Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

Invandring kan aldrig utrota fattigdom

FDFMGA skrev 2015-08-07 19:07:46 följande:
    Javisst. Men du har fel perspektiv, anser jag. Du vill att flyktingströmmarna ska hindras att nå Europa, jag vill att omständigheterna ska bli sådana att flyktingströmmarna minskar kraftigt för att läget i exempelvis Syrien stabiliseras så mycket att det blir möjligt att leva utan att riskera livet där.

Det är ut detta perspektiv jag ser IS som ett hot.
    Jag vill gärna att IS bombas sönder och samman så att människor slipper fly från dem.

Men dom afrikanska migranterna som försöker storma Kanaltunneln har inte flytt från IS. De har flytt från fattigdom och söker ett bättre liv i Europa.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    KillBill skrev 2015-08-07 19:08:49 följande:
    Du skriver att topic i denna tråd är att invandringen inte löser fattigdomen i världen och om det inte finns någon som tror att invandringen löser fattigdomen i världen så finns inget att diskutera.

Ibland önskar jag att FL hade kvalitetskriterier för inlägg.
    Du vill inte kommentera att invandring till västvärlden ökar fattigdomen i världen? 
    Give ´em Hell!
  • Gert
    FDFMGA skrev 2015-08-07 19:34:47 följande:
    Jaha, men jag replikerade på ditt inlägg om situationen i Grekland.

Vinglar du omkring på samma sätt när du kör taxi som här på FL så utgör du en påtaglig trafikfara.
    Jag märker att du inte vill svara på situationen med vanliga migranter som söker sig ett bättre liv i Europa. 
    Give ´em Hell!
  • Gert
    themia skrev 2015-08-07 19:37:39 följande:
    Flera miljarder till Syrien?
    Lätt att vara spendersam när man inte har något ansvar
    Till UNHCR.

Regeringen har ansvar och är spendersam på den egna invandringen. Ladorna är tomma enligt finansministern. Jag får inte ihop ekvationen.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    FDFMGA skrev 2015-08-07 19:49:02 följande:
    Kan jag väl, fattigdom är inget asylskäl i Sverige. De som kommer hit får asyl på andra grunder.

Och hur var det med Grekland nu då, du menade att Sverige är på väg att bli ett nytt Grekland.

Förstår du inte att det finns vissa EU-länder som gränsar till Medelhavet och att det är dit båtflyktingarna anländer.

Grekland är ett sådant land, Sverige är det inte.
    Jag tror inte migranterna bryr sig om det. Det finns 100-tals marockanska barn som lever i Sverige som inte ska vara här och som myndigheterna inte vet var de befinner. De lever på gatan. Om de kan vara här kan också andra vara här utan asyl. Tusentals asylsökande som har fått avslag lever gömda i Sverige.

Det vi nu ser vid Kanaltunneln är bara början. Det dröjer inte länge innan det kommer till Danmark och sen till Sverige. 
    Give ´em Hell!
  • Gert
    KillBill skrev 2015-08-07 19:50:20 följande:
    Du glömmer dock att berätta att trots att Sverige har reducerat biståndet något så är Sverige fortfarande ett av de länder som ger högst bistånd per capita.
    Är 8,9 miljarder kronor lite?

www.mynewsdesk.com/se/svenska_kyrkan/pressreleases/kritik-mot-ytterligare-avraekningar-fraan-bistaandet-1143930&utm_medium=rss&utm_campaign=Subscription&utm_content=pressrelease

tinyurl.com/pdvj5mu
    Give ´em Hell!
  • Gert
    KillBill skrev 2015-08-07 21:37:06 följande:

Gert, visste du SDs kompisar i den finländska regeringen, Sannfinnländarna, har medverkat till att Finland, under sommaren, tagit beslut om att minska det finska biståndet med 40 procent! Så stor minskning och Finland som inte ens har någon invandring att prata om. Visst är det upprörande!

SD är inte Sannfinländarna. Dessutom har Finlands regering tagit beslut om att öka asylinvandringen.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    KillBill skrev 2015-08-07 22:04:24 följande:
    Svara nu på min fråga hur bistånd skulle ha kunnat räddat livet på den Tjetjenske mannen.
    Jag har aldrig påstått att bistånd skulle kunnat rädda hans liv. Det är inte mitt fel att migrationsverket ofta gör fel beslut. De som behöver stanna får inte stanna och de som ljuger och kastar pass och papper får stanna.
    Give ´em Hell!
  • Gert

Migrationsverket erkänner att många ensamkommande barn och ungdomar kommer av ekonomiska skäl. Kommentarer på det av FDFMGA och KillBill kanske?

tinyurl.com/olmc3zd

Give ´em Hell!
  • Gert
    KillBill skrev 2015-08-07 22:45:15 följande:
    sv.m.wikipedia.org/wiki/Ensamkommande_barn
    Lyssna i stället på vad Mig-kvinnan säger. Dessutom finns 18-åringar och över som ljuger om sin ålder. Därför kastas passen. Det finns ingen ålderskontroll av ensamkommande barn i Sverige.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    KillBill skrev 2015-08-07 23:08:20 följande:
    Tycker du att Migrationsverket borde få mer resurser för att på så sätt fatta mer korrekta asylbeslut?
    Nej. Däremot borde regeringen bytas ut så att Migrationsverket tar rätt beslut och inte fel beslut på order av regeringen.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    KillBill skrev 2015-08-08 10:04:32 följande:

Vad är det för riktiga beslut som Migrationsverket ska fatta enligt dig och SD? Ska inte Sverige bevilja  asyl när flyktingen riskerar att dödas, torteras eller riskerar förföljelse pga. ras, nationalitet, religion eller politisk uppfattning eller sexuell läggning? 

Det finns en gräns på hur många man kan ta emot.

Ta ett exempel. Det finns mer än 50 miljoner människor på flykt i världen, varav många flyr från Syrien. Om 3 miljon av dessa kommer till Sverige tycker du att Sverige ska ta emot alla? 
    Give ´em Hell!
  • Gert
    KillBill skrev 2015-08-08 11:51:16 följande:
    Som jag har sagt förut så tycker jag att alla länder i EU måste ta sitt ansvar i flyktingkatastrofen och länder som t.ex. Finland måste ta emot fler flyktingar för att minska på flyktingtrycket på länder som Sverige och Tyskland.

Men jag tycker inte att du svarade på min fråga; vilka är det som inte ska erbjudas asyl i Sverige?
    De som är kvotflyktingar ska erbjudas asyl i Sverige - precis som det var under Regeringen Carlsson.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    Solidaritet skrev 2015-08-14 22:07:52 följande:
    Det finns ålderskontroller. 
    De som visar sig vara äldre än tillåtet får avslag. 

Fria tider gnäller om att tre av fyra flyktingbarn visar sig ljuga vid ålderstester. Det kanske övertygar dig om att de faktiskt utförs, eller far Fria tider medvetet med lögner? TystFörvånad
    Vilka ålderskontroller är det?

Vad jag vet utförs det inga medicinska ålderstester på ensamkommande flyktingbarn i Sverige. Däremot görs det i våra Nordiska grannländer.

www.dagenssamhalle.se/debatt/sluta-sprid-faktafel-om-asylsoekande-barnen-17313

www.dagenssamhalle.se/debatt/alderstester-moraliskt-raett-foer-barnens-skull-17383

Även en centerpartist vill ha bättre ålderstester av ensamkommande flyktingbarn på grund av det stora fusket.

staffandanielsson.blogspot.se/2015/08/battre-alderskontroll-av-enskom-under.html
    Give ´em Hell!
  • Gert
    Flash Gordon skrev 2015-08-15 09:48:17 följande:
    Det erbjuds frivilligt.

Som en sista chans att försöka få verket att tro att man är under 18.
    Migrationsverket bryr sig väl ändå inte om deras ålder. Det finns många bilder på ensamkommande "barn" som ser väldigt vuxna ut.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    SpanskaFlugan skrev 2015-08-15 10:15:20 följande:
    Gert, kan du inte bara skriva ett inlägg istället för att posta en video? Jag vill inte lägga tid och ge klick till någon av dina konspiratoriska idoler. Knåpa någon egen åsikt för en gångs skulle istället för att rapa upp andras dogmer.
    Du kan ju börja med att läsa inläggen i tråden så kanske det framgår vad ämnet handlar om. 
    Give ´em Hell!
  • Gert
    SpanskaFlugan skrev 2015-08-15 16:47:33 följande:
    Varför? Är det inte din uppgift som TS att sätta agendan för tråden? Ska man behöva läsa tråden övriga inlägg för att lista ut vad du vill diskutera?
    Det är väl för mycket begärt att läsa vad andra skriver i tråden. Det tänkte jag inte på. Nästa gång ska jag tänka på det så att alla som bara vill skriva en massa SD-hat vet först vad tråden handlar om.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    Flash Gordon skrev 2015-08-16 10:41:21 följande:
    Jo, de bryr sig om den sökandes ålder. Åldern anges alltid. Men att de bryr sig betyder inte att de alltid får till åldern rätt.

Det finns mycket som tyder på att vuxna slinker genom som "barn".
    Det finns även mygel och mutor hos migrationsverkets anställda. De får pengar av asylsökare och i gengäld får de uppehållstillstånd.
    Give ´em Hell!
Svar på tråden Invandring kan aldrig utrota fattigdom