkligen inget för mig.

Att gå ner 7 kg på 10 veckor är jag ej intresserad av. Så avstår din metod

• Anonym (Leesen)

Man ska max gå ner 0,5 kg i veckan.

Svar på tråden Nutrilett, enough is enough