Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

Invandring kan aldrig utrota fattigdom

todo nada skrev 2015-08-07 16:04:27 följande:
    Du skulle välja att tigga istället då?

Hur skulle du känna dig om det började dyka upp reklam likt SDs mot tiggeri där du brukar stå och tigga?

(Kom ihåg nu, du vill jobba, men du är i ett nytt land där du inte kan språket och dessutom inte vill ta emot bidrag. Du har heller inte själv valt att hamna där du är)

Jag besvarar väl frågorna du ställer, om du besvarar mina. Ge och ta.

Vad undrade du över?
    Nej, jag skulle inte välja att tigga eller.

Dessutom är det EU-migranter som tigger i Sverige. Inte asylflyktingar.

Hur skulle du själv ha gjort?
    Give ´em Hell!
  • Gert
    todo nada skrev 2015-08-07 16:36:27 följande:
    Men hur ska du och din familj överleva i den situationen jag beskriver (vilket är mångas verklighet) om du varken vill tigga eller ta emot bidrag?

Jag hade kunnat tänka mig att göra båda delar för min och min familjs överlevnad. Men självklart hade jag hellre tagit bidrag och under den tiden försökt lära mig språket för att sedan utbilda mig och göra det som är nödvändigt för att kunna bli självförsörjande.
    Jag överlever i ett flyktingläger som många andra i den situationen.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    KillBill skrev 2015-08-07 16:38:29 följande:
    Självklart finns det människor som får asyl i Sverige pga av att det är förföljda men som samtidigt är fattiga. Men varför är detta betydelsefullt? Att de är fattiga har inte haft betydelse vid beslutet att bevilja dem asyl.

Kan du svara på hur svenska biståndspengar skulle förhindra att dessa flyktingar förföljs i sina hemländer?
    Du verkar inte ens tro att det finns en del asylsökare som ljuger om sina asylskäl.

Tycker du att det är rätt att biståndspengar som skulle gå till fattiga barn i delar av världen i stället går till att finansiera invandringen i Sverige? Det är nämligen så det är - även om du inte tror på det.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    KillBill skrev 2015-08-07 17:07:53 följande:
    On topic i denna tråd är att diskutera huruvida man kan kan få asyl i Sverige pga av fattigdom. Svaret på den frågan är NEJ.
    Fel. On topic i denna tråd är att invandringen inte löser fattigdomen i världen. Tvärtom så ökar fattigdomen i världen tack vare västvärldens invandring. Det framgår tydligt i videon.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    KillBill skrev 2015-08-07 17:29:01 följande:
    FNs flyktingorgan UNHCR anser att Sverige ska bibehålla nuvarande flyktingpolitik

"Att minska invandringen till Sverige och flytta resurserna till flyktinglägren är verkligen inte vad vi behöver. Det skulle dessutom innebära att Sverige bryter överenskommelser man undertecknat, säger Gavin David White som arbetar för UNHCR i Zaatari"

Du tycker alltså att Sverige ska bryta ingångna avtal med FNs flyktingorgan UNHCR?

Jag tycker att SD bedriver en pseudodebatt utan verklighetsförankring när flyktingpolitiken diskuteras.

www.svt.se/nyheter/val2014/unhcr-minska-inte-invandringen-till-sverige
    Förra regering och den nuvarande regering får hård kritik från biståndsorgan.

tinyurl.com/oa4dzgs
    Give ´em Hell!
  • Gert
    FDFMGA skrev 2015-08-07 18:23:23 följande:
    Hm, först har du fått för dig att flyktingmottagning har till syfte att bekämpa fattigdom och nu tror du att Sverige ligger vid Medelhavet.

Du kör taxi har du påstått. Den taxin skulle jag inte rekommendera om man vill komma dit man ämnar sig.

Eller menar du att SD:s styrkor försöker putta iväg Sverige till Medelhavet för att flyktingarna ska kunna komma hit direkt över havet och hjärntrusten inom SD få börja gorma om massmassinvandring.

Tror ni är för klena både ovan och under axlarna för att lyckas med detta.
    Nej, jag har aldrig påstått något sådant. Däremot är det synd om alla fattiga och svältande barn i världen som inte får biståndspengar av Sverige för att den svenska regeringen hellre hjälper förhållandevis rika flyktingar i Sverige.

Ser du inte själv att det börjar bli ohållbart i Europa? Flera tusen afrikanska migranter försöker storma Kanaltunneln för att ta sig till England. Det är flyktingkaos i Grekland och Italien. Det dröjer inte lång tid innan kaoset kommer till Sverige - vi som redan har kaos.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    KillBill skrev 2015-08-07 18:37:02 följande:
    Du kan alltså inte ge några exempel på att någon påstått att invandringen skulle lösa fattigdomen i världen?
    Jag har aldrig påstått att någon påstått att invandringen skulle lösa fattigdomen i världen. Däremot framgår det i videon att invandring till västvärlden ökar fattigdomen i världen.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    FDFMGA skrev 2015-08-07 18:54:06 följande:
    Du befarade att Sverige skulle bli ett nytt Grekland. Tänker du dig att flyktingbåtarna ska fortsätta färden genom Medelhavet för att slutligen nå det hägrande Sveriges kuster.

Jag tror inte att detta är särskilt troligt utan även fortsättningsvis blir det länder som Italien och Grekland som får ta emot flyktingströmmarna.

Ta och kolla kartan, vetja. Du verkar lite vilse både i tid och rum. Det var ju bara några dagar sen du länkade till en sex år gammal nyhet och påstod att det hänt nu.

Fast nu blev jag nyfiken hur bästa sjövägen från Syrien till säg, Stockholm, ser utSolig
    Ja, man vet ju inte. Om tusentals migranter försöker storma Öresundsbron på liknande sätt som de gör med Kanaltunneln så kanske bron stängs av och då lär de komma med båtar över Öresund i stället.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    FDFMGA skrev 2015-08-07 18:58:48 följande:
    Vi får väl satsa på kurderna och Iran. I övrigt kan man nog inte förvänta sig något större engagemang för att bekämpa IS.
    Nu är det ju inte flyktingar från IS som försöker storma Kanaltunneln. Det är afrikanska migranter som söker ett bättre liv i Europa.
    Give ´em Hell!
Svar på tråden Invandring kan aldrig utrota fattigdom