Alltså, dessa lågkaloridieter är skit! Bara hjärnan behöver 600 kalorier per dag för att fungera. Säger väl sig självt att man inte orkar någonting om man lägger sig under det. Jag rekommenderar att man lägger upp en diet på 1500 kalorier per dag och det funkar. Höj proteinet och sänk kolhydraterna lite. Annars plockar man av muskelmassan. Jag äter 188g protein, 101g kolhydtrater och 30g fett per dag = 1569 kalorier per dag. Jag äter frukost som består av havregrynsgröt och en proteindrink, mellanmål: proteindrink, lunch: kyckling, nötfärs eller lax med bulgur och grönsaker, mellanmål: proteindrink, kvällsmat: samma som lunch, innan jag går och lägger mig: casein, långsamt proteindrink som håller hela natten i kroppen. Det låter väldigt mycket, men jag väger upp all mat så jag får i mig rätt mängd. Min träning består av morgonpromenad på 45-50 minuter innan frukost och på kvällen tränar jag på gymmet. På vilodagarna från gymmet blir det promenad även på kvällen. Jag går ner i fettprocent och ökar i muskler = snygg kropp!