• gruvan

BIM September

Jag hakar också på. Kämpar efter ett mf i v 7 i juni. Det här blir tredje försöket sedan dess. Jag har beräknad äl 20-22/8 (cykeln är fortfarande lite ur balans) och bim 1-3/9. Håller tummarna för tredje gången gillt!

• gruvan

Nu börjar vi ju bli ett gäng så jag skrev ihop en lista för äl och bim. Här kan nya fylla på med sina datum eller så kan man ändra/ta bort sitt datum/alias om nåt förändras. Sen hoppas jag på att vi kan lägga till en massa + så småningom! :)

Ägglossning:

20/8 Louice87, LindaPernilla

20-22/8 gruvan

22/8 Snelson

23/8 livias

28/8 Tussigullan, Fronten

BIM:

29/8-1/9 eemc

1-3/9 gruvan

4/9 Louice87, LindaPernilla

5/9 valkyrian, Snelson

6/9 livias

10/9 Fronten

11/9 Tussigullan

• gruvan

Ägglossning:

20-22/8 gruvan

21/8 Maräng86

22/8 Snelson

23/8 livias

BIM:

29/8-1/9 eemc

1-3/9 gruvan

4/9 Louice87, LindaPernilla, Maräng86

5/9 valkyrian, Snelson

6/9 livias

10/9 Fronten

11/9 Tussigullan

• gruvan

Ägglossning:

20-22/8 gruvan

21/8 Maräng86

22/8 Snelson

23/8 livias

2/9 Smurfan med familj

BIM:

29/8-1/9 eemc

1-3/9 gruvan

5/9 valkyrian, Snelson

6/9 livias

10/9 Fronten

11/9 Tussigullan

16/9 Smurfan med familj

• gruvan

Ägglossning:

20-22/8 gruvan

21/8 Maräng86

22/8 Snelson

23/8 livias

24/8 Stemia

25/8 Spring16

28/8 Tussigullan, Fronten, Tussilagon

2/9 Smurfan med familj

BIM:

29/8-1/9 eemc

1-3/9 gruvan

5/9 valkyrian, Snelson

6/9 livias

7/9 Stemia

8/9 Spring16

10/9 Fronten

11/9 Tussigullan, Tussilagon

16/9 Smurfan med familj

• gruvan

Jag blir galen på det här snart! Så här ser mina äl-tester från testlagret ut från de tre senaste dagarna. De är tagna på kvällen (K) eller morgonen (M), alltid samma tid. Jag tycker att de fyra första är starka men inte tillräckligt starka för att vara positiva. Tidigare när jag fått positivt har teststrecket varit starkare än kontrollstrecket. Det sista tog jag nyss och det är ju svagare än de andra. Igår och idag har jag haft lite ont i tjejmagen men det kan vara inbillning för tidigare har jag haft rejält ont vid äl. Vad tror ni, är nåt av testen positiva?

Innan mf i juni hade jag alltid äl på dag 15 i cykeln. Efter mf hade jag antagligen ingen äl innan första mensen och senast hade jag äl på dag 17 men då tog det sig inte. Jag är nu på dag 17 och hoppas verkligen att jag har/har haft äl igår eller idag annars bryter jag ihop! :(
  • gruvan

Jag är fortfarande inte säker på om jag har haft äl eller inte. Den borde ha kommit i mitten/slutet av förra veckan men jag fick aldrig något riktigt positivt äl-test (även om det var en hög stegring under 2-3 dagar) och jag har inte känt av den som jag brukar. Vi har iaf sett till att få till det hela veckan men nu åker sambon på jobb i en vecka så jag hoppas verkligen inte äl behagar komma då! Bara att vänta och se...

Tredje försöket efter mf och sjätte totalt, andra barnet.

• gruvan
    miamarina84 skrev 2015-08-25 16:44:46 följande:

Samma här, vet ibte om jag haft ägglossning trots att testerna inte kommit till maximal tyvärr :( vissa säger att har man regelbunden mens samt cykel så har man ägglossning varje månad, vissa säger att ägglossningen utesluts ca två ggr per år. Vad ska man tro?

Så himla tråkigt när man inte vet. Väntan på bim blir ju bara jobbigare då för man vet ju inte ens när bim är! Jag har haft jätteregelbunden mens tidigare och både känt av äl och fått den bekräftad med starka utslag på äl-test (som mikamons ovan) men efter mf verkar den vara helt ur spel. Förra månaden fick jag utslag på testerna och hade ont vid äl men inte nu. Har inte testat på ett par dagar sedan testerna blev svagare. Det värsta skulle vara om jag får äl den närmsta veckan och att det håller sig så sen för då kommer jag ha äl varje gång sambon är på jobb. Då blir det ju inga barn gjorda oavsett hur mycket vi ligger när han är hemma!
  • gruvan
    miamarina84 skrev 2015-08-25 19:46:54 följande:

Jag har oxå regelbunden cykel på 27-28 dagar o ska ha bim i morgon. Men om man ibte haft ägglossning kan inte mensen dra ut på det då? Jag hade ju hög fertilitet i 15 dagar så min lutefas blev bara fem dagar istället för fjorton om nu mensen kommer i morgon? I vanliga fall brukar jag droppa några droppar ca två dagar innan mensen kommer. Så får väl se? Ja efter mf osv ksn väl kroppen krångla till det :( detta är värt elfte försöket och ansökan om infertilitet utredning postades förra v ;) vänte tid tre månader :( hur länge har ni försökt?

Ja det sägs ju att lutealfasen inte förändras utan att längden på cykeln påverkas av när äl sker. Men jag vet inte riktigt hur det blir om man inte har äl för man kan ju ha mens ändå. Man blir ju galen av mindre! Jag tänker att du kan utgå från att om du hade äl så var den dagen efter sista testet som var positivt/typ positivt och räkna 14 dagar från det så får du bim. Så kommer jag göra men min lutealfas är 12 dagar om den inte har förändrats efter mf. Vet inte ens om det är möjligt men nåt måste man ju utgå ifrån.

Det här är "bara" vårt tredje försök efter mf men sjätte totalt. Var inställd på att det skulle gå fort (även om jag verkligen försökte att inte vara det!) eftersom min son blev till på första försöket och den andra graviditeten blev till på första försöket då jag är 99,9% säker på att vi prickade äl. Har nog läst alldeles för många solskenshistorier är på fl om folk som blir gravida direkt efter mf utan att ens få en mens emellan. Det stämmer uppenbarligen inte för alla. Det är ju så jobbigt att bli besviken varje månad och att orka försöka igen. Jag tror inte jag kommer komma över mf förrän jag blir gravid igen och det slutar bra. Speciellt inte eftersom en kollega till mig är gravid i samma vecka som jag skulle varit i nu...
  • gruvan

Jag vet ju som sagt inte om jag har haft någon äl den här månaden men om jag hade det när jag borde är jag på bim -4 idag. I förrgår började jag få tjocka bruna flytningar vilket jag har fått i mina båda tidigare graviditeter. Men, nu när jag var på toa droppade det några droppar färskt blod och det kom även på pappret när jag torkade mig. Har satt i ett trosskydd för att se om det fortsätter. :( Har någon av er varit med om nåt liknande oavsett om ni varit gravida eller ej?

• gruvan
    Maräng86 skrev 2015-08-30 23:16:09 följande:

Är på BIM -5

Ömma bröst, fick bruna flytningar igår och misstänker att mensen kommer tidigare än beräknat.

Sjukt besviken.

Eller någon annan med mörka flytningar/ sparsam blödning???

Jag har haft likadant sedan bim -7, är på bim -3 idag. :( Det har varit likadant de två senaste månaderna. Förra månaden drog mensen igång på bim och månaden innan plussade jag men fick mf. Så oavsett vad som händer på bim är bruna flytningar inget gott tecken för mig.
  • gruvan
    Maräng86 skrev 2015-08-31 07:41:48 följande:

Det låter ju tråkigt! Jag har googlat lite och du har nog rätt... Det verkar inte alls vara nåt positivt med denna typ av flytningar.

Hoppas du få + snart.

Detsamma!
  • gruvan
    Suada86 skrev 2015-09-01 17:50:09 följande:

Åååå ja vet knappt om jag haft äl eller om det är på gång nu...eftersom stickorna var positiva men kändes för tidigt efter mensen ( typ dag 7 och 8)...nu är jag på cykeldag 12. .

Jag pratar gärna om annat! Älskar frönknäcke :) lätt o laga! Nån som har matkasse som är nöjd o vill rekommendera? :)

Vi har Linas barnkasse och är jättenöjda. Alltid gott och så går det snabbt att laga! Jag och sambon har ganska barnsliga smaklökar och 2-åringen tycker också om maten. Perfekt! :)
  • gruvan

Bim idag. Testade trots att jag haft bruna flytningar och mest troligt ingen ägglossning. Negativt. Besviken. Mot försök nummer 7 i bim oktober tråden, om det finns någon?

Svar på tråden BIM September